افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

حمایت همدان از زاینده رود/ پروژه مشترک ساخت و بازیافت هواپیما در اصفهان و همدان + عکس و فیلم

  • کد خبر : 402107
حمایت همدان از زاینده رود/ پروژه مشترک ساخت و بازیافت هواپیما در اصفهان و همدان + عکس و فیلم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ اعضای خانه مطبوعات اصفهان در سفری دو روزه ضمن دیدار با اعضای خانه مطبوعات از مرکز چاپ و بسته بندی شهر همدان بازدید کردند. در این بازدید اعضای خانه مطبوعات اصفهان از مرکز چاپ و بسته بندی شهر همدان بازدید کردند. همچنین اعضای اتاق مطبوعات استان اصفهان برای افزایش تعاملات […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ اعضای خانه مطبوعات اصفهان در سفری دو روزه ضمن دیدار با اعضای خانه مطبوعات از مرکز چاپ و بسته بندی شهر همدان بازدید کردند.

در این بازدید اعضای خانه مطبوعات اصفهان از مرکز چاپ و بسته بندی شهر همدان بازدید کردند.

همچنین اعضای اتاق مطبوعات استان اصفهان برای افزایش تعاملات دو شهر در حوزه رسانه و مطبوعات با اعضای اتاق مطبوعات همدان دیدار کردند.

در حاشیه این سفر نشست تعاملی هیات مدیره اصفهان و همدان به منظور گردهمایی خبرنگاران از استان های اصفهان و همدان برگزار شد.

رضا زند اسرار مدیر خانه مطبوعات استان همدان در این نشست اظهار داشت: خانه مطبوعات استان همدان در سال 1392 تشکیل شد که در حال حاضر 210 نشریه فعال در استان همدان شامل خبرگزاری ها، تحریریه روزنامه های سراسری، پایگاه های خبری و 3 نشریه محلی داریم. روزنامه هایی که یکی در غرب کشور و دوتای دیگر در استان همدان فعالیت می کنند.

وی افزود: خانه مطبوعات استان همدان بیش از 500 عضو دارد که همگی دارای پرونده در خانه مطبوعات هستند و 450 نفر نیز عضویت در سامانه خانه مطبوعات و حق رای دارند. خانه مطبوعات استان همدان با همکاری و همدلی اولین خانه مطبوعات کشور است که به جای روز خبرنگار، هفته خبرنگار را گرامی می دارد.

مدیر اتاق مطبوعات استان همدان افزود: حضور در جمع شهدای گلستان و دیدار با ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، راهپیمایی خانواده خبرنگاران، قرعه کشی و اهدای جوایز و انجام تفصیلی و برنامه کامل با حضور همه خبرنگاران و تقدیر. وی یکی از خبرنگارانی است که کارهای تحقیقی از جمله برنامه های هفته خبرنگار در همدان انجام داد.

بازدید 7تمامی رسانه های همدان عضو خانه مطبوعات هستند.

زند اسرار با اشاره به خدمات خانه مطبوعات همدان در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری کلاس های اخلاق توسط نماینده ولی قانونی، برگزاری اردوهای فرهنگی در سطح استان و پرداخت 150 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ یک فقره. در میان این خدمات و برنامه ها میلیون ها نفر ساکن بودند. تا بتوانیم خانه مطبوعاتی پویا و خوبی در کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در استان همدان تقریباً تمامی رسانه های فعال در خانه مطبوعات عضویت دارند تا جایی که متأسفانه در سال های اخیر وزارت ارشاد مجوز داده و چند نفر جدید قصد دارند که تبدیل شوند. اعضا که نام رسانه ای آنها را نمی دانیم اما مشکلی ندارند و آنها را عضو اتاق مطبوعات می کنیم. متأسفانه وزارت ارشاد قصد ندارد برای ساماندهی خبرنگاران در سطح کشور کاری انجام دهد و در همه استان ها با این مشکل مواجه هستیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان افزود: تلاش می کنیم همه افراد فعال در عرصه رسانه حتی فردی که صبح ها با موتورسیکلت روزنامه توزیع می کند در خانه مطبوعات عضویت داشته باشند تا بتوانیم آنها را پوشش دهیم و حمایت کنیم. آنها

بازدید 1

زاینده رود متعلق به همه مردم ایران است

مهرداد حمزه رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان در این جلسه در پاسخ به اصحاب رسانه اصفهان برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی خبرنگاران زن گفت: هر ساله تعداد خبرنگاران مرد در حال کاهش است و به همین منظور به همین دلیل توجه ویژه ای به خبرنگاران زن داشتیم و کمیته ویژه بانوان در هیئت مدیره خانه مطبوعات همدان تشکیل شد و اخیرا جشنواره آشپزی برای خبرنگاران همدان برگزار شد.

حمزه در خصوص پیگیری مطالبه ملی زاینده رود در رسانه همدان گفت: زاینده رود قطعا متعلق به همه مردم ایران است و همه ما از او خاطراتی داریم. شاید لازم باشد کمپینی راه اندازی کنیم تا همه رسانه ها روی آن کار کنند.

وی گفت: در یک ماه اخیر پذیرای خبرنگاران استان های کردستان و کرمانشاه بوده ایم و امیدواریم پس از این دیدار، بازدیدها و این سفر دو روزه اتفاقات خوبی رخ دهد و فصل جدیدی از ارتباط رسانه های همدان با اصفهان باز شود. . استان ها ایجاد خواهد شد.

بازدید 5انتظار فعالیت چنین چاپخانه ای در همدان را نداشتیم!

ناصر بهروان رئیس سابق خانه مطبوعات اصفهان در این نشست اظهار داشت: با وجود اینکه اولین خانه مطبوعات کشور در اصفهان است، سفالگر از کوزه شکسته آب می خورد و خانه مطبوعات اصفهان در سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده است. و امیدواریم با هیئت مدیره جدید مسیرهایی که قبلا اشتباه کرده بودیم به مسیر خود بازگردد و عزت رسانه ای فعالان اصفهانی حفظ شود.

وی افزود: در ابتدا از مجتمع چاپ و بسته بندی همدان بازدید کردیم. با اینکه در دهه 80 روزنامه داشتیم اما چاپخانه ای به این شکل نداشتیم و شخصاً باورم نمی شد در این مجموعه همدان چنین فعالیتی انجام شود و کارهای بسیار خوبی در حال انجام است.

یکی از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات اصفهان با بیان اینکه این مجموعه 339 نفر دارد، اظهار داشت: قصد افزایش این تعداد را نداریم زیرا خدمات رسانی به این تعداد بسیار سخت است و انتظارات نیز بسیار بالاست. بین 10 تا 20 درصد از رسانه های استان اصفهان عضو خانه مطبوعات نیستند، بنابراین سعی می کنیم این تعداد را به مجموعه خود اضافه کنیم تا تشکل خوب و موثری داشته باشیم.

یکی از فعالان رسانه ای اصفهان در این نشست خطاب به فعالان رسانه ای همدان گفت: مطالبه زاینده رود یک موضوع ملی است زیرا رودخانه ای برای کل کشور است و همه استان ها باید آن را مطالبه کنند چرا که خشک شدن زاینده رود باعث آلودگی هوا می شود. و آلودگی محیط زیست و اخیرا شنیدم که در هر خانواده ای یک فرد سرطانی وجود دارد.

IMG_20241018_151502_943اصفهان پایتخت گردشگری ایران است

حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس شورای اسلامی در حاشیه سفر دو روزه خبرنگاران از اصفهان به همدان در جمع خبرنگاران گفت: همه افرادی که از خارج از کشور به ایران می آیند دوست دارند به اصفهان سفر کنند و یکی از دلایل اصلی آن است. زیرا این زاینده رود و اینهاست.» آنچه در ذهن مردم است پل خواجو، پل سیوسه و پل زاینده رود است.

وی با بیان اینکه برای احیای زاینده رود باید همه دست به دست هم دهیم افزود: بر اساس مصوبات اخیر انتقال آب شیرین از هر نقطه ای از کشور مانعی ندارد و نمایندگان اصفهان نیز برای احیای زاینده رود تلاش زیادی کردند. و بودجه ای نیز برای این امر تصویب شد. ما نه فقط برای اصفهان، بلکه برای همه استان ها باید کار کنیم چون همه ایرانی هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی ادامه داد: اصفهان پایتخت ماست چون در دنیا به گردشگری معروف است و برای حل مشکل آب در این شهر همه باید کمک کنیم و قبل از آن باید از خدا بخواهیم بارندگی ها را افزایش دهیم. زیرا تمام مشکلات ما سقوط هایی است که این کمبودها را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همدان از نظر ترانزیتی جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: راه آهن از مرکز به نجف در حال بحث است و راه آهن از تهران به سنندج و سپس به مرز باشماق می رود و از آنجا می تواند به مرز نجف برسد. بازرگان و همینطور به جاده. راه آهن دیگری از تهران، ملایر و کرمانشاه به مرز خسروی و مهران می رسد و اکنون راه آهن دیگری از همدان به زنجان و دورود متصل است.

حاجی بابایی گفت: راه آهن شمال به جنوب نیز از رشت به آستارا و سپس زنجان و سپس به همدان و از اینجا به بندر امام خمینی (ره) ادامه دارد که نشان می دهد همدان نقش مهمی در ترانزیت کشور دارد. . . به جای مسیر تهران – ملایر، بزرگراه اصفهان – تبریز نیز در حال ساخت است. سعی کردم در همدان کارخانه های سنگین نداشته باشیم و در عوض بر نقش ترانزیتی این استان تاکید شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه مشکل اساسی در همدان است، خاطرنشان کرد: برای این امر برنامه مشترکی را با اصفهان برای ساخت و بازیافت هواپیما اجرا می کنیم.

بازدید 6خبرنگاران در دومین روز از این سفر از مناطق گردشگری و تاریخی همدان از جمله موزه دفاع مقدس، میدان تاریخی شهر همدان، تپه هگمتانه و جهان خوخک با 90 شاخص آثار گردشگری ایران و جهان بازدید کردند.

اصفهان/بهمن راعی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.