افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

حمایت آمریکا اسرائیل را گستاخ‌تر کرده است/پاسخ ما به تجاوزات اسرائیل مطابق قوانین بین‌المللی خواهد بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 413250
حمایت آمریکا اسرائیل را گستاخ‌تر کرده است/پاسخ ما به تجاوزات اسرائیل مطابق قوانین بین‌المللی خواهد بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران واضح و مکرر است. این تهاجم بخشی از الگوی گسترده‌تر و مستمر تجاوز و معافیت از مجازات است، زیرا رژیم […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران واضح و مکرر است. این تهاجم بخشی از الگوی گسترده‌تر و مستمر تجاوز و معافیت از مجازات است، زیرا رژیم اسرائیل همچنان به بی‌ثباتی منطقه، به ویژه از طریق تجاوز مداوم، پاکسازی قومی، و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین و لبنان ادامه می‌دهد.

ایروانی تاکید کرد: تجاوزات رژیم اسرائیل را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کنیم. اقدامات خصمانه رژیم اسرائیل نقض آشکار و خطرناک حقوق بین الملل و منشور ملل متحد به ویژه اصل حاکمیت و تمامیت ارضی و ممنوعیت تهدید یا توسل به زور علیه حاکمیت کشورها است. این اصول فقط ایده های انتزاعی نیستند. بلکه پایه های بنیادینی هستند که صلح و ثبات بین المللی بر آنها بنا شده است.

متن کامل سخنان امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از اهانت رژیم صهیونیستی علیه کشورمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس جمهور،

ابتدا از شما به خاطر برگزاری این نشست حیاتی به درخواست ما تشکر می کنم. ما صمیمانه از همکارانمان از الجزایر، چین و روسیه برای حمایت مستمرشان در برگزاری این نشست تشکر می کنیم.

همچنین از اعضایی که تجاوز رژیم اسرائیل را محکوم کردند و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی و همبستگی کردند، قدردانی می کنیم. ما نظرات مطرح شده توسط آقای خالد خیاری، معاون دبیرکل را به دقت بررسی کرده ایم.

خانم رئیس جمهور،

اعضای محترم شورای امنیت

این نشست برای رسیدگی به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران که نقض فاحش و جدی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است، به موقع و ضروری است.

همانطور که در نامه وزیر امور خارجه ایران به رئیس شورا و دبیرکل آمده است، رژیم جنایتکار اسرائیل با ارتکاب تجاوز عمدی به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران به وضوح نقض کرده است. هنجارهای حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد.

در ساعات اولیه بامداد روز شنبه 26 اکتبر، جنگنده های رژیم صهیونیستی با استفاده از حریم هوایی نیروهای نظامی آمریکا در عراق، موشک های دوربرد را از حدود 100 کیلومتر خارج از مرزهای ایران شلیک کردند. این موشک ها چندین رادار دفاعی مرزی ایران در استان های ایلام، خوزستان و تهران و همچنین تاسیسات نظامی را هدف قرار دادند.

پدافند هوایی ایران به سرعت وارد عمل شد و اکثر موشک ها را رهگیری و از آسیب های عمده جلوگیری کرد. اما چهار افسر نظامی ایران به همراه یک غیرنظامی در حین دفاع قهرمانانه از میهن خود به شهادت رسیدند.

همزمان با تجاوزات رژیم صهیونیستی، 10 افسر پلیس ایران توسط گروهک تروریستی جیش العدل تحت حمایت بیگانگان در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.

خانم رئیس جمهور،

تجاوزات رژیم اسرائیل به ایران آشکار و مکرر است. این تهاجم بخشی از الگوی گسترده‌تر و مستمر تجاوز و معافیت از مجازات است، زیرا رژیم اسرائیل همچنان به بی‌ثباتی منطقه، به ویژه از طریق تجاوز مداوم، پاکسازی قومی، و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین و لبنان ادامه می‌دهد.

ما تجاوزات رژیم اسرائیل را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کنیم. اقدامات خصمانه رژیم اسرائیل نقض آشکار و خطرناک حقوق بین الملل و منشور ملل متحد به ویژه اصل حاکمیت و تمامیت ارضی و ممنوعیت تهدید یا توسل به زور علیه حاکمیت کشورها است. این اصول فقط ایده های انتزاعی نیستند. بلکه پایه های بنیادینی هستند که صلح و ثبات بین المللی بر آنها بنا شده است.

متأسفانه حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم اسراییل در کنار ممانعت این رژیم از شورای امنیت به عنوان عضو دائمی، این رژیم را برای ادامه جنایات و تجاوزات خود در غزه و لبنان و اکنون علیه ایران و به طور جدی وحشیانه تر کرده است. تضعیف صلح و امنیت منطقه

خانم رئیس جمهور، اعضای محترم شورای امنیت،

منشور سازمان ملل متحد این شورا را موظف کرده است که هرگونه تهدید علیه صلح، نقض صلح یا اقدام تجاوزکارانه را تعیین کند و اقدامات قاطعی را برای بازگرداندن صلح و امنیت بین المللی انجام دهد. بر اساس فصل هفتم، شورا این اختیار و وظیفه را دارد که به تهدیدات علیه صلح بین‌المللی و اقدامات تجاوزکارانه به شدت پاسخ دهد. این مسئولیت بیش از سخن یا نصیحت نیاز دارد. بلکه مستلزم اقدام قاطع و مصمم است.

نقض مستمر و سیستماتیک قوانین بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی – تجاوزاتش به ایران و جنایات مستمر آن در فلسطین و لبنان و همچنین سوریه و یمن – تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت بین‌المللی است و نیاز به محکومیت صریح و قاطع دارد شورا . نادیده گرفتن این تخلفات اعتبار شورا و تعهد آن به اصول اساسی منشور ملل متحد را تضعیف می کند.

خانم رئیس جمهور،

با وجود نقض آشکار رژیم اسرائیل، امروز بار دیگر شاهد استانداردهای دوگانه برخی از اعضای شورای امنیت از جمله ایالات متحده هستیم. این کشورها از محکوم کردن اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل که مستقیماً منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، خودداری کرده‌اند و در عوض این نقض‌ها و جنایات را تحت عنوان «دفاع از خود»، چه این اقدامات علیه ایران و چه علیه ایران توجیه می‌کنند. مردم فلسطین و لبنان که از خشونت و سرکوب سیستماتیک رژیم اسرائیل رنج می برند.

این استانداردهای دوگانه برای جامعه بین المللی مشهود است. ادعای آنها در مورد صلح و ثبات زمانی که بیش از یک سال است که از رژیم اسرائیل حمایت کامل سیاسی، مالی، لجستیکی و تسلیحاتی کرده اند و همچنان به جنایات، نسل کشی و جنایات جنگی علیه فلسطینیان ادامه می دهند، سخنی پوچ است. اقدامات وقیحانه تری علیه مردم لبنان انجام داده اند.

خانم رئیس جمهور،

جامعه بین المللی نمی تواند و نباید در مقابل چنین تخلفاتی ساکت بماند. هزینه این سکوت در فلسطین و لبنان مشهود است، جایی که مصونیت رژیم اسرائیل چرخه خشونت و بی ثباتی را در سراسر منطقه تداوم می بخشد.

ما از شورا می خواهیم که اقدامات رژیم اسرائیل را به دلیل نقض مکرر و سیستماتیک قوانین بین الملل و آنچه که واقعاً هست به صراحت محکوم کند: یک کمپین حساب شده و مستمر تجاوز و جنایات شنیع که نه تنها منطقه، بلکه امنیت جهانی را نیز بی ثبات می کند. . همچنین تهدید کنید، پاسخ دهید.

مردم ایران، فلسطین و لبنان – و در واقع، کل جامعه جهانی – از این شورا انتظار دارند که عدالت را رعایت کند، از اصول سازمان ملل متحد حمایت کند و حاکمیت قانون را تضمین کند.

ما از همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه می خواهیم که مسئولیت های فردی و جمعی خود را در حفظ صلح و ثبات منطقه ای درک کنند. ما از کشورهای صلح دوست چه در منطقه و چه فراتر از آن که تجاوزات رژیم اسراییل را محکوم کرده و اهمیت این اقدامات و تهدیداتی را که برای همگان ایجاد می کند درک کرده اند، قدردانی می کنیم.

مسئولیت این تشدید خطرناک به طور کامل بر عهده رژیم اسرائیل و به ویژه بر دوش حامیان آن است، از جمله ایالات متحده که به عنوان پشتیبان اصلی و دائمی رژیم اسرائیل در ارتکاب این جنایات فجیع عمل می کند و از آن جلوگیری می کند. آنها از وقوع . مؤسسه مجاز برای انجام وظایف خود اصلی متوقف می شود.

نقش آمریکا در تجاوزات رژیم اسرائیل با در اختیار قرار دادن تخصص فنی و سامانه های نظامی پیشرفته، صهیونیست ها را بیش از پیش به انجام حملات تهاجمی خود علیه ایران برانگیخته است. بنابراین دولت آمریکا در تجاوزات رژیم اسرائیل «همدست» بوده و متحمل عواقب آن خواهد شد.

علاوه بر این، ایالات متحده قبلاً در جنایات جنگی و کارزار نسل کشی مداوم رژیم علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در غزه و لبنان شریک بوده است. بیشتر بمب هایی که رژیم اسرائیل به غزه و لبنان می اندازد، ساخت آمریکاست.

در نهایت، خانم رئیس جمهور،

جمهوری اسلامی ایران همواره به دیپلماسی به عنوان راهی برای حل چالش های منطقه ای و تقویت صلح و ثبات روی آورده است. اما جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل، حق ذاتی خود را برای پاسخگویی در زمان مناسب به این اقدام تجاوزکارانه که مورد تایید ماده 51 منشور سازمان ملل متحد است، محفوظ می دارد. پاسخ ما قانونی و کاملاً با قوانین بین المللی سازگار خواهد بود.

متشکرم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.