افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

حمله ناگهانی یمن به یک کشتی دیگر آمریکایی در خلیج عدن – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 181398
حمله ناگهانی یمن به یک کشتی دیگر آمریکایی در خلیج عدن – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری گزارش می دهند که یک کشتی تجاری دیگر در دریای سرخ مورد حمله پهپاد قرار گرفت و در آن آتش سوزی شد. در همین راستا سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در 60 مایلی جنوب شرقی عدن در یمن به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری گزارش می دهند که یک کشتی تجاری دیگر در دریای سرخ مورد حمله پهپاد قرار گرفت و در آن آتش سوزی شد.

در همین راستا سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در 60 مایلی جنوب شرقی عدن در یمن به دست ما رسیده است.

هنوز خشم هیچ واکنشی نسبت به این بیانیه وجود نداشته است.

در همین رابطه، یک مقام آمریکایی با اعتراف به اصابت مستقیم به یک کشتی تجاری به مقصد اسرائیل اعلام کرد که کشتی تجاری مورد هدف متعلق به یک شرکت آمریکایی است و از ذکر سلاح و جزئیات خسارت وارده به کشتی خودداری کرد.

نیروی دریایی یمن همچنین هشدار داده است که تا پایان تجاوزات آنها به غزه و جنایات آنها علیه ملت فلسطین، به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع اسرائیل در دریای سرخ ادامه خواهند داد. آمریکا مدعی ایجاد ائتلاف دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج از دریای سرخ، از تحویل کشتی های جنگی خود به فرماندهی آمریکا خودداری کرده اند. ائتلاف، و تنها کشور عربی که مایل به انجام این کار بود، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس به همراه 8 کشور دیگر در 11 ژانویه 2024 به مواضع انصارالله در یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در 20 ژانویه 2024 قطعنامه 2722 پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن علیه انصارالله یمن را در خصوص حملات در دریای سرخ بدون ذکر دلیل اصلی این حملات و حمایت واشنگتن از دولت اسرائیل رژیم در بمباران غزه تایید شد. این قطعنامه با 11 رای موافق از 15 عضو شورای امنیت و بدون مخالفت با چهار عضو شورای امنیت شامل روسیه، چین و الجزایر به تصویب رسید. روسیه و چین از حق وتو خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است تا حملات به محموله های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتن‌داری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تا تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران از جمله حمایت از بحران انجام دهند. ما میرویم و روند صلح در یمن را تقویت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.