افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

حفظ و ارتقای هویت فرهنگی و تمدنی قم مهمترین وظیفه مسئولان استانی است.

  • کد خبر : 259328
حفظ و ارتقای هویت فرهنگی و تمدنی قم مهمترین وظیفه مسئولان استانی است.

رئیس جمهور گسترش مظاهر دین و علم قم به سایر کشورها را بارزترین ویژگی این شهر دانست و گفت: اولین تاکید من در جمع مدیران و مسئولان قم، نشان دادن هویت فرهنگی و تمدنی و کپی مدنی قم است. قم. قم که دشمن روی آن تمرکز کرده و به طرق مختلف سعی در تحریف آن […]

رئیس جمهور گسترش مظاهر دین و علم قم به سایر کشورها را بارزترین ویژگی این شهر دانست و گفت: اولین تاکید من در جمع مدیران و مسئولان قم، نشان دادن هویت فرهنگی و تمدنی و کپی مدنی قم است. قم. قم که دشمن روی آن تمرکز کرده و به طرق مختلف سعی در تحریف آن دارد، مراقب آن باشید و از آن محافظت کنید و در بهبود آن تلاش کنید.

خبرگزاری میزان- آیت الله سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه در ادامه برنامه های دومین سفر دولت مردمی به استان قم در جلسه شورای اداری استان به بررسی گسترش مظاهر دین و علم از قم به سایر استان ها پرداخت. کشورها. را بارزترین ویژگی این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: اولین تاکید من بر مدیران و مسئولان قم است. مراقبت و پاسداری از هویت فرهنگی و تمدنی و تمدن نمونه قم است که دشمن به شدت بر آن متمرکز است. به طرق مختلف سعی در تحریف آن و ترویج آن دارد.

رئیس جمهور نه تنها برای علما بلکه برای همه مسئولان و اهالی قم وظیفه دانست که در این راستا تلاش کنند و با بیان اینکه همه شما مسئول سبک زندگی در قم هستید، افزود: قم استانی خاص است و به دنبال این هستید که آن را بهبود بخشد. و توسعه قم نباید به جنبه های توسعه شهری و اقتصادی محدود شود، بلکه باید به حفظ و ارتقای جایگاه مرکزی و هویت علمی، دینی، فرهنگی و تمدنی قم نیز توجه ویژه داشت. قم برای انقلاب و اسلام.

وی با بیان اینکه کار در قم تفاوت هایی با استان های دیگر دارد، بر تلاش برای حفظ و ارتقای هویت قم در تمامی مراحل تصمیم گیری تاکید کرد و تصریح کرد: در این زمینه به ویژه کسانی که مسئولیت نظارت بر مسائل فرهنگی را بر عهده دارند، یک امر مهم است. وظیفه خطیر آنها مسئول تشخیص سریع خسارات و هشدار سریع به آنها و اقدام به موقع و زمانی هستند. البته همه ما در این زمینه مسئولیم.

رئیس جمهور در ادامه بر اهمیت حفظ کرامت و حرمت زائران بانوی کرامت نه تنها در حرم مطهر خود بلکه در سایر نقاط قم تاکید کرد و گفت: نکته مهم دیگر در مورد قم توجه به جمعیت ناپایدار y است. آنها در واقع زائرانی هستند که ساکن قم نیستند اما سفر و حضور آنها در قم باید در تقسیم بودجه و اعتبارات و امکانات مورد توجه قرار گیرد و مسئولان استانی موظف به پیگیری جدی این موضوع هستند.

آیت الله رئیسی از زحمات مسئولان استانی در نظارت و اجرای سیاست های دولت در زمینه اشتغال زایی و ساخت و ساز مسکن قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: امروز در بازدید از مجتمع 30 هزار واحدی مسکونی در حال ساخت مشاهده کردم که کار بسیار در حال انجام است. جدی و انشالله با دستیابی به 71 هزار واحد مسکونی در استان، بخش مهمی از معضل مسکن در استان حل می شود.

رئیس جمهور همچنین خواستار تدبیر وزیر راه و شهرسازی و مسئولان ذیربط برای آن دسته از متقاضیان مسکن شد که پس از دریافت واحدهای خود به دلیل ناتوانی در پرداخت وجه، مجبور به تحویل آن به دیگران می شوند. فلسفه اجرای طرح ملی نهضت مسکن صاحبان خانه مردم محروم و ضعیف هستند و بنابراین باید برنامه ای تدوین شود تا این افراد بتوانند به صورت واقعی از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به واگذاری زمین و برخی ظرفیت ها برای فعالیت های فرهنگی به برخی افراد، اظهار داشت: اگر پس از گذشت چندین سال این افراد نتوانسته اند این ظرفیت ها را به روز کنند، بازنگری در این زمینه و واگذاری ضروری است. این امکانات برای اقدام باید توسط کسانی که می توانند از آن در عرصه فرهنگی استفاده کنند، گرفته شود، زیرا به تعویق انداختن این قابلیت ها به هیچ وجه مطلوب نیست.

رئیس جمهور در ادامه بر حفظ وحدت، انسجام و یکپارچگی بین اقشار مختلف نظام تاکید کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر بین اقشار مختلف نظام اختلاف باشد، همه ظرفیت ها و امکانات فراهم می شود. در طول این اختلافات تلف می شود، پس اجتناب کنید یکی از تفاوت ها رمز توسعه و پیشرفت کشور و استان است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به نظارت و بررسی راهکارها برای حل مشکل مونوریل قم در جلسه پیگیری مسائل ویژه استان اشاره کرد و افزود: وضعیت فعلی این پروژه منشأ این امر است. احساس ناامیدی و ناکارآمدی در مدیریت به وجود می‌آید که در زمان ساخت این پروژه، بررسی‌های لازم انجام شده باشد یا خیر، در حال حاضر با یک عملیات نیمه‌تمام مواجه هستیم که باید آن را برطرف کنیم رویکرد حل مسئله

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اساس حکومت حل مشکلات کشور و چاره جویی برای مشکلات است، تصریح کرد: اینکه مدیران انتظار داشته باشند مسیر و مسیر برای فعالیتشان آسان باشد، درست نیست، همانطور که برای ما نبود. پس از آن، برای مدافعان حرم و سردار بزرگ آن، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در تاریخ داعش آسان نبود و موانع را از سر راه برداشتند و با مبارزه راه را هموار کردند. ، بی علاقگی و پیگیری.

رئیس جمهور افزود: دولت مردمی دلیلی برای گلایه از مشکلات، کمبودها و تاخیرها ندارد، زیرا مردم ما را انتخاب کرده اند تا این موانع و مشکلات را از بین ببریم و از زندگی خود جدا کنیم و اگر در مواردی با وجود این مشکل حل نشد. از تلاش و پیگیری، صادقانه بگوییم مردم چون مردم حرف های صادقانه را می پذیرند.

وی در این جلسه از معاون اجرایی رئیس جمهور خواست تا کارگروهی متشکل از وزیر نیرو، استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان سازمان محیط زیست تشکیل شود تا ابعاد این موضوعات بررسی و نسبت به انجام آن اقدام شود. راه حل را محاسبه و با استفاده از قابلیت های موجود در استان حل کنید.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود در جلسه شورای اداری استان قم، تولید ثروت برای کشور را از وظایف مهم مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و اجرایی برشمرد و افزود: دانشگاه ها، علم و دانش و پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان از مراکز مهم تولید ثروت هستند زیرا خوشبختانه دولت با شناخت این ظرفیت و تمرکز بر توسعه فعالیت های فناورانه گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشته است و به عنوان مثال صادرات محصولات دانش شرکت های مستقر در آلمان در سال گذشته از مرز 2 میلیارد دلار عبور کردند که یکی از نمونه های تولید ثروت برای این کشور است.

وی در ادامه موضوع مهاجرین و اتباع را یکی از معضلات دامنگیر استان قم برشمرد و افزود: حضور اتباع در حوزه های علمیه و مراکز علمی قم برای تحصیل و علم بسیار مهم است اما حضور اتباع در به طور کلی به ویژه در زمینه ازدواج، اشتغال حمل و نقل در کشور باید تحت نظارت سازمانی باشد تا در مسائل امنیتی، اجتماعی و اقتصادی با مشکل مواجه نشویم.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش محوری رهبری در موفقیت کار، از مدیران استانی خواست تا مصوبات دور دوم و دور اول را با کار جهادی و انقلابی و با توجه به موضوع پیگیری و اجرا کنند. موضوع افزایش بهره وری و اظهار داشت: منابع و اعتبارات، برنامه و تجربه طرح ها و پروژه ها مهم است اما مهم ترین چیز مدیریتی است که کارها را انجام می دهد.

آیت الله رئیسی در پایان ضمن تشکر از محبت کاروان دولت مردمی از سوی علما، اعیان و مردم مومن و انقلابی قم، به نمایندگان جدید این استان در مجلس خبرگان رهبری و در مجلس خبرگان رهبری تبریک گفت. وی ابراز امیدواری کرد که این اعتماد مردم پشتوانه محکمی برای کار و تلاش برای گره گشایی از زندگی مردم عزیز و نجیب استان قم باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.