افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

حمایت از شرکت های دانش بنیان در برنامه هفتم توسعه الزامی است

  • کد خبر : 396025
حمایت از شرکت های دانش بنیان در برنامه هفتم توسعه الزامی است

رحمدل بامری نماینده ایرانشهر در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیمنقش برنامه هفتم توسعه در حمایت از شرکت های دانش بنیان را برجسته کرد و تاکید کرد: یکی از اولویت های اصلی کشور در سال های آینده باید تقویت این حوزه باشد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش […]

رحمدل بامری نماینده ایرانشهر در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیمنقش برنامه هفتم توسعه در حمایت از شرکت های دانش بنیان را برجسته کرد و تاکید کرد: یکی از اولویت های اصلی کشور در سال های آینده باید تقویت این حوزه باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش این برنامه در تحقق قانون جهش مولد دانش بنیان گفت: همانطور که اشاره کردید قانون جهش مولد دانش بنیان در مجلس تصویب شد و بندهایی به آن اضافه شده است که در توسعه هفتم آن را تقویت می کند. برنامه ریزی کنید. هدف این برنامه کمک به رشد اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان از طریق حمایت مالی و بیمه است.

بامری با اشاره به مشکلات اجرای قوانین مربوط به شرکت های دانش بنیان افزود: متاسفانه در برخی موارد اجرای قوانین با مشکلاتی همراه است. به عنوان مثال قانون حذف حق بیمه مشاغل دانش بنیان که در برنامه هفتم مطرح شد هنوز به طور کامل اجرایی نشده است. این موضوع می تواند فشار زیادی بر شرکت های دانش بنیان وارد کند و انگیزه آنها را کاهش دهد. اما در کمیسیون تلاش می کنیم با نظارت و همکاری لازم با نهادهای مربوطه این مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دیگری که در برنامه هفتم به آن پرداخته شده، وضع مالیات صادراتی بر محصولات خام و نیمه خام است. فرض بر این است که این مالیات 50 درصد به معاونت علمی و 50 درصد به صندوق نوآوری تعلق گیرد تا از طریق آن شرکت های دانش بنیان محصولات خود را به مراحل نهایی و قابل استفاده برسانند. این اقدام می تواند تاثیر بسزایی در تقویت این شرکت ها و افزایش بهره وری اقتصادی داشته باشد.

بامری با اشاره به جلسات متعدد کمیسیون در خصوص این موضوعات گفت: در کمیسیون کشاورزی و سایر کمیسیون های مرتبط، جلسات زیادی با حضور وزرا و کارشناسان مربوطه برگزار می شود تا بتوانیم مسائل و مشکلات اجرایی را به طور دقیق بررسی کنیم راه حل های مناسب به آنها ارائه دهد. در برخی موارد نیاز به اصلاحات قانونی داریم و در برخی موارد باید برای تسهیل در روند اجرای قانون تذکراتی به دستگاه های اجرایی ارسال شود.

وی درباره اهداف برنامه هفتم توسعه نیز گفت: برنامه هفتم با هدف رشد 8 درصدی در همه حوزه ها از جمله حوزه دانش بنیان تهیه شده است. این برنامه می تواند به جهش تولید دانش بنیان در کشور کمک کند و امیدواریم با اجرای کامل این برنامه شاهد رشد چشمگیری در این زمینه باشیم.

بامری در پایان تاکید کرد: برای دستیابی به این اهداف، همه نهادها و سازمان‌های مرتبط باید با همکاری و تعامل تنگاتنگ تلاش کنند تا پیشرفت بنگاه‌های دانش‌بنیان هموارتر شود و کشور از مزایای این حوزه بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.