افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

حمله یمن به کشتی آمریکایی در دریای سرخ – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 179033
حمله یمن به کشتی آمریکایی در دریای سرخ – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، اکانت X فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه معروف به centcom وی با انتشار بیانیه ای از رهگیری و انهدام موشک پرتاب شده از یمن در دریای سرخ خبر داد. در این اتصال centcom او صبح روز دوشنبه اعلام کرد که «در 14 ژانویه تقریباً ساعت 4:45 بعد از ظهر. خشمیک […]

به گزارش خبرگزاری مهر، اکانت X فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه معروف به centcom وی با انتشار بیانیه ای از رهگیری و انهدام موشک پرتاب شده از یمن در دریای سرخ خبر داد.

در این اتصال centcom او صبح روز دوشنبه اعلام کرد که «در 14 ژانویه تقریباً ساعت 4:45 بعد از ظهر. خشمیک موشک کروز ضد کشتی از مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی در این کشور به سمت کشتی UAS لابون (D.D.J. 58-) که در دریای سرخ جنوبی فعالیت می کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است که این موشک در نزدیکی ساحل قرار دارد. حدیده این هواپیما توسط جنگنده های آمریکایی سرنگون شد و تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

دیروز، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که اگر یمنی ها به حمله به کشتی ها در دریای سرخ ادامه دهند، لندن ممکن است دوباره به آنها در یمن حمله کند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین هشدار داد که اگر این اقدام یمنی ها برای اخلال در تردد کشتی های کانتینری ادامه یابد، ممکن است قیمت ها را در کشورش افزایش دهد.

کامرون در ساندی تلگراف در این باره اظهار داشت: این حملات هوایی به یمنی ها پیام داد که مصمم هستیم حملات آنها را در دریای سرخ متوقف کنیم. ما با متحدان کار خواهیم کرد و همیشه از آزادی ناوبری دفاع خواهیم کرد!

در حالی که نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد در جریان حملات آمریکا و انگلیس به یمن، تنها یک سوم نیروهای انصارالله برای حمله مورد استفاده قرار گرفتند. وزوز و تعداد موشک های کشتی های عبوری از دریای سرخ را کاهش داده است.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد که حملات واشنگتن و لندن علیه مواضع انصارالله در یمن در روزهای پنجشنبه و جمعه، اگرچه به اهداف خود دست یافتند، اما تأثیر چندانی بر توان تهاجمی این جنبش نگذاشتند، زیرا بیشتر قابلیت‌ها و تهاجمی آن است. ابزارها قابل حمل هستند و به راحتی می توان آنها را جابجا کرد یا پنهان کرد.

centcom پنجشنبه گذشته اعلام کرد که یمن از 9 نوامبر (18 نوامبر) 27 بار به کشتی هایی که از دریای سرخ می گذشتند حمله کرده است.

ارتش ملی یمن پیشتر اعلام کرده بود که در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت از مردم مظلوم این نوار، به کشتی‌های متعلق به یا وابسته به رژیم صهیونیستی که قصد عبور از دریای سرخ و عبور از دریای سرخ را دارند، حمله خواهد کرد. آبراه های حیاتی این دریا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.