افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

حمله آمریکا به گروه های مقاومت در عراق – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 133732
حمله آمریکا به گروه های مقاومت در عراق – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام دفاعی آمریکا به نشنال گفت که نیروهای آمریکایی به حمله صبح سه شنبه به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق پاسخ دادند و فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز گفت: همان زمان که این عملیات باعث تلفات نیروهای دشمن شد. این مقام نظامی آمریکا اظهار داشت […]

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام دفاعی آمریکا به نشنال گفت که نیروهای آمریکایی به حمله صبح سه شنبه به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق پاسخ دادند و فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز گفت: همان زمان که این عملیات باعث تلفات نیروهای دشمن شد.

این مقام نظامی آمریکا اظهار داشت که نیروهای آمریکایی پس از حمله ای که منجر به «جراحات جزئی به پرسنل آمریکایی و آسیب به زیرساخت ها» شد، «در دفاع از خود در برابر کسانی که حمله را انجام دادند» پاسخ دادند.

اگرچه این مقام نظامی از ارائه جزئیات بیشتر درباره این حمله خودداری کرد، اما در عین حال اظهار داشت که در این حمله هوایی، یک خودروی ون متعلق به یک گروه مسلح شیعه تحت حمایت ایران در عراق در غرب بغداد مورد حمله قرار گرفت.

علاوه بر این، دو مقام امنیتی عراقی به نشنال گفتند که این خودرو در جاده ای در حومه غربی ابوغریب بغداد در حرکت بود که حوالی ساعت 4:30 بامداد مورد حمله قرار گرفت. ایالات متحده جزئیات بیشتری در مورد ادعای خود ارائه نکرده است.

از سوی دیگر، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اقدام نظامی علیه گروه‌های مسلح در عراق را تایید کرد و اعلام کرد: یک جنگنده AC-130 در حمله موشکی به پرسنل آمریکایی شرکت کرد. ایالات و ائتلاف در پایگاه هوایی الاسد.

این اولین حمله آمریکا به عراق از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است که تحولی جدید را رقم می زند. پیش از این، آمریکا حملات هوایی تلافی جویانه ای را علیه مواضع گروه های مسلح در سوریه انجام داده بود.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون نیز گفت که این اولین حمله آمریکا به عراق از زمانی است که گروه‌های مسلح حمله به پرسنل آمریکایی در منطقه را در اواسط اکتبر آغاز کردند.

سرتیپ پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای تایید کرد که حداقل هشت نفر در حمله به پایگاه هوایی الاسد زخمی شده‌اند. سرتیپ رایدر گفت که گروه های مسلح از “موشک های بالستیک کوتاه برد” در حمله به اهداف آمریکایی در عراق استفاده کرده اند.

پس از حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با ایران حمله گسترده‌ای را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها علیه پایگاه‌های مستقر نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

بر اساس گزارش های رسمی، ایالات متحده 900 سرباز در سوریه و 2500 سرباز در عراق دارد.

مقاومت اسلامی عراق روز گذشته بار دیگر به یکی از پایگاه های اشغالگر آمریکا در سوریه حمله کرد. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه الشدادی واقع در جنوب شهر حسکه سوریه را با موشک مورد حمله قرار داد و این موشک‌ها مستقیماً به این پایگاه اصابت کرد.

ظهر دیروز پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق مورد حمله مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با الجزیره اعتراف کرد که در حمله موشکی روز گذشته به پایگاه عین السعد 10 سرباز آمریکایی زخمی شدند.

گفتنی است مقاومت اسلامی عراق در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه آن به عملیات تهاجمی الاقصی پیوسته و با پهپاد به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه حمله می کند. و موشک ها چرا که آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است که به کشتار کودکان می پردازد و عامل ادامه جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.