افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

حماس درخواست تغییر در پیشنهاد آتش بس کرده است که امکان پذیر نیست

  • کد خبر : 295574
حماس درخواست تغییر در پیشنهاد آتش بس کرده است که امکان پذیر نیست

آفتاب نیوز: آنتونی بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر قطر در دوحه اظهار داشت که حماس تغییرات زیادی را در پیشنهاد آتش بس پیشنهاد کرده است که «بعضی از آنها امکان پذیر است و برخی غیرممکن است». او گفت که این تغییرات را شب گذشته و امروز با نخست وزیر قطر با همکاران […]

آفتاب نیوز:

آنتونی بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر قطر در دوحه اظهار داشت که حماس تغییرات زیادی را در پیشنهاد آتش بس پیشنهاد کرده است که «بعضی از آنها امکان پذیر است و برخی غیرممکن است».

او گفت که این تغییرات را شب گذشته و امروز با نخست وزیر قطر با همکاران مصری خود در میان گذاشته است.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، توافق پیشنهادی تقریباً همان پیشنهادی است که حماس قبلا پذیرفته بود و اسرائیل نیز پیشنهاد جدید را پذیرفت.

بلینکن سپس حماس را مقصر دانست و افزود: «حماس می‌توانست با یک کلمه پاسخ مثبت دهد، اما در عوض حدود دو هفته صبر کرد و سپس تغییرات بیشتری را پیشنهاد کرد، که برخی از آنها فراتر از مواضع اتخاذ شده و پذیرفته شده است.»

بلینکن در ادامه گفت که ایالات متحده به تلاش برای دستیابی به توافق با شرکای خود یعنی قطر و مصر در روزهای آینده ادامه خواهد داد و آن را به نفع هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، منطقه و جهان خواند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی صبح چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که واکنش آنها به توافق آتش‌بس، منافع مردم، توقف تجاوز به غزه و عقب‌نشینی کامل اشغالگران غزه را در اولویت قرار می‌دهد. نوار غزه.”

آنها همچنین بر تمایل خود برای اتخاذ رویکرد مثبت برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ تأکید کردند.

یکی از روسای جهاد اسلامی گفت: هر ابتکاری باید ضامن توقف تجاوز و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه باشد. مشکل واقعی این است که اشغالگران نمی خواهند به آتش بس واضح احترام بگذارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.