افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

حمل و نقل از صفر تا صد ماشین با قطار

  • کد خبر : 391967
حمل و نقل از صفر تا صد ماشین با قطار

حمل خودرو با قطار یکی از آن امکاناتی است که سفر با قطار را از سایر انواع سفر متمایز می کند. تصور کنید سوار قطار می شوید و استراحت می کنید، کتاب می خوانید یا تا رسیدن به مقصد به طبیعت فکر می کنید. نه باید نگران شرایط سفر با هواپیما باشید و نه از […]

حمل خودرو با قطار یکی از آن امکاناتی است که سفر با قطار را از سایر انواع سفر متمایز می کند. تصور کنید سوار قطار می شوید و استراحت می کنید، کتاب می خوانید یا تا رسیدن به مقصد به طبیعت فکر می کنید. نه باید نگران شرایط سفر با هواپیما باشید و نه از رانندگی با ماشین خسته شده اید.

در همین حین می توانید جلوی دوستان یا خانواده خود بنشینید و گل بگویید و به گل گوش کنید. از طرفی در سفر با قطار این امکان را دارید که ماشین خود را سوار قطار کنید و وقتی به مقصد رسیدید ماشین خود را بردارید و به هر کجا که می خواهید بروید. با این اوصاف، دیگر نیازی نیست که منتظر تاکسی باشید تا شما را به مکان های اقامتی یا گردشگری شما برساند. انگار تو خونه خودت بودی میری پارکینگ ماشین رو تنظیم میکنی و به راهت ادامه میدی.

اگر از رانندگی در بزرگراه خسته شدید یا نگران مصرف بنزین هستید، می توانید با خیال راحت با قطار سفر کنید. با امکان حمل و نقل ماشین با قطار.می توانید ماشین خود را با خود ببرید و سفری بی دردسر داشته باشید.

حتی اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید، باز هم می توانید ماشین خود را با قطار به مقصد خود ارسال کنید. در مقصد می توانید ماشین را بردارید و تحویل بگیرید. به این ترتیب با خرید بلیط حمل خودرو با قطار سفر شما با آسودگی خاطر و آسودگی کامل می شود.

اگر در مورد نحوه خرید بلیط قطار قطار سوالی دارید، با خواندن این مقاله به پاسخ سوالات خود خواهید رسید.


برای حمل خودرو با قطار چه باید کرد؟

حمل و نقل ماشین با قطار.اگر قصد دارید ماشین را با قطار به شهر دیگری ببرید، طبیعی است که باید بلیط بخرید. همانطور که برای سفر با قطار خود بلیط خریداری می کنید، برای حمل و نقل اتومبیل خود با قطار نیز باید بلیط خریداری کنید.

تقریباً در تمامی مسیرهای ریلی کشور امکان حمل خودرو با قطار وجود دارد. هزینه حمل و نقل ماشین با قطار بستگی به مسیر آن دارد.

بلیط قطار مانند یک بلیط قطار معمولی است. در صورت مفقود شدن می توانید طبق مقررات بلیط المثنی تهیه کنید.
برای خرید بلیط قطار می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. در واقع خرید اینترنتی بلیط قطار مانند سایر خریدهای اینترنتی مشکلات شما را کاهش می دهد. برای رزرو بلیط قطار نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

حمل و نقل موتور سیکلت با قطار

شرایط حمل موتورسیکلت با قطار مشابه شرایط حمل خودرو است. قوانین و مقررات یکسان است. همچنین خرید بلیط برای حمل موتورسیکلت با قطار ضروری است. مسیرها مانند مسیرهای ماشین هستند.
فقط قیمت حمل موتورسیکلت با قطار با ماشین متفاوت است. همانطور که انتظار می رود، هزینه حمل و نقل موتورسیکلت کمتر از یک خودرو است.

شرایط تحویل خودرو در مبدا

بلیط ماشین را در قطار بخریدبلیط ماشین را در قطار بخریداگر قصد دارید ماشین خود را با قطار به شهر دیگری بفرستید، باید بین ساعت 8 صبح تا 3 ساعت قبل از حرکت قطار، بلیط تهیه کنید. در زمان تحویل خودرو باید مدارک شناسایی مالک، سند مالکیت خودرو و کارت را به همراه داشته باشید.

علاوه بر قیمت بلیط قطار، باید حق بیمه خودرو را نیز به شرکت راه آهن بپردازید. حق بیمه ماشین شما بر اساس درصدی از ارزش ماشین شما محاسبه می شود.

نکته مهم این است که شرکت راه آهن خودروی شما را در صورت آسیب دیدگی، معیوب یا تصادفی تحویل نمی گیرد. وقتی ماشین را به انبار شرکت راه آهن تحویل می دهید، مانده بنزین باید یک سوم باک شما باشد.

اگر خودروی شما گذر موقت است، در صورتی که زمان عبور شما به پایان نرسیده باشد، بلیط حمل و نقل خودرو برای شما صادر می شود.
اگر ماشین شما از قبل شماره گذاری نشده است، باید مدرک فروش را به همراه داشته باشید. برای این خودروها شش رقم آخر شماره شاسی ثبت می شود. (به جای شماره پلاک)

قبل از خرید بلیط، بهتر است قوانین و مقررات را به دقت مطالعه کنید. اگر ارتفاع ماشین شما 158 سانتی متر و عرض آن بیشتر از 180 سانتی متر باشد، انبار ماشین شما را تحویل نمی گیرد.

در صورت وجود وسایلی غیر از جک و زاپاس در خودروی شما، شرکت راه آهن هیچ مسئولیتی در قبال نگهداری آنها ندارد. به همین دلیل لطفا در هنگام پذیرش، انبار خودرو خود را بررسی کنید و از پذیرش چمدان یا وسایل اضافی در خودرو خودداری کنید.

لطفا توجه داشته باشید که برای ایمنی، در ابتدا سر باتری خودرو برداشته می شود. و دوباره در مقصد در ماشین شما نصب می شود.

در صورتی که خودروی مورد حمل شخصی نباشد و متعلق به سازمان یا موسسه ای باشد، همراه داشتن معرفی نامه از سازمان الزامی است.

برای خودروهای صفر کیلومتر که هنوز شماره گذاری نشده اند به جای پلاک 6 رقم آخر شماره شاسی درج می شود. علاوه بر این، ارائه مدرک فروش الزامی است.


بیشتر بخوانید: کوپه قطار بسته؛ قوانین و هزینه ها


شرایط تحویل خودرو در مقصد

بلیط قطار برای حمل و نقل ماشین.بلیط قطار برای حمل و نقل ماشین.اکنون که پس از سفر با قطار به مقصد خود رسیده اید، باید ماشین خود را تحویل بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که باید ظرف 24 ساعت پس از رسیدن به مقصد، خودروی خود را تحویل بگیرید.

در زمان تحویل باید کارت شناسایی معتبر خودرو همراه داشته باشید. اگر زمان رسیدن شما برای تحویل خودرو از 24 ساعت بیشتر باشد، باید هزینه پارکینگ و انبار را بپردازید.

هزینه نگهداری خودرو بعد از 24 ساعت اول تا 6 روز روزانه 15000 ریال می باشد. از روز هفتم روزانه 30000 ریال محاسبه می شود.

وسیله نقلیه فقط توسط شخصی که در بارنامه به عنوان گیرنده تعیین شده است قابل تحویل است. در غیر این صورت خودرو تحویل داده نمی شود. طبیعتاً فرد معرفی شده باید یک DNI معتبر برای تحویل گرفتن خودرو ارائه دهد.

جبران خسارت

    حمل و نقل ماشین با قطار.    حمل و نقل ماشین با قطار.در صورتی که شرکت راه آهن در تحویل خودرو به مقصد تا 24 ساعت تاخیر داشته باشد 50 درصد بهای بلیط مسترد می شود. در صورت عدم تحویل خودرو به مقصد، 100% قیمت بلیط به متقاضی عودت داده می شود.

اگر این اتفاق برای شما افتاد و ماشینتان دیرتر از موعد مقرر رسید، درخواست خسارت کنید.

برای مطالبه خسارت باید کارت شناسایی معتبر و بلیط چاپ شده به همراه داشته باشید. این مدارک را باید به یکی از آژانس های بلیط قطار ببرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سفر با قطار می توانید به قسمت سفر با قطار در وبلاگ اسمارتک نیوز مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.