افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

خاندوزی دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور را تشریح کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 222175
خاندوزی دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور را تشریح کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر احسان خانواده وی امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از تراز تجاری منفی کشور گفت: حجم تجارت کشور در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل بهتر است. سال گذشته وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: با توجه به تحولات بین المللی ارزش […]

به گزارش خبرنگار مهر احسان خانواده وی امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از تراز تجاری منفی کشور گفت: حجم تجارت کشور در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل بهتر است. سال گذشته

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: با توجه به تحولات بین المللی ارزش محصولات صادراتی ما از جمله پتروشیمی، فولاد و … نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که امیدواریم در سال آینده نیز تکرار شود. تناژ و ارزش کالاهای صادراتی ما افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امیدواریم مشکلات مطرح شده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصلاح شود.

خانواده وی در خصوص دستور کار جلسه شورا مبنی بر تصویب مالیات 2 درصدی واردات بر صادرات مواد اولیه و نیمه خام و درخواست فعالان بخش خصوصی برای تعدیل یا توقف آن، گفت: در حالی که صادرکنندگان مشمول پرداخت شدند. عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام ملزم به پرداخت مالیات واردات نیست. ۲ درصد از کمبود نقدینگی شکایت کردند، مقرر شد ابلاغیه سازمان امور مالیاتی و گمرکی کشور از فردا ۲۴ اسفندماه متوقف شود.

وی افزود: بنابراین مقرر شد اصل عوارض پرداختی طبق قانون پس از اتمام صادرات و کسب درآمد صادراتی برای صادرکنندگان، تنها توسط سازمان مالیاتی وصول شود.

خانواده در مورد نتیجه جلسه در مورد امکان پرداخت هزینه تاخیر انداختن یعنی وی همچنین گفت: از این نظر قرار شد تقسیم کار بین سازمان کشتیرانی و بنادر انجام شود، بنابراین اظهارنظر در این مورد به بعد از تهیه مصوبه از سوی دبیرخانه موکول می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.