افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

حمایت وزارت بهداشت از تجاری سازی داروهای گیاهی

  • کد خبر : 121000
حمایت وزارت بهداشت از تجاری سازی داروهای گیاهی

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی در حاشیه دومین «بازار ملی ایده های فناوری سلامت» در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران، با اشاره به توانمندی های بالای کشور در زمینه گیاهان دارویی، گفت: متاسفانه این عظیم از ظرفیت تاکنون استفاده چندانی نشده است.» در حالی که هر کدام از این گیاهان دارویی می […]

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی در حاشیه دومین «بازار ملی ایده های فناوری سلامت» در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران، با اشاره به توانمندی های بالای کشور در زمینه گیاهان دارویی، گفت: متاسفانه این عظیم از ظرفیت تاکنون استفاده چندانی نشده است.» در حالی که هر کدام از این گیاهان دارویی می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و منشا ساخت دارو باشند.

وزیر بهداشت، گیاهان دارویی را منبع تولید بسیاری از محصولات باکیفیت در حوزه سلامت دانست و گفت: یکی از قابلیت های کشور ما وجود گیاهان دارویی متعدد و متنوع و استفاده و اثربخشی آنها در درمان بسیاری از بیماری ها است.

وی از حمایت ویژه وزارت بهداشت از حوزه طب ایرانی، گیاهان دارویی و استفاده از آنها در درمان بیماری ها خبر داد و گفت: 134 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت در حوزه گیاهان دارویی گیاهان دارویی فعال هستند. کشور و علاوه بر آن 33 مرکز رشد و پارک علمی و فناوری به صورت علمی و بنیادی در این زمینه فعال هستند.

عین اللهی با بیان اینکه شرط ورود گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به بازار تاییدیه سازمان غذا و دارو است، گفت: آشنایی جامعه پزشکی با استفاده از محصولات تایید شده در حوزه طب سنتی. بیشتر از گذشته

وی به فعالیت 8 دانشکده طب سنتی در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تعداد این دانشکده های بهداشت به تدریج در حال افزایش است. در هر یک از این مراکز بهداشتی یک پزشک متخصص طب ایرانی و یک داروخانه با فرآورده های دارویی ایرانی وجود دارد. همچنین مصرف داروهای گیاهی در این مراکز بهداشتی بر اساس یافته ها و شواهد علمی تعیین شده و تعادل در مصرف این فرآورده ها رصد می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در کشور ما به اندازه کافی نور خورشید وجود دارد و تابش مستقیم نور خورشید و همچنین برخی عوامل شغلی برای برخی افراد عوارض پوستی ایجاد می کند که خوشبختانه در این عصر بازار سلامت محصولات موثری در زمینه پوست وجود دارد. سلامتی. از این میان پمادهایی با منشاء گیاهان دارویی تولید و عرضه شده است.

عین اللهی با تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقای سلامت جامعه گفت: در وزارت بهداشت، تولید دارو از گیاهان دارویی به صورت علمی و اصولی دنبال می شود. یعنی این گونه محصولات پس از تاییدیه های مربوطه از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و همچنین سازمان غذا و دارو وارد بازار می شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار از گیاهان دریایی در تولید دارو و مکمل استفاده شد و در این رویداد برخی از محصولات آنها اعلام شد، گفت: برخی از انواع گیاهان دریایی دارای خواص دارویی هستند که شرکت های دانش بنیان در تولید آن ها مشارکت دارند. و ما شروع به پردازش آنها کرده ایم.

به گفته وزیر بهداشت، سرمایه‌گذاران می‌توانند روی محصولات سنتی و گیاهی شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنند و وزارت بهداشت نیز از تجاری‌سازی هر داروی گیاهی مورد تایید سازمان غذا و دارو و عرضه آن حمایت می‌کند. . در داروخانه ها و بیمارستان ها

عین اللهی افزود: داروهای گیاهی زیادی برای التیام زخم های دیابتی و درمان بیماران دیابتی تولید شده است و با توجه به شیوع بالای دیابت در کشور، این داروها پس از تایید سازمان غذا و دارو مورد حمایت وزارت بهداشت قرار می گیرند. .

وی با انتقاد از مصرف بی رویه یا بیش از حد داروهای شیمیایی، یادآور شد: در درمان بیماری های شایع مانند سرماخوردگی، اولین دارویی که بیشتر بیماران مصرف می کنند پاراستامول است و در بیماری های عفونی و ویروسی نیز از آنتی بیوتیک های مختلف استفاده می شود. مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها و در حال حاضر بسیاری از گیاهان دارویی و گیاهان دارویی می توانند این بیماران را درمان کرده و دلایل رونق صنایع داخلی و عدم تحمیل عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها را فراهم کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به مناسب بودن ترویج استفاده از گیاهان دارویی و گیاهان دارویی گفت: طبقه بندی ایران در حوزه طب سنتی در دنیا مناسب است. این در حالی است که برخلاف تصور عموم، برخی از کشورها مانند آمریکا، چین و هند از نظر مصرف گیاهان دارویی و گیاهان دارویی بالاتر از ایران هستند.

عین اللهی تصریح کرد: باید در زمینه استفاده صحیح از گیاهان دارویی و گیاهان دارویی در کشور فرهنگ سازی کنیم تا هر دو گروه داروهای شیمیایی و گیاهی به میزان لازم و متعادل و اصولی مصرف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.