افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکایی در الشدادی سوریه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 163173
حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکایی در الشدادی سوریه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که مجاهدان این کشور با شلیک موشک به پایگاه اشغالگران آمریکایی در الشدادی سوریه حمله کردند. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در حال تخریب سنگرهای دشمن (آمریکا) هستیم. هفته گذشته […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که مجاهدان این کشور با شلیک موشک به پایگاه اشغالگران آمریکایی در الشدادی سوریه حمله کردند.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در حال تخریب سنگرهای دشمن (آمریکا) هستیم.

هفته گذشته مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در پاسخ به جنایات غزه به پایگاه نیروهای آمریکایی در عین الاسد حمله کرده است.

پیش از این شبکه خبری المیادین نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که پایگاه های اشغالگران آمریکایی «التنف» و «الرکبان» واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن مورد حمله قرار گرفته است. با هواپیماهای بدون سرنشین بر اساس این گزارش، این پهپادها موفق شدند بر فراز دو پایگاه آمریکایی پرواز کرده و به آنها حمله کنند.

چند روز پیش گروه های مقاومت به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شهر الشدادی واقع در جنوب استان حس سوریه حمله کردند. منابع رسانه ای از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در سوریه و وقوع چندین انفجار خبر دادند. المیادین گزارش داد که چندین انفجار در این پایگاه شنیده شد.

پایگاه های آمریکا در سوریه و عراق در هفته های اخیر چندین بار مورد حمله راکتی، موشکی و پهپاد مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

پنتاگون اخیرا اعلام کرد: نیروهای آمریکایی از 17 اکتبر تاکنون هدف حدود 70 حمله قرار گرفته اند که 32 حمله در عراق و 34 حمله در سوریه بوده که منجر به مجروح شدن 62 سرباز آمریکایی شده است.

مقاومت اسلامی عراق پیش از این اعلام کرده بود که حملات خود را به پایگاه های واشنگتن در منطقه برای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در ترورها و جنایت علیه آنها تشدید خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا صبح سه‌شنبه نیز از حمله به سه مرکز عراقی حزب‌الله و گروه‌های وابسته به آن در عراق خبر داد و اعلام کرد که این حملات در پاسخ به سلسله حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام شده است. است.

لوید آستین همچنین تاکید کرد که در حمله روز دوشنبه گردان های حزب الله عراق به پایگاه هوایی اربیل، سه سرباز آمریکایی زخمی شدند.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات این کشور علیه مواضع عراق به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور انجام شده است.

فرماندهی مرکزی نیروی زمینی با اعلام این خبر تاکید کرد که این حمله ساعت 4:45 دقیقه بامداد امروز به وقت عراق به اهداف وابسته به گردان های حزب الله عراق انجام شد.

بیانیه سنتکام ادامه می‌دهد: ارزیابی ما این است که این حملات مراکز فوق‌الذکر را تخریب کرده و احتمالاً تعدادی از عناصر گردان‌های حزب‌الله عراق را کشته است.

در همین راستا پایگاه شبکه خبری المیادین از وقوع سه انفجار در حله مرکز استان بابل، تاج الدین واقع در شمال واسط و جرف الصخر در جنوب بغداد خبر داد. . پایتخت عراق که صبح امروز برگزار شد.

رسانه های عراقی گزارش دادند که در نتیجه حملات آمریکا به مقر نیروهای حشد الشعبی در بابل که صبح امروز رخ داد، یکی از نیروهای الحشد شهید و بین 18 تا 20 نفر از آنها مجروح شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.