افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

حمله آمریکا و انگلیس به یمن ربطی به «حق دفاع از خود» ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 177397
حمله آمریکا و انگلیس به یمن ربطی به «حق دفاع از خود» ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت تاکید کرد که حملات آمریکا، انگلیس و متحدانشان علیه یمن هیچ چیزی نبوده است. در مورد «حق دفاع از خود» که در ماده 51 منشور ملل متحد ذکر شده است. نبنزیا در ادامه افزود […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت تاکید کرد که حملات آمریکا، انگلیس و متحدانشان علیه یمن هیچ چیزی نبوده است. در مورد «حق دفاع از خود» که در ماده 51 منشور ملل متحد ذکر شده است.

نبنزیا در ادامه افزود که استفاده از ماده 51 منشور ملل متحد در مورد وضعیت کشتی های تجاری اعمال نمی شود. وی توضیح داد که «از حق دفاع مشروع نمی توان برای تضمین آزادی دریانوردی استفاده کرد و همکاران آمریکایی ما این را به خوبی می دانند».

به گفته نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، «مأموریت اصلی سازمان ملل متحد، همانطور که در منشور آن مشخص شده است، جلوگیری از تهدیدات علیه صلح و سرکوب اقدامات تجاوزکارانه یا سایر موارد نقض صلح بر اساس اصول حقوق بین‌الملل است. “. قانون.”

وی ادامه داد: دیروز با تأسف فراوان با این وضعیت مواجه شدیم، حمله گروهی از کشورها به کشوری دیگر (یمن).

نبنزیا از جامعه جهانی خواست تا حملات واشنگتن و متحدانش علیه یمن را محکوم کنند، زیرا این حملات بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است.

آمریکا و انگلیس بامداد روز جمعه در اقدامی تجاوزکارانه و در حمایت از رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن انجام دادند. یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن که در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفت، صنعا و چند استان دیگر 73 بار مورد حمله قرار گرفت و 11 نفر شهید یا مجروح شدند.

وی در همین راستا گفت: دشمن آمریکایی-انگلیسی در چارچوب حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه، یمن را نقض کرد. آنها استان های صنعا و حدیده، تعز، حجه و صعده را با 73 حمله هوایی هدف قرار دادند. در این حملات 5 تن از نیروهای مسلح شهید و 6 تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تاکید کرد: دشمن آمریکایی و انگلیسی مسئولیت کامل عواقب تجاوز جنایتکارانه به ملت یمن را بر عهده دارد. تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن هرگز بی پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.