افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

حمله تروریستی داعش در مسکو/ حداقل 62 کشته در تیراندازی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 239690
حمله تروریستی داعش در مسکو/ حداقل 62 کشته در تیراندازی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع امنیتی روسیه از تیراندازی در یک سالن موسیقی در جریان کنسرت در مسکو خبر دادند. منابع روسی گزارش دادند که حداقل سه مرد نقابدار با سلاح‌های خودکار در تالار شهر کورکاس به سمت جمعیت تیراندازی می‌کنند. در این تصاویر مشاهده می کنید که پشت عناصر مسلح، […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع امنیتی روسیه از تیراندازی در یک سالن موسیقی در جریان کنسرت در مسکو خبر دادند.

منابع روسی گزارش دادند که حداقل سه مرد نقابدار با سلاح‌های خودکار در تالار شهر کورکاس به سمت جمعیت تیراندازی می‌کنند. در این تصاویر مشاهده می کنید که پشت عناصر مسلح، افرادی در ورودی حضور دارند که اکثر آنها به قتل رسیده اند.

یک منبع امنیتی گفت: حداقل سه نفر با لباس شبه نظامیان به طبقه همکف ساختمان شهرداری کورکاس حمله کردند و با سلاح های خودکار تیراندازی کردند. به گفته وی بعداً افراد مسلح نارنجک یا بمب های آتش زا پرتاب کردند که باعث آتش سوزی در اتاق شد.

بر اساس این گزارش، افراد حاضر در راهرو برای فرار از تیراندازی روی زمین دراز کشیدند، حداقل 15 تا 20 دقیقه در آنجا ماندند و سپس شروع به فرار کردند و بسیاری از آنها موفق به خارج شدن شدند.

بر اساس آخرین گزارش ها بیش از 100 نفر در سالن کورکاس گرفتار شده و آتش بخشی از سقف را تخریب کرده است.

یک منبع امنیتی در گزارش تکمیلی از این حادثه تروریستی خبر داد: پنج نفر مسلح به مسلسل به سمت بازدیدکنندگان اتاق کورکاس که در گوشه ای قرار گرفته بودند تیراندازی کردند که در این حادثه حداقل 15 نفر در ابتدا جان باختند.

به گفته منابع روسی، تمامی نیروهای احتمالی از جمله نیروهای امنیتی مسکو برای دستگیری تروریست ها اعزام شده اند. علاوه بر این، نیروهای امنیتی در آماده باش هستند و فرماندار منطقه مسکو، وروبیوف، نیز به محل تیراندازی رفته و یک ستاد عملیاتی را سازماندهی کرده است.

تعداد کشته شدگان حمله تروریستی در مسکو به 62 کشته و بیش از 100 زخمی رسید

رسانه های روسی گزارش دادند که تعداد کشته شدگان حمله تروریستی به مجتمع تجاری خارج از مسکو به 62 کشته و بیش از 100 زخمی رسیده است.

واکنش آمریکا به حمله تروریستی مسکو مشکوک است

روسیه واکنش آمریکا به حمله تروریستی مسکو را مشکوک و مشکوک خواند. در همین راستا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: واکنش مقامات ایالات متحده به حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس در مسکو سوالات بزرگی را مطرح می کند، به ویژه در مورد دلایلی که کاخ سفید اعلام کرد که اوکراین این حادثه را نشان می دهد. اتفاق نیفتاد.

زاخارووا در روسیه-24 گفت: «همچنین واکنش ها [به اتفاقی که در مسکو افتاد] “سوالات بیشتری وجود دارد.”

زاخارووا افزود: مقامات واشنگتن در بحبوحه این فاجعه بر چه مبنایی به این نتیجه می رسند که یکی از طرفین در این حادثه دخیل نیست، خود یک سوال بزرگ است، اگر آمریکا یا هر کشور دیگری اطلاعات موثقی داشت. در مورد “اگر چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد، نه کاخ سفید و نه هیچ کس دیگری حق اظهار نظر بدون دلیل را ندارند.”

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: صادقانه بگویم، واکنش دبیرخانه سازمان ملل نیز سوالات بزرگی را ایجاد می کند، اکنون یک حمله تروریستی خونین رخ داده است و باید بدون قید و شرط آن را محکوم کرد، نه ایجاد ابهام.

داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای رسما مسئولیت حملات تروریستی امشب در مسکو را بر عهده گرفت.

ایران حمله تروریستی در مسکو را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به حمله تروریستی روز جمعه 12 فروردین در مسکو گفت: مبارزه مشترک و موثر با تروریسم مستلزم اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه جهانی است.

حسین امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی به زبان روسی خطاب به مردم روسیه برای این حادثه تلخ نوشت. .

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حمله تروریستی امشب (جمعه 3 آوریل) در یک مرکز خرید در مسکو که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان روسیه شد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با ابراز تسلیت به دولت و مردم روسیه به ویژه خانواده های قربانیان گفت: جمهوری اسلامی ایران در این حادثه دلخراش جانب روسیه را می گیرد.

سفیر ایران: جمهوری اسلامی در این حادثه در کنار مردم و دولت روسیه ایستاده است

در پی حادثه تروریستی در سالن مسکو، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، این اقدام را به ملت و دولت این کشور تسلیت گفت و این گونه اقدامات را محکوم کرد.

متن پیام سفیر ایران در مسکو به شرح زیر است:

متأسفانه با خبر شدیم که چند شهروند فدراسیون روسیه در حمله تروریستی مسکو کشته و زخمی شدند.

ضمن محکوم کردن چنین اقدامات وحشیانه، برای جان باختگان آرامش و برای بازماندگان صبر آرزو می کنم.

در این حادثه جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار مردم و دولت روسیه می بیند و با آنها همدردی می کند.

سخنگوی کرملین: پوتین به طور مداوم حادثه کروکوس را دنبال می کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: پوتین از ابتدای ماجرای کروکوس مطلع بود و از ابتدا آن را دنبال می کرد.

مدودف: تروریست ها فقط زبان انتقام را می فهمند

دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سابق روسیه: تروریست‌ها هیچ زبانی جز انتقام نمی‌فهمند، اگر به زور با زور پاسخ ندهیم، هیچ محاکمه یا تحقیقی مفید نخواهد بود.

انتقاد روسیه از دفتر دبیرکل سازمان ملل

وزارت خارجه روسیه از واکنش ضعیف دبیرکل سازمان ملل متحد به حادثه تروریستی در حومه مسکو انتقاد کرد.

واکنش اوکراین به حادثه تروریستی در حومه مسکو

ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که این کشور هیچ ارتباطی با حمله در مسکو ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.