افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

حمله اسرائیل به ایران با این موشک ها و هواپیماها! + بررسی اسناد لو رفته پنتاگون درباره آماده سازی حمله هوایی اسرائیل به ایران و عکس مرموزترین موشک.

  • کد خبر : 404685
حمله اسرائیل به ایران با این موشک ها و هواپیماها! + بررسی اسناد لو رفته پنتاگون درباره آماده سازی حمله هوایی اسرائیل به ایران و عکس مرموزترین موشک.

فرارو ادامه داد، در ساعت 01:29 بامداد 18 اکتبر (جمعه هفته گذشته)، دو سند اطلاعاتی متعلق به وزارت دفاع آمریکا این مطلب توسط یک کانال تلگرامی به نام تماشاگر خاورمیانه منتشر شده است. این اسناد حاکی از تحرکات نظامی است. اسرائیل او در روزهای 23 و 25 مهرماه در تدارک حمله نظامی علیه ایران بود. […]

فرارو ادامه داد، در ساعت 01:29 بامداد 18 اکتبر (جمعه هفته گذشته)، دو سند اطلاعاتی متعلق به وزارت دفاع آمریکا این مطلب توسط یک کانال تلگرامی به نام تماشاگر خاورمیانه منتشر شده است. این اسناد حاکی از تحرکات نظامی است. اسرائیل او در روزهای 23 و 25 مهرماه در تدارک حمله نظامی علیه ایران بود. اسنادی که صحت آنها مورد تردید قرار نگرفت و انتشار آنها با سکوت اولیه مقامات وزارت دفاع آمریکا و در نهایت تایید افشای آن مواجه شد.

بنابراین گزارش یکی از این دو سند متعلق به یکی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا موسوم به NGA است که از زیرمجموعه های پنتاگون است. بخشی از وظایف آژانس ملی اطلاعات مکانی، تجزیه و تحلیل و بررسی اطلاعات به دست آمده از تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی است. این اطلاعات نیز از همین طریق به دست آمده و منبع آن تحلیل تحرکات زمینی ارتش اسرائیل است. تاریخ این گزارش 16 اکتبر (25 مهر) می باشد.

طبق سیستم طبقه بندی اطلاعات ایالات متحده، TOP SECRET بالاترین سطح اطلاعات محرمانه نظامی است. این دو سند هم این سطح را دارند. طبقه بندی گزارش در قسمت بالا مشخص شده است. اطلاعات این دو گزارش از این نوع است:

فوق سری: بسیار محرمانه (معادل فوق سری در ایران)

TK: اطلاعات مکانی

FGI ISR: اطلاعات دولت خارجی / اسرائیل

RSEN: اطلاعات حساس با ریسک بالا

NOFORN: هیچ نشریه خارجی

مبدأ سند شماره 1 (سند عمودی) یکی از کشورهای عضو Five Eyes است. پنج چشم یک معاهده اطلاعاتی بین پنج کشور ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا است. سند دوم اصالتاً بریتانیایی است. تجزیه و تحلیل اطلاعات و سیگنال های ماهواره ای در انگلستان بر عهده سازمانی به نام GCHQ است.

جزئیات اطلاعات

طبق جدول گزارش تفصیلی در سند 1، این اطلاعات از پایگاه هوایی هاتزریم یا هاتسوریم به دست آمده است. پایگاه هاتزریم در شمال صحرای نقب قرار دارد و محل استقرار اسکادران های 69 و 107 نیروی هوایی اسرائیل است. اسکادران 69 از جنگنده های F15I به نام تندر و اسکادران 107 از F16I استفاده می کند. بولتن دانشمندان اتمی در شماره 78 خود در سال 2022 از این پایگاه به عنوان یکی از مکان های احتمالی سلاح های هسته ای اسرائیل یاد کرده است.

هاآرتص این گزارش را توضیح داد: “اطلاعات جمع آوری شده در 15 و 16 اکتبر شامل مخفی کردن پناهگاه های زیرزمینی مستحکم برای جت های جنگنده در پایگاه هوایی هاتزوریم و نشانه هایی از آمادگی برای تسلیح موشک های بالستیک هوابرد است. هفته گذشته، ارتش اسرائیل یک عملیات بزرگ انجام داد. مانور مقیاسی برای حمله احتمالی شامل سه هواپیمای سوخت‌رسان و یک هواپیمای فرماندهی و کنترل G 550 که توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده است.

در این سند همچنین به تدارک تسلیح این هواپیما به دو نوع موشک بالستیک هوایی اشاره شده است. یکی از آنها ROCKS است که توسط شرکت “رافائل” تولید شده است. مزیت این موشک ها توانایی آنها در ارسال مهمات دقیق از فاصله دور، فراتر از سامانه های پدافند هوایی دشمن است. موشک دیگری که در اسناد فاش شده ذکر شده، افق طلایی نام دارد، نامی که پیش از این علنی نشده بود و همین امر شناسایی آن را دشوار می کند. ممکن است به موشک های سری اسپارو اشاره داشته باشد که معمولاً به عنوان هدف برای سیستم های دفاع هوایی استفاده می شود، اما مانند موشک هایی که شبیه سازی می کند، قابلیت استفاده تهاجمی را نیز دارد.

موشک OSCLA در وسط تصویر که اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد.

موشک آبی اسپارو دارای طول 6.5 متر، برد 2000 کیلومتر و وزن 1900 کیلوگرم قبل از پرتاب است. پس از پرتاب، مانند یک موشک بالستیک عمل می کند و قبل از رسیدن به هدف خود به ارتفاعات بالا می رود. مدل های دیگری از اسپارو نیز ذکر شده است، مانند گنجشک نقره ای بزرگتر و گنجشک سیاه کوچکتر. طبق بروشورهای رافائل، کلاهک اینرسی که حاوی مواد منفجره نیست، می تواند با کلاهک انفجاری جایگزین شود. طبق بروشورهای رافال، سرجنگی موشک اسپارو را می توان با کلاهکی پر از مواد منفجره جایگزین کرد.

چه کسی اسناد را منتشر کرد؟

به نظر می رسد این دو صفحه سند، گردآوری گزارشی جامع است که اطلاعات مختلفی از تحرکات اسرائیل در این دو روز را از طریق تصاویر ماهواره ای گردآوری کرده است. یکی از اسناد اسکن شده (سند عمودی) و سند افقی از روی کاغذ عکس گرفته می شود. یک کانال تلگرامی به نام Middle East Spectator برای اولین بار این اسناد را منتشر کرد. اطلاعات زیادی در مورد این کانال در دسترس نیست، اما بررسی محتوای آن نشان می دهد که به نظر می رسد از حامیان جبهه مقاومت باشد. صفحه توییتر با این نام که در سال 2023 ایجاد شده است، ایران را به عنوان محل این حساب مشخص کرده است. این حساب توییتر تنها یک فالوور دارد که صفحه رسمی و تایید شده مقام معظم رهبری است. مشخص نیست که آیا ایران پشت این افشای اسناد بوده و گوشه ای از نفوذ در ساختار امنیتی آمریکا را نشان داده است یا خیر.

گزارش ایالات متحده

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.