افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

حمایت نولان از ژانر وحشت/اپنهایمر نیز وحشتناک بود

  • کد خبر : 206555
حمایت نولان از ژانر وحشت/اپنهایمر نیز وحشتناک بود

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین – کریستوفر نولان روز پنجشنبه در نشستی که توسط موسسه فیلم بریتانیا (BFI) در لندن برگزار شد، شرکت کرد. در این مراسم با حضور شهردار لندن، بازیگران فیلم «اپنهایمر» و چند تن از شخصیت های مطرح از جمله مایکل کین، فیلمساز بریتانیایی درباره زندگی حرفه ای خود صحبت کرد. وقتی […]

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین – کریستوفر نولان روز پنجشنبه در نشستی که توسط موسسه فیلم بریتانیا (BFI) در لندن برگزار شد، شرکت کرد. در این مراسم با حضور شهردار لندن، بازیگران فیلم «اپنهایمر» و چند تن از شخصیت های مطرح از جمله مایکل کین، فیلمساز بریتانیایی درباره زندگی حرفه ای خود صحبت کرد.

وقتی یکی از مخاطبان از او پرسید که آیا هرگز به ساخت فیلمی ترسناک فکر می‌کند، نولان گفت: «اوپنهایمر قطعاً دارای عناصر ترسناک است، زیرا فکر می‌کنم موضوع این فیلم همین است.» به نظر من فیلم های ترسناک بسیار جالب هستند زیرا به شدت به ابزارهای سینمایی متکی هستند. این فیلم‌ها واقعاً یک واکنش درونی به چیزها هستند و بله، من دوست دارم یک فیلم ترسناک بسازم، اما فکر می‌کنم یک فیلم ترسناک واقعاً خوب نیاز به یک ایده واقعا استثنایی دارد و این نادر است. به همین دلیل است که من هنوز داستانی پیدا نکردم که به آن بپردازم.

وی ادامه داد: اما به نظر من ژانر ترسناک از نظر سینمایی ژانر بسیار جالبی است و همچنین از معدود ژانرهایی است که استودیوها در آن کارهای زیادی انجام می دهند. تاریکی و انتزاع زیادی در این فیلم ها وجود دارد و ویژگی هایی دارند که هالیوود عموما تمایلی به نشان دادن آنها در سینما ندارد، اما در این ژانر همه چیز مجاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، این فیلمساز با تکیه بر ژانر بار دیگر به «اپنهایمر» بازگشت و گفت که در نیمه راه این فیلم با جدیت به ژانر دزدی و پرده سوم می پردازیم. این فیلم یک درام دادگاه است. وی افزود: دلیل اینکه این دو ژانر را برای آن قسمت ها انتخاب کردم این بود که این دو ژانر ذاتا برای مخاطب جذاب هستند و این قسمت سرگرم کننده ژانر است.

در این گفت و گو به زندگی حرفه ای نولان پرداخته شد و این فیلمساز از جنبه های مختلف حرفه خود به ویژه مراحل نویسندگی و تدوین صحبت کرد. او همچنین نقش فیلمبرداری به ویژه در فرمت IMAX و آهنگسازی آثارش توسط هویت ون هویتما و هانس زیمر را برجسته کرد. او همچنین درباره نقش بازیگران فیلم‌هایش صحبت کرد و بار دیگر به آنچه هیث لجر در نقش جوکر برای شوالیه تاریکی آورد اشاره کرد.

نولان در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر اینکه فیلم‌های «بتمن» او ظهور رهبران سیاسی مخل در سراسر جهان را پیش‌بینی می‌کردند، گفت: «همیشه درباره چیزهایی که بر ما تأثیر می‌گذارد و چیزهایی که به ما مربوط می‌شود صادق باشیم». وقتی بتمن شروع می شود [۲۰۰۵] من می بینم که تاکید زیادی بر تروریسم وجود دارد، بدیهی است که پس از 11 سپتامبر این کار ضروری بود، اما این چیزی نبود که ما آگاهانه در فیلم قرار دهیم. البته شوالیه تاریکی جوکر (2008) درباره همه چیزهایی است که وحشت، هرج و مرج و ترس از زیر پا گذاشتن قوانین با جامعه می کند. شوالیه تاریکی برمی خیزد به شدت علیه فاشیسم و ​​پوپولیسم هشدار می دهد.

قبل از این دیدار، نولان و همسرش اما رابرتز که تهیه کننده او نیز هست، از آرشیو ملی BFI بازدید کردند. وی از این موسسه که یکی از بزرگترین آرشیوهای فیلم و تلویزیون در جهان است قدردانی کرد.

برای احترام به انتخاب فیلم نولان نسبت به فیلم دیجیتال، تمام کلیپ های نمایش داده شده در نمایش 35 میلی متر بودند.

ریشی سوناک، شهردار لندن که در این مراسم نیز حضور داشت، به شوخی گفت که در حال لابی کردن با باربارا بروکلی برای متقاعد کردن نولان برای ساخت فیلم بعدی جیمز باند است.

در این مراسم که کیلیان مورفی نیز در آن حضور داشت، نولان جایزه فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا را دریافت کرد. این جایزه قبلا توسط آکیرا کوروساوا، تلما شونمیکر، مارتین اسکورسیزی، اورسون ولز، باربارا بروکلی، میشل جی ویلسون و اسپایک لی دریافت شده است.

۲۲۰۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.