افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

حفظ شادابی و جوانی پوست با کمک سرکه سیب!

  • کد خبر : 179457
حفظ شادابی و جوانی پوست با کمک سرکه سیب!

آفتاب نیوز: سرکه سیب در نتیجه فرآیند تخمیر آب سیب توسط مخمر و سایر باکتری های مفید ساخته می شود. این فرآیند ترکیبی به نام اسید استیک تولید می کند که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. فواید سرکه سیب برای پوست به دلیل اسیدهای موجود در سیب مانند اسید استیک و اسید […]

آفتاب نیوز:

سرکه سیب در نتیجه فرآیند تخمیر آب سیب توسط مخمر و سایر باکتری های مفید ساخته می شود. این فرآیند ترکیبی به نام اسید استیک تولید می کند که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. فواید سرکه سیب برای پوست به دلیل اسیدهای موجود در سیب مانند اسید استیک و اسید مالیک است.

همه ما می دانیم که افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی واقعا برای سلامتی مفید است، اما افراد کمی می دانند که این سرکه خوراکی می تواند در ترفندهای زیبایی برای خانم ها استفاده شود. یکی از ویژگی های سرکه سیب این است که به عنوان نوعی تقویت کننده یا طراوت دهنده طبیعی پوست عمل می کند.

امروزه بسیاری از کارشناسان استفاده از سرکه سیب را به عنوان بخشی از رژیم های ضد پیری پوست توصیه می کنند. با این حال، ممکن است تعجب کنید، چرا از تونرهای بسته بندی شده تجاری موجود استفاده نکنید و سرکه سیب را انتخاب نکنید؟ تونرها به طور کلی به بازگرداندن سطح pH پوست به حالت متعادل و طبیعی کمک می کنند، اما بسیاری از تونرهای موجود در بازار حاوی الکل هستند که متأسفانه پوست را بیش از حد خشک می کند. خوشبختانه سرکه سیب کاملا طبیعی است و این ویژگی منفی را ندارد. البته قبل از استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر پوست، باید آن را با آب رقیق کنید. فراموش نکنید که نسبت آب به سرکه در این کار همیشه باید سه به یک باشد.

مراقبت از پوست با بهره گیری از خواص سرکه سیب

1) صورت خود را با سرکه سیب بشویید.

شستن روزانه پوست چربی، آلودگی و سلول های مرده پوست را از بین می برد. به عبارت دیگر بهترین راه برای پاکسازی سریع پوست استفاده از پاک کننده ها یا صابون های صورت است.

سرکه سیب یک ماده موثر برای پاکسازی پوست از باکتری ها، آلودگی ها و سلول های مرده است و به همین دلیل از آن به عنوان پاک کننده صورت استفاده می شود. برای یک پاک کننده کاملا طبیعی، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و خالص را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید.

اگر پوست خشک و حساسی دارید، همین مقدار سرکه را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید. همچنین می توانید از این محلول کاملا طبیعی به جای صابون یا مواد شیمیایی برای پاکسازی ملایم پوست خود استفاده کنید.

۲) از تونر پوست با سرکه سیب استفاده کنید.

تونرها به پاکسازی و سفت شدن پوست کمک می کنند و از آسیب باکتری ها و سایر ناخالصی ها به پوست جلوگیری می کنند. به عنوان یک ترکیب قابض، سرکه سیب می تواند به عنوان یک تونر هنگام استفاده روی پوست عمل کند.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر پوست، یک واحد سرکه سیب را با دو واحد آب تصفیه شده مخلوط کنید. پس از شستن صورت، می توانید این مخلوط را با پد یا پد پنبه ای روی پوست خود استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از یک بطری اسپری مخلوط را به طور یکنواخت روی پوست خود اسپری کنید. لطفا توجه داشته باشید که اگر پوست شما به برخی از محصولات مراقبتی حساس است، این مخلوط را کمی رقیق کنید تا نرم تر شود.

3) لک های پوستی را با سرکه سیب درمان کنید.

برای درمان خانگی لکه های پوستی کافی است مقدار کمی پنبه آغشته به سرکه سیب را روی لکه ها بمالید. از آنجایی که سرکه سیب یک آنتی باکتریال قوی است، می تواند از بروز جوش های آزار دهنده جلوگیری کند.

4) حاشیه های پوست را درمان کنید.

منگوله های پوستی زائده های گوشتی بدون درد، خوش خیم و بی ضرری هستند که در قسمت های مختلف بدن مشاهده می شوند. این زائده ها خطرناک نیستند. با این حال، کسانی که از این عارضه رنج می برند به دلایل زیبایی به دنبال درمان هستند.

باور رایج این است که با استفاده از سرکه سیب، منگوله های خز خشک شده و می ریزند. البته هنوز هیچ مطالعه علمی استفاده از سرکه سیب را به عنوان روشی موثر برای از بین بردن منگوله های پوست تایید نکرده است. اما به طور کلی می توان گفت که استفاده از این نوع سرکه روشی کم خطر برای از بین بردن منگوله ها از روی پوست است.

5) جوش را با سرکه سیب درمان کنید.

سطح پوست ما مملو از باکتری هایی است که اغلب برای سلامت پوست مفید و ضروری هستند، اما برخی از باکتری های روی پوست یکی از عوامل اصلی ایجاد آکنه هستند. باکتری ها و چربی ها منافذ پوست را مسدود می کنند و بر این اساس تلاش برای کاهش باکتری های روی پوست یکی از مراحل مهم کنترل و درمان آکنه است.

6) شدت آفتاب سوختگی را کاهش دهید.

واقعیت این است که هیچ مدرک علمی یا یافته های تجربی قابل اعتمادی وجود ندارد که اثر سرکه سیب را بر روی پوست در پیشگیری یا درمان آفتاب سوختگی نشان دهد. با این حال، بسیاری از افراد از سرکه سیب رقیق شده در آب برای مراقبت از پوست خود پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده می کنند.

در هر صورت معقول ترین کار استفاده از ضد آفتاب و عدم قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعات اوج مصرف است.

۷) پوست خود را لایه برداری کنید.

لایه برداری یک فرآیند مهم مراقبت از پوست است که در آن سلول های مرده و قدیمی از سطح پوست پاک می شوند. لایه برداری شیمیایی نیز یکی از انواع لایه برداری است که در آن از مواد شیمیایی مختلف برای حذف سلول های مرده پوست استفاده می شود.

سرکه سیب حاوی برخی اسیدهای میوه از جمله اسید مالیک است. اسید مالیک یک لایه بردار شیمیایی است و می تواند به حذف خارجی ترین لایه پوست کمک کند.

عوارض سرکه سیب چیست؟

استفاده از سرکه سیب رقیق نشده می تواند باعث سوختگی پوست شود. بر اساس گزارشی که در مجله بالینی و زیبایی پوست منتشر شد، استفاده نوجوانی از سرکه سیب برای از بین بردن خال های روی بینی باعث آسیب و زخم شد.

در مورد دیگری که توسط آکادمی پوست آمریکا گزارش شده است، کودکی پس از استفاده از سرکه سیب روی پوست خود دچار سوختگی شیمیایی و تب شد. حتی مخلوط سرکه سیب رقیق شده نیز می تواند باعث تحریک، سوزش و خشکی پوست شود. بنابراین هرگز بدون آزمایش مقاومت پوست خود در برابر ترکیبات اسیدی مانند سرکه و آبلیمو از این مواد روی صورت خود استفاده نکنید. ابتدا کمی روی پوست پشت بازو امتحان کنید، اگر بعد از چند ساعت هیچ واکنشی (حتی قرمزی پوست) مشاهده نکردید، می توانید آن ترکیب را به آرامی روی صورت خود استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.