افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

«حیوانات مسلح» وارد کتابفروشی ها شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 138724
«حیوانات مسلح» وارد کتابفروشی ها شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حیوانات مسلح؛ تکامل سلاح ها و روش های مبارزه در انسان ها و حیوانات» نوشته داگلاس جی املن به تازگی با ترجمه میثاق شایق توسط انتشارات فاطمی منتشر شده است.این کتاب یکی از عناوین عنوان شده است. از مجموعه «کتاب های فانوس» که شامل کتاب های علمی عمومی این ناشر […]

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حیوانات مسلح؛ تکامل سلاح ها و روش های مبارزه در انسان ها و حیوانات» نوشته داگلاس جی املن به تازگی با ترجمه میثاق شایق توسط انتشارات فاطمی منتشر شده است.این کتاب یکی از عناوین عنوان شده است. از مجموعه «کتاب های فانوس» که شامل کتاب های علمی عمومی این ناشر می باشد.

داگلاس جان املن، نویسنده این کتاب، زیست شناس تکاملی متولد 1967 و استاد دانشگاه مونتانا است که در مورد رشد و تکامل عجیب ترین سلاح های حیوانات و چگونگی شکل گیری آنها تحقیق می کند. او سه کتاب دیگر در این زمینه دارد، اما در «حیوانات مسلح» تجربیات و تجربیات خود را شرح داده است و برای این کار، از تنه درختان افتاده در جنگل‌های استوایی، تونل‌های زیرزمینی در سواحل دریاها و صخره‌های شیب‌دار در دامنه‌های کوه‌ها. . به قلعه ها و کاخ های قرون وسطایی و کشتی های نظامی در آسمان و زمین حرکت می کنند. او می گوید گاهی در حیوانات ابزار مبارزه و دفاع آنقدر خارق العاده است که اصلا نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. کتاب بعدی در واقع آناتومی این ابزارها است.

نویسنده کتاب بعدی در مطالعات خود به حیوانات اکتفا نکرده، مکانیسم ها و ابزارهای ذکر شده را در انسان نیز بررسی کرده است. وی با بررسی شرایط و محیط آموزشی سلاح های حیوانی و انسانی، آنها را شبیه به یکدیگر و این شباهت را در بستر یک روایت تاریخی بیان می کند. او قبل از شروع متن کتاب به این جمله از آلبرت انیشتین اشاره کرد: «نمی‌دانم در جنگ جهانی سوم از چه سلاح‌هایی استفاده می‌شود؛ اما در جنگ جهانی چهارم مردم با چوب و سنگ می‌جنگند.

کتاب بعدی دارای 4 بخش اصلی است که در مجموع شامل 14 فصل است. «کوچک شروع کن»، «مسابقه را شروع کن»، «کورس را بمان» و «شبهات» عناوین چهار بخش کتاب هستند.

«استتار و زره»، «دندان‌ها و چنگال‌ها» و «چنگ‌ها، براکت‌ها و آرواره‌های بسیار بزرگ» عناوین سه بخش موجود در بخش اول کتاب است. قسمت دوم شامل 3 فصل با عناوین «مسابقه»، «دفاع پذیری اقتصادی» و «دوئل» است. همچنین در بخش سوم فصل های 7 و 11 قرار دارند که عبارتند از: «هزینه ها»، «سیگنال های قابل اعتماد»، «بازدارندگی»، «دزدکی و به دام انداختن» و «پایان مسابقه».

قسمت چهارم کتاب «حیوانات مسلح» شامل قسمت های 12 تا 14 با عناوین «قلعه های شن و سنگ»، «کشتی ها، هواپیماها و دولت ها» و «قتل دسته جمعی» است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

زمین همسایه پر از تیر بود. همه جا تراشه های دور ریخته شده بود و به نظر می رسید که این تپه مسطح زمانی محل یک روستا بوده است تا میدان جنگ یا شکارگاه، و قطعات تیز شده در آنجا ساخته شده اند. بیشتر تیرها شکسته بودند. اما وقتی تکه ای سالم و نوک تیز پیدا کردم که از گل بیرون زده بود، در حالی که برگ های معطر تنباکو در نسیم اطرافم تاب می خوردند، چشمانم را بستم و در دست گرفتم. آخرین کسی که آن را لمس کرد، مردی بود که این کار را انجام داد. یک لحظه احساس کردم گذشته را لمس کرده ام.

شاید دو هزار سال زمان زیادی به نظر برسد، اما حتی بر اساس استانداردهای آمریکای شمالی، قطعات تیز شده ای که از زمین همسایه کشف کردم کاملاً جدید بودند. تکه های نوک تیز سنگ و نیزه ها، نیزه ها، کمان ها و تیرهایی که به آن ها وصل شده بود، سلاح اصلی انسان ها برای ده ها هزار سال بود. میلیون ها قطعه سلاح که با شخم زدن یا فرسایش سواحل رودخانه ها و دریاچه ها از زمین بیرون آمده اند جمع آوری و بایگانی شده اند و با کمک آنها باستان شناسان چگونگی تغییر شکل و اندازه این سلاح ها را در دوره های مختلف ردیابی می کنند. همه این سلاح ها به طور قابل توجهی کوچک هستند. اندازه این پرتابه های سنگی نوک تیز، مانند نیش سیاه گوش و آرواره ماهی، تابعی از تعادل بین نیروی کشنده و قابلیت حمل است.

این کتاب با 386 صفحه مصور، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 105 هزار تومان منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.