افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
1

حیوان عجیبی که می تواند با همنوع خود “ترکیب” شود / عکس

  • کد خبر : 390707
حیوان عجیبی که می تواند با همنوع خود “ترکیب” شود / عکس

آیا در صبح دو مجروح می توانند با هم ترکیب شوند و یک فرد سالم بسازند؟ این ممکن است یک سوال مضحک به نظر برسد که فقط یک ذهن تخیلی می تواند بپرسد! اما اکنون دانشمندان یک حیوان اقیانوسی را کشف کرده اند که واقعاً این توانایی را دارد. گروهی از دانشمندان که در حال […]

آیا در صبح دو مجروح می توانند با هم ترکیب شوند و یک فرد سالم بسازند؟ این ممکن است یک سوال مضحک به نظر برسد که فقط یک ذهن تخیلی می تواند بپرسد! اما اکنون دانشمندان یک حیوان اقیانوسی را کشف کرده اند که واقعاً این توانایی را دارد.

گروهی از دانشمندان که در حال مطالعه گونه‌ای از شانه به نام گردو دریایی (Mnemiopsis leidyi) بودند، در نتیجه یک مشاهده تصادفی به کشف شگفت‌انگیزی دست یافتند: این شانه‌های عجیب، وقتی زخمی می‌شوند، می‌توانند با هم ترکیب شوند و یک شانه جدید تشکیل دهند. حتی برخی از عملکردهای بدن خود را به اشتراک بگذارند.

این تیم در حال ثبت جمعیت شانه ها در یک آکواریوم آب شور بودند که متوجه شانه ای شدند که به طور غیرعادی بزرگ بود و بدنه عجیبی داشت، انگار دو شانه با هم ادغام شده بودند، اما تصور چنین چیزی برای دانشمندان سخت بود!

دکتر کی جوکورا، نویسنده این مطالعه، گفت: «من بسیار شگفت زده شدم. من در آن لحظه تنها بودم، اما بلافاصله به دوستانم از آنچه دیده بودم اطلاع دادم.»

هنگامی که جوکورا با مطالعه ای قدیمی اما بسیار مرتبط در مورد کمبرها مواجه شد، سوء ظن او به قطعیت تبدیل شد.

وی افزود: این ترکیب شادداران (نوع گردوی دریایی) در واقع برای اولین بار در سال 1336 گزارش شد، من هم با یافتن آن مقاله شوکه شدم.

این تیم با انگیزه توصیف قدیمی آزمایش‌های موفق پیوند در بافت‌های شانه‌شده، تصمیم به انجام آزمایش‌های جدیدی گرفت. آنها شانه‌ها را از مکان‌های جداگانه‌ای که در روزهای جداگانه یافت می‌شد جمع‌آوری کردند و پس از برداشتن قسمتی از بدن، آنها را نزدیک به هم نگه داشتند.

نه آزمایش از هر ده آزمایش نشان داد که شانه ها با موفقیت جفت می شوند و همه جفت های جفت شده سه هفته کامل در یک آکواریوم زنده ماندند. آنها عملکردهای مشترک بدن از جمله انقباضات ماهیچه ای هماهنگ را توسعه دادند.

جوکورا توضیح می‌دهد: «ما شگفت‌زده شدیم که دیدیم تحریک مکانیکی اعمال شده در یک طرف شانه ترکیبی منجر به انقباض ماهیچه‌ای هماهنگ در طرف دیگر می‌شود.

سیستم گوارشی قوزهای شانه شده نیز یکپارچه شده بود که تمام بدن آنها را به اندازه کافی تغذیه می کرد. مشخص بود که این دو شانه دار برای یکی شدن مشکل چندانی ندارند و دلیل آن هم احتمالاً به نوعی عدم خودآگاهی بوده است.

جوکورا افزود: “یافته‌های ما نشان می‌دهد که شانه‌ها ممکن است فاقد یک سیستم تشخیص آلرژیک (توانایی ارگانیسم در تشخیص بافت‌های خود از سایر موجودات زنده) باشند. پتانسیل های عمل.”

جوکورا قصد دارد این پدیده را با تمرکز بر تحقیقات آینده بر روی سیستم عصبی تیغه های شانه های ذوب شده، با استفاده از تصویربرداری زنده برای مشاهده مستقیم نحوه انتقال سیگنال های الکتریکی بین آنها، آشکار کند.

منبع: فرادید




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.