افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

حضور 6000 نفر به صورت شبانه روزی در واحدهای نیروگاهی افزایش 7 پله ای تولید برق ایران

  • کد خبر : 308584
حضور 6000 نفر به صورت شبانه روزی در واحدهای نیروگاهی افزایش 7 پله ای تولید برق ایران

بر اساس گزارش بازار وزارت نیرو، عبدالرسول پشاهنگ درباره عملکرد صنعت برق کشور در زمینه تولید گفت: با وجود اینکه در دهه 70 و 80 افزایش 60 درصدی تولید در صنعت برق داشتم و در دهه 90 23 درصد به دلیل عدم رشد تولید در دهه 90 یک بلای طبیعی در تابستان 1400 و یک […]

بر اساس گزارش بازار وزارت نیرو، عبدالرسول پشاهنگ درباره عملکرد صنعت برق کشور در زمینه تولید گفت: با وجود اینکه در دهه 70 و 80 افزایش 60 درصدی تولید در صنعت برق داشتم و در دهه 90 23 درصد به دلیل عدم رشد تولید در دهه 90 یک بلای طبیعی در تابستان 1400 و یک بلای طبیعی 20000 مگاواتی در صنعت برق رخ داد.

و ادامه داد: برای جبران این مغایرت احداث نیروگاه حرارتی با ظرفیت 20 هزار مگاوات در دستور کار قرار گرفت که 9 هزار مگاوات آن هم اکنون به بهره برداری رسیده و 9 هزار مگاوات دیگر نیز در حال توسعه و اجراست.

مدیرعامل شرکت انرژی حرارتی در این خصوص توضیح داد: از این 9 هزار مگاواتی که به بهره برداری رسید، 2 هزار مگاوات مربوط به نوسازی نیروگاه های موجود است که نشان دهنده صرفه جویی 24 هزار میلیون تومانی در ساخت نیروگاه جدید است واحد نیروگاه یعنی اگر می خواستیم یک نیروگاه 2000 مگاواتی بسازیم باید 24 میلیارد تومان هزینه می کردیم و این ظرفیت را به ظرفیت کشور اضافه می کردیم.

تعمیر 300000 واحد نیروگاهی در سه سال گذشته

وی ادامه داد: در حالی که ظرفیت تولید برق ما حدود 60 هزار مگاوات است، در سه سال گذشته 300 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه تعمیر شده است.

این مسئول توضیح داد: آیا به ذهنتان خطور می کند که سالانه 60 هزار مگاوات نزدیک به 100 هزار مگاوات تعمیر می شود؟ دلیل آن این است که برخی از واحدها به دلیل کارایی بالا در یک سال 2 تعمیر داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته موفق به ساخت 48 نیروگاه شدیم، افزود: 14 واحد از این واحدهای نوساز مربوط به واحدهای بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی است که بدون مصرف سوخت برق تولید می کنند و در این 14 واحد 3.5 میلیون مکعب. روزانه متر گاز صرفه جویی شده است که رقم بسیار بزرگی در سبد سوخت و انرژی کشور است.

افزایش ۷ پله ای تولید برق ایران

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ثبت رکوردهای جدید در تولید صنعت برق کشور در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این سه سال سه رکورد در برق حرارتی شکسته شد. اولاً، نصب یک نیروگاه در هشت ماه انجام شد، چیزی بی سابقه. دومین رکورد در دسترس بودن 98 درصد نیروگاه های کشور است که در تاریخ صنعت برق کشور بی سابقه است. همچنین در حال حاضر صنعت برق ایران از نظر تولید در رتبه هفتم جهان قرار دارد و این در حالی است که در ابتدای دولت سیزدهم این صنعت در رتبه چهاردهم قرار داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=308584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.