افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

خاطره ای از قطعه زمین / موسیقی که بهترین بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 305730
خاطره ای از قطعه زمین / موسیقی که بهترین بود – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی; کارکرد عنوان تا حدودی شبیه به جلد کتاب است. تراش با انتخاب عناصر، شکل ها و چیدمان ها به کمک گرافیک و موسیقی سعی در آگاه سازی عموم از یک اثر دارد. وضعیتی که گاه بسیار دقیق، مدبرانه و حساب شده و گاه به مردم ارائه می […]

خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی; کارکرد عنوان تا حدودی شبیه به جلد کتاب است. تراش با انتخاب عناصر، شکل ها و چیدمان ها به کمک گرافیک و موسیقی سعی در آگاه سازی عموم از یک اثر دارد. وضعیتی که گاه بسیار دقیق، مدبرانه و حساب شده و گاه به مردم ارائه می شود مدرسه غمگین و بر انجام یک وظیفه واجب ساخته شده است که بیننده را از اساس یک اثر تصویری دور می کند.

که بهانه ای شد برای بازگشت دوباره به کلیدواژه «عنوان»، بررسی بادوام ترین و به یاد ماندنی ترین موسیقی مربوط به برخی از برنامه ها و آثار سینمایی و تلویزیونی است که برای بسیاری از مخاطبان خاطرات شیرین و تلخی را در خود جای داده و مرور مجدد آنها در هر شرایطی می تواند دنیایی از خاطرات را زنده کند. بازی خاطره پس از راه اندازی و انتشار در نوروز 1400 و استقبال مردم، ما را بر آن داشت تا در قالب یک بازی خاطره هفتگی در روزهای جمعه هر هفته و از گذر آن تا سالیان سال، روح و روان خود را به آن بسپاریم. که در آن بهتر از این روزها هستیم. دردسرساز بود، بریم.

«خاطره بازی عناوین ماندگار» عنوان مجموعه گزارش های آرشیوی با همین رویکرد است که می توانید هر هفته آن را در حوزه هنری خبرگزاری مهر دنبال کنید.

20 درصد از این روایت رسانه ای به موسیقی متن و تیتراژ سریال تلویزیونی می رسد.یکی یک قطعه زمین» نوشته علی اکبر محلوجیان و خسرو نقیبی به تهیه کنندگی محمدعلی اسلامی و کارگردانی مهدی کرم پور که در سال 1392 به مناسبت ایام محرم و صفر از شبکه دو سیما به نمایش عمومی درآمد. سریالی پرمخاطب که به نوعی اولین تجربه مهدی کرم پور در عرصه سریال سازی پس از ساخت چهار فیلم و پنج فیلم تلویزیونی و با توجه به محتوای ارائه شده و حضور بازیگران مطرح تلویزیون و سینمای ایران بود. او توانست به سرعت به طیف وسیعی از مخاطبان دست یابد.

تاریخچه سریال.یکی «تیکه زمین» درباره مردی به نام «حاج حیدر» است که از نانوایان پیر و دارای دو پسر و یک دختر است. دو تا از فرزندانش ازدواج کرده و یکی از فرزندانش بی فرزند است. مردم و همسایه ها به او احترام زیادی می گذارند. آنها بر این باورند. یکی از اهالی محل به نام «الفتات» با او اختلاف دارد و با کمک پسر حاج حیدر سعی در بدنامی و بی احترامی به او دارد. پسر حاج حیدر نیز به طور اتفاقی وارد بازی التفاطات می شود، اما کم کم متوجه نیت شوم التفات می شود.

کروش تهامی، حمید ابراهیمی، رویا تیموریان، حدیث میرامینی. مهم و عنایت الله از بازیگران این مجموعه تلویزیونی بودند.

خاطره ای از قطعه زمین / موسیقی که بهترین شد را به خاطر دارید؟

اما یکی از نقاط عطف و جالب این سریال است که به معنای واقعی کلمه می تواند تاثیرگذار باشد تاثير گذار برای جلوه بیشتر در بین مخاطبان، موسیقی اصلی این سریال با نام «بهشت گمشده» با آهنگ روزبه بمانی به آهنگسازی علیرضا کهن دیری و خوانندگی محمد اصفهانی تقدیم بینندگان شد. مدتی پس از پخش، از سوی کارشناسان اولین جشن سالانه «موسیقی ما» به عنوان بهترین آهنگ اصلی سال ۱۳۹۲ انتخاب شد.

مسیری که تجربه نشان داده است که ترکیب و هدف درست باشد افسردگی وقتی مثلثی که ترانه سرا، ترانه سرا و خواننده تشکیل می دهند به درستی تراز شود، می تواند شامل امتیازات ویژه باشد. آه تو مجموعه یا مجموعه ای از تصاویر را به درستی و حتی در سال های بعد به عنوان مهمترین آنها ارائه دهید. جزء و ویژگی های این گونه آثار در حافظه بصری عموم ثبت می شود. جاده وقتی موسیقی خاکستر با شنیدن نام آن مجموعه بلافاصله در ذهنمان نقش می بندد و می تواند حس خاصی ایجاد کند. آه تو به ما انتقال دهد همانطور که در تاریخ سریال سازی مجموعه های ایرانی این فضا بارها تجربه شده و نشان داده شده است که اگر صاحبان آثار نسبت به خلق موسیقی ای که عنوان آن را به مجموعه ای می دهد بدون توجه به مسائل اقتصادی و اقتصادی حساسیت نشان دهند. اجاره، به دست می آورید موفقیت های ارزشمندی در انتظار شما خواهد بود.

خاطره ای از قطعه زمین / موسیقی که بهترین شد را به خاطر دارید؟

در این چارچوب موضوع کیفیت می تواند ارزش مضاعفی پیدا کند که جزء «تجربه» نیز باید گروه تولید را در این مسیر داشته باشد. یک فرآیند که در موسیقی متن و عناوین سریال «یک تیکه زمین» به وضوح دیده شد و نشان داد که تجربه زندگی هنری علیرضا خان با محمد اصفهانی طولانی است که پیش از این تجربیات ارزشمندی را در کنار هم داشته اند. با تجربه هستند که تاثیر هنگام نمایه سازی یک سریال یا اثر تصویری مهم است. یک فرآیند که متاسفانه آنچنان که باید مستمر نبود، اما هر چه بود شرایط فعلی را توضیح می داد. جلوه ها او در روند تولید و توزیع آثار موسیقی دهه نود اثری از خود بر جای گذاشت و نشان داد که اگر کیفیت را فدای کمیت و پول نکنیم، می‌توان شاهد ظهور آثار برجسته‌ای از خوانندگانی بود که علاوه بر فعالیت اقتصادی، می‌توانند شامل آثاری است که در کارنامه حرفه ای او برجسته شده است.

علیرضا کهن دیری، آهنگساز بسیار کم حرف، اما شاخص موسیقی کشورمان که به ندرت خود را به مصاحبه و گفت و گو با رسانه ها می سپارد، اخیرا در یکی از معدود گفت وگوهای خود با رسانه ها درباره همکاری خود با کارگردان ها توضیح داد: قاعدتا خیلی ها را قبول دارم. در یک سال کار می کند . من این کار را نمی‌کنم و با کسی مشکل ندارم. ممکن است اگر سالی ده نمایش اجرا می کردم و با کارگردانانی که نمی شناختم همکاری می کردم، دچار مشکل می شدم. اما من معمولا با افرادی کار می کنم که می شناسیم و می توانیم با آنها تعامل داشته باشیم.

این آهنگساز منتخب کشورمان در یکی از گفت و گوهای خود با رسانه ها درباره نحوه ساخت ملودی برای موسیقی ای که عنوان سریال را به آن می دهد، تصریح کرد: من هیچ ملودی که بعداً برای آن شعر سروده شد، به جز «وفا» نساخته ام. سریالی که موسیقی سریال را ساخته بود و می‌خواست این موسیقی در تیتراژ باقی بماند. اتفاقاً قسمتی از ملودی قبل از سرودن شعر ساخته شده است. در غیر این صورت باید شعر را گوش کنم و با آن ارتباط برقرار کنم تا ملودی مورد نظر را خلق کنم.

خاطره ای از قطعه زمین / موسیقی که بهترین شد را به خاطر دارید؟

اما محمد اصفهانی خواننده سرشناس موسیقی کشورمان که همیشه نامش به عنوان یکی از مهم ترین انتخاب ها برای خوانندگی موسیقی اصلی سریال ها و آثار مختلف تجسمی شنیده می شود و در این زمینه نیز آثار برجسته ای را تقدیم مردم کرده است. عمومی. ، در مصاحبه ای رسانه ای پس از انتخاب سکانس عنوان سریال”یکی تیکه زمین» معیارهای خود را برای همکاری با یک سریال بیان کرد: وقتی محتوای یک سریال یا برنامه با صدای من و تصویر اگر ذهن مردم با صدای من موافق باشد، طبیعتا حاضر می شوم در آن گروه حضور پیدا کنم. علاوه بر این، معمولاً برای انتخاب من عواملی مانند کارگردان، بازیگر و نویسنده در کنار عوامل مهمی مانند شاعر و آهنگساز لحاظ شده است. جزء آنها در زمینه محک زدن مهم هستند.

وی عنوان کرد که از قطعه «بهشت گم شده» به عنوان تم سریال استفاده خواهد شد.یکی «تیکه زمین» نقش مهمی در بهتر شنیدن موسیقی داشت، گفت: خوشبختانه مضمون و حضور جدید آهنگساز در این قطعه نقش خوبی در بهتر شنیدن آن داشت. همچنین برای کسب مجوز کار زیادی انجام ندادیم چون بین مدیران و مدیران دیالوگ شد که متاسفم می گویم و بعد که توپ به زمین مقابل افتاد همه چیز را پذیرفتند. خودشان… هیچ تنظیمی وجود نداشت. این اتفاق نیفتاد و ما اجازه ندادیم. چون یک منطق پشت آن بود. آنها هم دلایل ما را پذیرفتند و با هم صحبت کردیم و توضیحاتی را رد و بدل کردیم. البته باز هم تاکید می کنم؛ آن توپ همانطور که گفتم دیگر در زمین ما نبود. روزبه بمانی همیشه در ترانه و حتی مناطق فراموش شده حرف های تازه ای دارد. از طرفی تحصیلات، اطلاعات ادبی و تاریخی و استعدادهای شخصی این اثر. خاکستر، از همه بیشتر برای موفقیت آن; از سوی دیگر، گرچه به حرف و چهارچوبش گره خورده و متعصب است، اما خود را از منطق و پیشنهادهایی که منجر به ارتقای کیفیت کار می شود در امان نمی دارد و در کار خود را «لجباز» نشان نمی دهد. به اصطلاح مسیر است و در راه است و همراه با کار گروهی پیش می رود.

خاطره ای از قطعه زمین / موسیقی که بهترین شد را به خاطر دارید؟

محمد اصفهانی در همین گفت‌وگو با رسانه‌ها، در پاسخ به یکی از این پرسش‌ها مبنی بر اینکه آیا مافیای موسیقی عناوین را سامان می‌دهد و خوانندگی در این زمینه روابط خاصی می‌طلبد، توضیح داد: طبق اطلاعات من. می توان میدانم همینطوریه مشکل این نیست یعنی هیچ وقت کتک نزده ام. متر. حال اگر کسی ادعا می کند که این داستان صحت دارد، باید مدرک ارائه کند. «صدای فاخته» را از اول خواندم که تقریباً ریبوت است. خواندن عنوان پایان سریال بعد از انقلاب در نظر گرفته شده است، من همچین چیزی ندیدم. اتفاقاً باید بگویم که در آن زمان هیچکس مرا نمی شناخت و آقای شهبازیان که استاد معروف و صاحب سبک بودند نه تنها از من انتظاری نداشتند، بلکه معادل حقوقی به من پرداخت کردند. یک خواننده حرفه ای در آن زمان.

وی افزود: هرگز این خاطرات را با او فراموش نمی کنم. توجه داشته باشید که «آوای فاخته» در آن زمان سریال بزرگی بود و خوانندگی در آن با موسیقی فریدون شهبازیان بسیار پرطرفدار بود. با زالیک آقای شهبازیان به من گفتمی توان می خواهم برای آخر این سریال یک آهنگ بسازم.» یادم می آید که خیلی تعجب کردم و گفتم: «مگر چنین چیزی ممکن است!؟» گفتند: «می شود و این کار را کردم!» بیا گوش کن، اگر داری بخوان. می خواهم!” بله طبق روال آهنگسازان معروف چنین فرصت هایی را به خواننده های تازه کار می دهند!! و از آنها امتیاز می خواهند. اما آقای شهبازیان به طور غیرمنتظره ای با من معامله کردند. حتی نگفت برای من فلان نسخه یا دارو را بنویس یا تهیه کن… با اینکه می دانست چقدر دوستش دارم. متاسفم.

خاطره ای از قطعه زمین / موسیقی که بهترین شد را به خاطر دارید؟

در هر صورت موسیقی عنوان سریال.یکی Piece of Earth» یکی از آثار برجسته در زمینه عناوین موسیقی به شمار می رود که می توان آن را یکی از اجزاء انتخاب کار با کیفیت در این زمینه مهم است. مسیر اگر مسیر منحرف و پر از دست باشد. سبک خود مافیا می تواند به عنوان یکی از بهترین راه ها و راه ها برای شناسایی استعدادهای موسیقی این سرزمین ایفای نقش کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=305730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.