افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
5

حمله به قلب تجارت خارجی تل آویو/ برتری صنعا در جنگ دریایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 144242
حمله به قلب تجارت خارجی تل آویو/ برتری صنعا در جنگ دریایی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در پی عملیات تهاجمی الاقصی، شبکه گروه های وابسته به محور مقاومت پاسخگویی سه لایه به حملات ارتش رژیم صهیونیستی و ایجاد توازن در برابر افزایش حضور نظامی قدرت های غربی در منطقه را در دستور کار خود قرار دادند. منطقه در لایه اول، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در پی عملیات تهاجمی الاقصی، شبکه گروه های وابسته به محور مقاومت پاسخگویی سه لایه به حملات ارتش رژیم صهیونیستی و ایجاد توازن در برابر افزایش حضور نظامی قدرت های غربی در منطقه را در دستور کار خود قرار دادند. منطقه در لایه اول، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به حماس به همراه دیگر گروه های مقاومت از جمله جهاد اسلامی در خط مقدم نبرد با صهیونیست ها قرار گرفته و ضمن دفاع از نوار غزه، عمق اشغالگران را هدف قرار می دهد. منطقه مناطق از طریق حملات موشکی

در لایه دوم، حزب الله لبنان در جبهه شمالی و ارتش ملی یمن در جبهه جنوبی عملیات پیشگیرانه و ترکیبی را علیه نقاط حیاتی اقتصاد رژیم صهیونیستی انجام داده اند. در لایه سوم، گروه‌های مقاومت مستقر در عراق و سوریه با حمله به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در منطقه، به‌عنوان یک بازیگر «تعادل‌کننده» در برابر متحدان رژیم در غرب آسیا عمل می‌کنند. مقاومت یمن در این راهبرد به کشتی های تجاری تجار و کشتی های جنگی صهیونیستی به عنوان قلب اقتصاد اسرائیل حمله کرده است. به عبارت دیگر، صنعا پس از عملیات پیچیده اطلاعاتی و شناسایی کشتی‌های تجاری متعلق به الیگارش‌های صهیونیستی، اقدامات عملیاتی علیه آنها انجام داده و حضور نظامی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در دریای سرخ و خلیج عدن را افزایش داده است.

چرا جنگ دریایی مهم است؟

رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی در آستانه دریای مدیترانه و دریای سرخ، تقریبا 95 درصد نیازهای داخلی خود را از طریق چهار بندر ایلات، اشدود، عسقلان و حیفا تامین می کند. در نتیجه، طی دو دهه گذشته، تل آویو سرمایه گذاری زیادی برای توسعه زیرساخت ها، جذب سرمایه خارجی، کاهش زمان بارگیری کشتی ها و بهبود مدیریت استارت آپ های بخش دولتی و خصوصی انجام داده است. موضوع توسعه تجارت دریایی برای صهیونیست ها به قدری مهم است که دولت نتانیاهو با هدف افزایش امنیت راهبردی در مقابل، امتیاز توسعه و مدیریت بنادر اشدود و حیفا را به شرکت مهندسی بندر چین و گروه هندی آدانی واگذار کرده است. تهدیدات خارجی . علاوه بر این، این بنادر محل پهلوگیری ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده در دریای مدیترانه است. هدف دیگر تل آویو برای توسعه تجارت دریایی در شرق مدیترانه تبدیل شدن به نقطه کانونی اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا است. بر این اساس مقامات رژیم صهیونیستی علاقه مند به مشارکت در کریدور «یک کمربند، یک جاده» و پروژه های کریدور «هند-عربی-مدیترانه» هستند.

حمله به قلب تجارت خارجی تل آویو / برتری صنعا در جنگ دریایی

روزنامه انگلیسی گلوبز پس از عملیات تهاجمی به الاقصی و حملات پی در پی ارتش ملی یمن به جنوب سرزمین های اشغالی، اکنون از آسیب های جدی وارد شده به این شهر بندری، خسارت وارده به شرکت های کشتیرانی و احتمال تعطیلی آن می گوید. بندر ایلات کارشناسان معتقدند آغاز جنگ دریایی علیه شناورهای نظامی-تجاری وابسته به رژیم صهیونیستی به اندازه عملیات 7 اکتبر ارزش استراتژیک دارد. هدف قرار دادن خطوط حیاتی اسرائیل، علاوه بر فراهم کردن بستر لازم برای فرار سرمایه از سرزمین های اشغالی، اقتصاد این رژیم را در کوتاه مدت تضعیف خواهد کرد. شاید به همین دلیل برخی از تحلیلگران معتقدند با ادامه سلسله حملات به کشتی های تجاری رژیم صهیونیستی در خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ، کابینه جنگی این رژیم ناوها و زیردریایی های بیشتری را برای مقابله اعزام خواهد کرد. نیروهای یمنی علاوه بر این، نیروی هوایی اسرائیل نیز ممکن است وارد این عملیات نظامی شود.

ارتش ملی یمن و ایجاد بازدارندگی در تنگه باب المندب

زمین گیر کردن کشتی های جنگی و کشتی های تجاری در آستانه مرزهای دریایی یمن، قبل از موفقیت عملیات نظامی، یک پیروزی بزرگ اطلاعاتی علیه موساد است. به عبارت دیگر، ارتش ملی یمن توانسته کشتی سرمایه دارانی را که به طور جدی به سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وابسته هستند، توقیف و به آن حمله کند. کشتی های عیدان و عیال عفر در صدر فهرست حملات دریایی یمن قرار دارند. اولین عملیات ارتش ملی یمن علیه شبکه تجاری دریایی رژیم صهیونیستی در 19 نوامبر با تصرف کشتی «گلکسی لیدر» در جنوب دریای سرخ که از سواحل فلسطین اشغالی به سمت بنادر هند در حال حرکت بود انجام شد. . . . دومین اقدام ارتش یمن، توقیف کشتی «سنترال پارک» با پرچم لیبریا متعلق به عیال عفر در 25 نوامبر است.

این کشتی ظاهرا متعلق به شرکت زودیاک بوده و محموله ای حاوی اسید فسفریک را حمل می کرده است. صنعا پس از حمله به کشتی‌های تجار صهیونیست، ناوشکن‌های آمریکایی را در خلیج عدن با دو فروند موشک بالستیک هدف قرار داد. البته این موشک ها با هدف ارسال هشدار به ناوگان دریایی آمریکا در منطقه شلیک و در دریا فرود آمدند. در 3 دسامبر، رویترز به نقل از آژانس عملیات دریایی بریتانیا، مدعی شد که گزارش هایی از حملات ترکیبی در تنگه باب المندب دریافت کرده است. چندی بعد سخنگوی نیروهای مسلح یمن از برخورد با یک کشتی وابسته به رژیم صهیونیستی خبر داد. در همان زمان، پنتاگون اعلام کرد که یک حمله موشکی هدایت شونده علیه یو اس اس کارنی رخ داده است. در کمال تعجب، حمله سوم دسامبر یک کشتی انگلیسی را در نزدیکی تنگه باب المندب هدف قرار داد. به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، این کشتی مورد حمله جدی قرار گرفته و احتمال غرق شدن آن وجود دارد. یکی از رانندگان اصلی این کشتی یک فرد صهیونیست است.

حمله به قلب تجارت خارجی تل آویو / برتری صنعا در جنگ دریایی

با تشدید عملیات دریایی ارتش یمن، شبکه 14 رژیم صهیونیستی در خبری اعلام کرد که تل آویو برای جلوگیری از حملات دریایی به افزایش تجارت هوایی متوسل شده است. هدف وزارت اقتصاد رژیم با برگزاری مناقصه دو برابر شدن تجارت هوایی و جبران خسارات ناشی از قطع تجارت دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن است. پس از فلج شدن تجارت دریایی رژیم، کانال 12 عبری خواستار حمله موشکی به یمن و تخریب صنعا مانند غزه شد. فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در مواجهه با این تهدید رسانه ای از برنامه این رژیم برای حمله به یمن خبر داد. در جنگ راهبردی ارتش ملی یمن و رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد صهیونیست ها از برتری برخوردار باشند. عدم تسلط کامل بر نقاط استراتژیک، آسیب پذیری تنگه باب المندب و نیروی دریایی ضعیف باعث شده تا کشتی های تجاری اسرائیل به راحتی توسط موشک های بالستیک و پهپادهای یمنی شکار شوند.

سود گفتاری

مخالفت بنیامین نتانیاهو با تمدید آتش بس و پایان بحران غزه باعث شده است که محور مقاومت در سراسر غرب آسیا بار دیگر به اهداف و منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی حمله کند. نخست وزیر جاه طلب اسرائیل بدون اینکه به پیامدهای منطقه ای- بین المللی ادامه جنگ در نوار غزه فکر کند، به دنبال دستیابی به اهداف سه گانه ای است که دستیابی به آنها در عمل غیرممکن به نظر می رسد. در چنین شرایطی، ارتش ملی یمن عملیات دریایی خود را علیه کشتی های تجاری و کشتی های جنگی وابسته به رژیم و دولت های حامی تل آویو از سر گرفته است. به نظر می رسد صنعا تا زمانی که صهیونیست ها نسل کشی فلسطینیان و نابودی نوار غزه را دنبال می کنند، هیچ برنامه ای برای توقف حمله به منافع صهیونیست ها ندارد. در صورت ادامه بحران در تنگه باب المندب، این احتمال وجود دارد که جبهه جدیدی در شمال اقیانوس و در جنوب فلسطین اشغالی باز شود. در صورت تحقق این سناریو، احتمال بروز بحران اقتصادی در فلسطین اشغالی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.