افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

خارش سر کمبود چه ویتامینی است؟ • مجله اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 76199
خارش سر کمبود چه ویتامینی است؟ • مجله اسمارتک نیوز

خارش‌های کلافه‌کننده گاه‌و‌بی‌گاه کف سر، ریشه در کمبود برخی ویتامین‌های بدن دارد. شاید تصور کنید که این مشکل به‌خاطر شامپوی مصرفی یا عوامل محیطی است؛ اما خارش کف سر به‌عنوان یک زنگ خطر نشان می‌‌دهد که بدن شما به برخی ویتامین‌ها نیاز دارد. این ویتامین‌ها به سلول‌سازی کف سر کمک شایانی می‌کنند و با مصرف […]

خارش‌های کلافه‌کننده گاه‌و‌بی‌گاه کف سر، ریشه در کمبود برخی ویتامین‌های بدن دارد. شاید تصور کنید که این مشکل به‌خاطر شامپوی مصرفی یا عوامل محیطی است؛ اما خارش کف سر به‌عنوان یک زنگ خطر نشان می‌‌دهد که بدن شما به برخی ویتامین‌ها نیاز دارد. این ویتامین‌ها به سلول‌سازی کف سر کمک شایانی می‌کنند و با مصرف آن‌ها، خارش سر به‌صورت دائمی درمان خواهد شد. اگر خارش سر را ریشه‌یابی نکنید، مشکلاتی مانند خشکی کف سر را به همراه خواهد داشت. درمان این مشکل با پرداخت هزینه‌های سنگین‌تری ممکن خواهد بود. برای پیشگیری از این مشکلات و درمان خارش کف سر به ساده‌ترین روش ممکن، کافی است اطلاعات این مقاله را مطالعه کنید.

بررسی ارتباط خارش سر و کمبود ویتامین A

ویتامین آ (A) یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که وظیفه تامین چربی برای سلول‌های بدن را دارد. زمانی که ویتامین آ در بدن کمتر از سطح معمول شود، خارش‌های بی‌دلیل کف سر آغاز می‌شوند. این ویتامین‌ نقش مهمی در ترمیم بافت‌های پوستی دارد و سلول‌های پوست برای ترمیم یا ساخت سلول جدید به ویتامین A نیاز دارند. با گنجاندن روغن بادام زمینی، شیر و محصولات لبنی، غلات کامل و سبزیجات در رژیم غذایی خود، ویتامین A موردنیاز بدن شما تامین خواهد شد.

برای مصرف قرص ویتامین A باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا دوز مناسب برای شما را تجویز کند. فراموش نکنید که بهترین زمان برای مصرف قرص ویتامین آ، همراه با غذا است. در این زمان، جذب این ویتامین به بهترین شکل ممکن انجام شود. در برخی از منابع خوراکی، علاوه‌بر ویتامین A، مقادیری کلسیم نیز وجود دارد. البته پیشنهاد می‌‌کنیم برای بهره‌مندی از ماده معدنی مهم و حیاتی کلسیم، در کنار منابع غذایی از بهترین قرص کلسیم خارجی یا ایرانی نیز استفاده کنید. بهره‌مندی از میزان کافی کلسیم برای سلامت استخوان‌های شما اهمیت بسیاری دارد.

فقدان ویتامین D؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل خارش سر

پزشکان در پاسخ به سوال «خارش سر کمبود چه ویتامینی است؟» می‌گویند ویتامین دی یکی از اصلی‌ترین دلایل خارش پوست سر و بدن است. کمبود vitamin D‌ در بدن باعث بروز مشکلات پوستی مانند التهاب، آکنه، خشکی پوست و عفونت خواهد شد. این ویتامین همچنین باعث افزایش میزان جذب کلسیم، فسفات و منیزیم نیز می‌شود.

ویتامین دی در منابع خوراکی متنوعی از جمله قارچ، زرده تخم مرغ، میگو، ماهی و شیر سویا وجود دارد. پیشنهاد می‌‌کنیم برای جذب ویتامین دی از طریق پوست، روزانه به‌مدت ۲۰ دقیقه در زیر آفتاب ملایم قرار بگیرید. همچنین می‌توانید با مصرف قرص ویتامین دی در دوز مشخص، خارش سر را به‌صورت دائمی درمان کنید. باتوجه‌به آثار منفی کمبود ویتامین دی، تعجبی ندارد که این ویتامین در ترکیبات انواع مولتی ویتامین خارجی یا ایرانی دیده شود.

علت خارش سر کمبود کدام ویتامین است؟ ویتامین محلول در چربی E

ویتامین E به‌عنوان یک آنتی اکسیدان، برای محافظت از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد حیاتی است. این ویتامین برای ترمیم سلول‌های پوست اهمیت بسیاری دارد و از طرفی برای سلامت پوست و مو نیز مفید است. با گنجاندن دانه‌ آفتابگردان،‌ روغن زیتون،‌ بادام،‌ فندق‌، بادام‌زمینی و انبه، رژیم غذایی شما سرشار از ویتامین E خواهد بود و کمبود آن در بدن جبران می‌شود.

قرص ویتامین e‌ محلول در چربی است. به همین خاطر باید آن را همراه با غذا مصرف کنید تا جذب آن به بهترین شکل انجام شود. پیشنهاد می‌‌کنیم برای مصرف ویتامین E، حتما با پزشک مشورت کنید؛ زیرا این ویتامین باتوجه‌به سن افراد دوز خاصی دارد. اگر از انواع قرص آهن استفاده می‌‌کنید، ساعت مصرف این دو نباید تداخل داشته باشد. قرص آهن باعث افزایش اکسیداسیون ویتامین e خواهد شد که برای بدن خطرناک است.

خارش و خشکی کف سر؛ نشانه‌های کمبود ویتامین B7 (بیوتین)

ویتامین B7 که نام اصلی آن بیوتین است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست، مو و ناخن شناخته می‌شود. بیوتین علاوه‌بر این‌که به افزایش زیبایی کمک می‌کند، یکی از ویتامین‌های درمانی برای افراد با قند خون بالا است. در پاسخ به سوال «خارش پوست سر کمبود چه ویتامینی است؟» باید گفت بیوتین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌‌ها برای درمان خارش کف سر است.

خارش سر و کمبود ویتامین B7 ممکن است با مصرف خوراکی‌هایی مانند حبوبات، آجیل، سیب‌‌زمینی شیرین، قارچ، تخم‌مرغ و موز درمان خواهد شد. علاوه‌بر این، بهترین زمان مصرف قرص‌ ویتامین صبح‌ها با معده خالی است؛ زیرا این ویتامین در دسته ویتامین‌های محلول در آب قرار می‌گیرد. برای مصرف این ویتامین‌ حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا دوز مخصوص برای شما را تجویز کند.

خارش پوست سر کمبود چه ویتامینی است؟ ب ۱۲؛ ویتامینی ضروری برای بدن

ویتامین B12‌، یکی از مهم‌ترین مواد آلی بدن برای تولید هموگلوبین و تجزیه مواد مغذی است. B12 سلول‌های بدن را تشویق به ساخت و تکثیر سلول‌های جدید می‌کند. به این ترتیب التهابات پوستی و خارش‌های کف سر درمان خواهند شد. علاوه‌بر بهبود کیفیت پوست، ویتامین ب ۱۲ برای رشد بهتر موهای سر نیز مفید است. این ویتامین در منابع غذایی گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی وجود دارد.

برای درمان کمبود ویتامین خارش سر، می‌توانید علاوه‌بر منابع غذایی، از قرص ویتامین ب ۱۲ نیز استفاده کنید. بهترین زمان مصرف ویتامین‌های محلول در آب مانند گروه ب، صبح‌ها است. پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف ویتامین‌ها، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. مصرف بیش از حد ویتامین‌ها عوارض جدی مانند آسیب به کلیه و مثانه را به‌همراه خواهد داشت.

مصرف ویتامین‌های مکمل شاپ؛ بهترین روش برای درمان دائمی خارش سر

این مقاله تلاش کردیم به سوال «خارش پوست سر کمبود چه ویتامینی است» پاسخ دهیم و ویتامین‌‌های تاثیر‌گذار روی این عارضه را معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم قبل از مصرف ویتامین‌ها، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا دوز مورد‌نیاز شما را تجویز کند. علاوه‌بر مصرف مواد غذایی مختلف می‌توانید مولتی‌ویتامین هم مطابق با نظر پزشک استفاده کنید. برای خرید انواع مولتی ویتامین زنانه و مردانه، می‌توانید به داروخانه آنلاین مکمل شاپ مراجعه کنید. این داروخانه آنلاین انواع مکمل‌ها، قرص‌های ویتامین و مولتی ویتامین‌ها را موجود دارد که شما می‌توانید با چند کلیک ساده این محصولات را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. این داروخانه تا ۷ روز ضمانت بازگشت وجه دارد و کلیه محصولات آن همراه با اصالت کالا هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده انواع مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها وارد آدرس mokamelshop.com‌ شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=76199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.