افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

حکم جدیدی برای افسانه آرشیو صادر شد!

  • کد خبر : 367597
حکم جدیدی برای افسانه آرشیو صادر شد!

بر اساس آخرین اخبار، بر اساس رای صادره از سوی شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، افشانا بایگان از اتهامات مطرح شده در رای قبلی تبرئه شد. به گزارش صبحگاهی، علی شریف زاده اردکانی وکیل دادگستری و از وکلای افشانا بایگان از تبرئه موکل خود در پنجاه و هفتمین دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد. […]







بر اساس آخرین اخبار، بر اساس رای صادره از سوی شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، افشانا بایگان از اتهامات مطرح شده در رای قبلی تبرئه شد.



به گزارش صبحگاهی، علی شریف زاده اردکانی وکیل دادگستری و از وکلای افشانا بایگان از تبرئه موکل خود در پنجاه و هفتمین دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

این وکیل دادگستری در این خصوص اظهار داشت: موکلم خانم افشانا بایگان بر اساس رای صادره از شعبه 57 دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهامات مطرح شده در رای قبلی تبرئه شد.

البته ادله حقوقی این دادگاه نیز در تبرئه موکلم قابل تقدیر بود که نباید از آن چشم پوشی کرد.

در بخشی از حکم صادره از سوی دادگاه تجدیدنظر در خصوص پرونده افسانه بایگان آمده است:

با توجه به اینکه قرار دادن عکس خصوصی در صفحات شخصی شبکه های مجازی به معنای انتشار نیست و در دسترس عموم نیست و هیچ گونه اطلاعات مبتذلی تولید، ارسال و توزیع نشده است، لذا از شمول مقررات قانون جرایم رایانه ای خارج است. و اینکه طبق ماده 144 قانون مجازات اسلامی در تحقق جرایم عمدی باید علاوه بر علم مرتکب به جرم، قصد وی در نتیجه ارتکاب رفتار مجرمانه نیز احراز شود.

همچنین در ادامه این قسمت از دادنامه، مقام قضایی تصریح کرده است; با توجه به اظهارات و دفاعیات وکلای متهم، قصد مشارالیه از تحقق نتیجه جنایت مذکور احراز نشده و وقوع جرم مورد تردید جدی است.

دادگاه تجدیدنظر در پایان این حکم گفت؛ «با استناد به اصل برائت، اصل ۳۷ قانون اساسی، بند ب ماده ۴، ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی، ضمن نقض دادخواست معترض، برائت را صادر و اعلام می‌کند. شاکی مذکور.”

لازم به ذکر است افشانا بایگان پیش از این به جای 91 روز حبس به عنوان مجازات اصلی به پرداخت دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی و همچنین 18 ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و فضای مجازی محکوم شده بود. ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شد./ تمدید

منبع: جماران




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.