افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

حلالی: برگزاری اردو قطعا برای آمادگی لازم بود/ پرسپولیس چند پست کم دارد

  • کد خبر : 32723

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در فوتبالی که باشگاه ها درآمدی ندارند چطور می توانند بازیکنان خوب و باکیفیت بخرند؟ اسماعیل حلالی در گفت وگو با میزان، درباره غیبت پرسپولیس در اردوی پیش فصل لیگ برتر گفت: قطعا بهتر است برای آماده سازی بازیکنان یک اردو برگزار شود اما تیم فوتبال پرسپولیس بازیکنان حرفه ای […]

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در فوتبالی که باشگاه ها درآمدی ندارند چطور می توانند بازیکنان خوب و باکیفیت بخرند؟

اسماعیل حلالی در گفت وگو با میزان، درباره غیبت پرسپولیس در اردوی پیش فصل لیگ برتر گفت: قطعا بهتر است برای آماده سازی بازیکنان یک اردو برگزار شود اما تیم فوتبال پرسپولیس بازیکنان حرفه ای دارد و در تعطیلات شرایط بدنی خود را حفظ کرده اند. در مورد هماهنگی تیم باید بگویم که بازیکنان به زمان کمی نیاز دارند تا با یکدیگر هماهنگ شوند. به این ترتیب پرسپولیس قبل از شروع مسابقات لیگ برتر قطعا بازی های تدارکاتی خواهد داشت تا بازیکنان هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تیم فوتبال پرسپولیس همچنان در پست های مختلف با کمبود بازیکن مواجه است، بیان کرد: پرسپولیس برای پرکردن جای خالی خود در خطوط مختلف به یک مجموعه بازیکن دیگر نیاز دارد. مهاجم شش طرفه هنوز جذب نشده، دفاع راست و چپ کلاسیک ندارد. ضمن اینکه پس از جدایی احمد گوهری، دروازه بان دوم نیز امضا نشده است.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص برگزاری دربی در هفته پنجم لیگ برتر اظهار کرد: برای دو تیم خیلی سخت است که برای هفته پنجم فرم خوبی پیدا کنند اما پرسپولیس در هفته پنجم فرم بهتری نسبت به استقلال پیدا می کند، زیرا تغییرات زیادی در این هفته رخ نداده است.

* دلالان قراردادهای بازیکنان با کیفیت پایین را سر به فلک کشید

این کارشناس فوتبال در خصوص شایعه درآمدهای 127 میلیارد تومانی در حال برگشت در لیگ برتر، تاکید کرد: مبالغی که چند روزی است در اخبار منتشر شده، به مراتب کمتر از درآمدهای دونده های فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات است. آنها باعث شدند که قراردادهای بازیکنان نامرغوب سر به فلک بکشد. دلال هایی که هیچ کاری انجام نمی دهند، نه مزاحم، هر از چند گاهی در فصل نقل و انتقالات زیر نور آفتاب می نشینند و پول مجانی زیادی به جیب می زنند. بازیکنان نسبت به 2 سال قبل که قراردادهای 100 میلیون تومانی آنها به 10 میلیارد تبدیل شد چقدر کار کرده اند؟ تیم های باشگاهی و ملی ایران قهرمان آسیا شدند؟ فوتبال ایران را کجا بردند؟

حلالی افزود: باید تغییراتی در تیم فوتبال ایجاد می شد تا قراردادها افزایش پیدا کند. اگر قیمت بازیکنان به دلیل تورم افزایش یافته باشد، در لیگ برتر باید 10-20 درصد افزایش می یافت نه 200 درصد! در فوتبالی که باشگاه ها درآمدی ندارند چطور می توانند بازیکنان باکیفیت بخرند؟

*وقتی نتوانستند جلوی قراردادهای مفتضح را بگیرند، قانون سقف بودجه گذاشتند

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون سقف بودجه باشگاه های لیگ برتر به درستی اجرا می شود، گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند جلوی قراردادهای مفتضحانه را بگیرند و قانون سقف بودجه باشگاه ها را وضع کنند. در صورتی که تعیین این قانون باعث می شود که یک سری اتفاقات دیگر در پشت صحنه رخ دهد، زیرا در کشور ما خیلی راحت می توان از قانون گریخت و کنترلی بر قانون وجود ندارد. مطمئنا همه مسئولان باشگاه های ایران راه دور زدن قانون را می دانند و مطمئنا اکثر باشگاه ها از این قانون پیروی نمی کنند.

* در کشور ما فرهنگ استفاده از فناوری پایین است

این کارشناس فوتبال درباره عدم استفاده از VAR در مسابقات این فصل لیگ برتر خاطرنشان کرد: البته VAR تمام مشکلات داوری فوتبال را حل می کند اما رسیدن به این سیستم نیازمند تمرینات بسیار سخت، هزینه و زمان زیادی است. اگر یک تیم ثروتمند VAR را در ورزشگاه خود پیاده کند، انتظار دارد همه باشگاه ها به این سیستم مجهز شوند. حتی استفاده از VAR نیز تاریخ خاص خود را دارد. وقتی داور سوت اشتباهی را می زند، همه بازیکنان به داور حمله می کنند.

حلالی در پایان خاطرنشان کرد: پس از اجرای سیستم کمک داور تصویری در فوتبال ما، سایر بازیکنان و مربیان به VAR می افتند! در کشور ما فرهنگ استفاده از تکنولوژی بسیار پایین است و ابتدا باید به بازیکنان و مربیان آموزش داد که این سیستم برای فوتبال مفید است. وقتی مدیر به داور حمله می کند، چگونه می توان انتظار داشت که این سیستم در لیگ برتر استفاده شود؟ همچنین اگر امروز مسئولان فدراسیون فوتبال بخواهند کاری انجام دهند یک سال طول می کشد.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)