افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

حمایت جهانی از فلسطین، از مراکش تا آمریکا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 108890
حمایت جهانی از فلسطین، از مراکش تا آمریکا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، حمایت های بین المللی از فلسطین همچنان ادامه دارد و هزاران نفر در تظاهرات حمایت از نوار غزه در شهر طنجه مراکش شرکت کردند. علاوه بر این، تظاهرات بزرگی در بوستون آمریکا در حمایت از فلسطین برگزار شد. با ادامه بمباران غزه، مقامات رژیم […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، حمایت های بین المللی از فلسطین همچنان ادامه دارد و هزاران نفر در تظاهرات حمایت از نوار غزه در شهر طنجه مراکش شرکت کردند.

علاوه بر این، تظاهرات بزرگی در بوستون آمریکا در حمایت از فلسطین برگزار شد.

با ادامه بمباران غزه، مقامات رژیم صهیونیستی سختگیری خود را در کمک به فلسطینی ها افزایش دادند و امروز ارتش اشغالگر اسرائیل رسما اعلام کرد که هرگونه تلاشی برای کمک رسانی به غزه بدون هماهنگی با ما را نابود خواهد کرد.

از سوی دیگر بازیکنان و هواداران تیم فوتبال آفریقا (باشگاهی از تونس) همبستگی خود را با مقاومت و مردم غزه اعلام کردند.

در همبستگی شهر نیویورک با ملت فلسطین در غزه، تظاهرات بزرگی در این شهر بزرگ آمریکایی برگزار شد.

تظاهرات همبستگی با مردم غزه در کاستاریکا نیز برگزار شد.

بر اساس آمار رسمی، 1.4 میلیون نفر در غزه آواره شدند. دفتر مطبوعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یک میلیون و 400 هزار فلسطینی در نوار غزه آواره و بی خانمان شدند که نیمی از آنها در 220 مرکز اسکان داده شدند. در این نوار

ارتش رژیم صهیونیستی نیز با چالش های داخلی مواجه است و شورش 200 افسر نیروی هوایی اسرائیل بالا گرفته است. منابع عبری زبان در خبری فوری اعلام کردند که 4 سرتیپ نیروی هوایی اسرائیل به همراه 200 خلبان و کمک خلبان نیروی هوایی قیام کردند و پایگاه های خود را ترک کردند. بر اساس این گزارش، آنچه در مورد فرار تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی از میدان نبرد منتشر شده بود، صحت دارد و اکنون اخباری مبنی بر اختلافات حتی در داخل کابینه جنگ به گوش می رسد.

دیروز ساکنان قلقیلیه در کرانه باختری در حمایت از غزه و مقاومت راهپیمایی کردند.

از سوی دیگر مدیر رسانه ای هلال احمر فلسطین در گفتگو با الجزیره به هشدار رژیم صهیونیستی در خصوص تخلیه نوار غزه اشاره کرد و گفت: تحقق خواسته اشغالگران یک 24 وان غیرممکن است. -تخلیه ساعتی بیمارستان غزه امکان انتقال بیماران از بیمارستان هایی که رژیم صهیونیستی درخواست تخلیه آنها را کرده است، دو روز پیش شاهد گلوله باران شدید بیمارستان قدس غزه و اطراف آن بودیم.

این مسئول امدادرسانی فلسطینی همچنین افزود: نیروهای اشغالگر اسرائیل به ما هشدار می دهند که هر لحظه می توانند بیمارستان قدس را بمباران کنند، از جهان می خواهم برای جلوگیری از حمله متجاوزان به بیمارستان قدس اقداماتی را انجام دهند، مسئولیت هرگونه حمله به بیمارستان قدس. بیمارستان قدس به دست جامعه جهانی افتاد.

همزمان ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که هرگونه تلاشی برای کمک رسانی به غزه بدون هماهنگی با خود را نابود خواهیم کرد.

همچنین آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوخت این سازمان بین‌المللی تا 3 روز آینده در غزه تمام می‌شود و بدون سوخت، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها فعالیت خواهند کرد. و ارسال کمک ممکن نخواهد بود، کمک های بشردوستانه برای منطقه وجود نخواهد داشت.

در این بیانیه تاکید شده است که دسترسی غزه به سوخت باید فراهم شود.

در زیر اضافه می شود: سوخت آنروا تا 3 روز دیگر تمام می شود و این از نظر ارائه کمک های بشردوستانه ما در نوار غزه بسیار مهم است. بدون سوخت، آب، بیمارستان و نانوایی وجود نخواهد داشت.

در این بیانیه با بیان اینکه بدون سوخت هیچ کمک بشردوستانه ای به دست نیازمندان نمی رسد، آمده است که «کمبود سوخت باعث خفگی بیشتر زنان، کودکان و ساکنان غزه می شود». “این نباید اتفاق بیفتد.”

آنروا با اشاره به اهمیت تداوم کمک‌های بشردوستانه از همه طرف‌ها خواست فوراً اجازه ارسال محموله‌های سوخت به نوار غزه را بدهند تا از فروپاشی آن جلوگیری شود.

در بیانیه آنروا تاکید شده است که این سازمان به حدود 500 هزار آواره در غزه خدمات ارائه کرده است.

از سوی دیگر، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: در صورت تمام شدن سوخت، هزاران بیمار با مرگ مواجه می شوند و خدمات بهداشتی و درمانی مختل می شود. ما از طرف های مربوطه می خواهیم کمک های بهداشتی ضروری را به غزه ارسال کنند.

رسانه دولتی فلسطین اعلام کرد که تاکنون 165 هزار واحد مسکونی در اثر بمباران غزه آسیب دیده است.

بر اساس این گزارش، 50 درصد واحدهای مسکونی در نوار غزه نیز آسیب دیدند. همچنین 20 هزار واحد مسکونی در حملات رژیم صهیونیستی به طور کامل تخریب شده و یا دیگر برای سکونت مناسب نیستند.

با گذشت 16 روز از نبرد الاقصی، دشمن رژیم اشغالگر صهیونیستی به کشتار و جنایت علیه بیش از 2 میلیون و 300 هزار فلسطینی در نوار غزه ادامه می دهد، هر چند آنها از ابتدایی ترین نیازهای خود مانند آب و غذا محروم هستند. … محروم از دارو و سوخت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.