افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

حضور گروه های نمایشی در مدارس چون تئاتر ریشه همه هنرهاست/ ما مسئول پرورش استعدادها هستیم

  • کد خبر : 370365
حضور گروه های نمایشی در مدارس چون تئاتر ریشه همه هنرهاست/ ما مسئول پرورش استعدادها هستیم

به گزارش رکنا، علیرضا کاظمی در بخشی از این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره نویسنده سرشناس «محمود حکیمی» گفت: از همکارانم در کانون پرورش فکری برای احیای جشنواره هنرهای نمایشی برای کودکان صمیمانه تشکر می کنم. و نوجوانان پس از یک دوره طولانی. جشنواره ای که می تواند رویدادهای بزرگی را رقم بزند و […]

به گزارش رکنا، علیرضا کاظمی در بخشی از این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره نویسنده سرشناس «محمود حکیمی» گفت: از همکارانم در کانون پرورش فکری برای احیای جشنواره هنرهای نمایشی برای کودکان صمیمانه تشکر می کنم. و نوجوانان پس از یک دوره طولانی. جشنواره ای که می تواند رویدادهای بزرگی را رقم بزند و امیدوارم در سال های آینده با گستره و کیفیت بیشتری جشن گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این جشنواره دستاوردهای ارزشمندی دارد که هیچ چیز جایگزین آن نمی شود، گفت: امروز اتفاق خوبی افتاد و آن رونمایی از عروسکی بود که تولید فرهنگی ماست، چیزی که امروز در کشور نیاز داریم، تولیدات داخلی. و این ارزشمند است که باورها و فرهنگ خود را به جامعه هدف منتقل کنیم.

کاظمی با اشاره به اهمیت ابعاد مختلف این جشنواره تصریح کرد: در نظام آموزشی باید مسیر کشف و پرورش استعدادهای برتر در زمینه های مختلف را طی کنیم. این یکی از رسالت های نظام آموزشی و یکی از خلأهای بزرگ در این زمینه است.

کاظمی در ادامه گفت: کودکان و نوجوانان حاضر در این جشنواره آینده ساز تئاتر و سینما هستند و این مهم ترین دستاورد جشنواره است که باید برای شکوفایی این سرمایه ها برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره آغاز راه است، گفت: اکنون که استعدادها را کشف و شناسایی کرده ایم، پرورش آنها و ارتباط آنها با کانون های فرهنگ و هنر را بر عهده داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش این جشنواره خاطرنشان کرد: اگر جشنواره به درستی برنامه ریزی و طراحی شود، می تواند در تحول سند بنیادین در مدرسه موثر باشد.

کاظمی اضافه کرد: اگر برای هر مدرسه ای برنامه ریزی کنیم که یک گروه تئاتر داشته باشد اتفاقات خوبی می افتد چرا که تئاتر ریشه همه هنرها است، زنده، جذاب و متحرک است. برای دست اندرکاران این حوزه آموزشی است و پیام های ارزشمند و ماندگاری برای مخاطب دارد.

وی تاکید کرد: آنقدر که تئاتر و هنرهای نمایشی پیام های اخلاقی، اعتقادات دینی و اهداف دینی ما را زنده می کند، هیچ گروهی نمی تواند این کار را انجام دهد. اما متأسفانه کمتر توجه کرده ایم و به بایدها و نبایدها، به گفتار و امر و نهی پرداخته ایم که هیچ تأثیری ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی پیامی که یک فیلم و یک تئاتر ارائه می کند بیش از صدها سخنرانی است، گفت: باید برنامه ریزی کرد و این قابلیت ها را به مدرسه منتقل کرد. امروز در این جشنواره تولیداتی داریم که نباید در این فضا بماند. باید در جامعه و در فضای کودکان و نوجوانان گسترش یابد.

کاظمی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و … استفاده کنیم و بستر را برای بیان این هنرها به ویژه در مناطق محروم فراهم کنیم، اذعان داشت: باید اقتدار کانون را ارتقا دهیم؛ در این راستا باید از ظرفیت های صدا و سیما، فضای مجازی و … استفاده کنیم. وجود شخصیت های خردمند در کودکان و نوجوانان یکی از الزامات شناخت این الگوها برای کودکان و نوجوانان است. اگر قرار است این اتفاق بیفتد، باید زمینه را فراهم کنیم.

و افزود: باید شکافی که امروز بین روش ها و سلیقه مخاطب در حوزه محتوا وجود دارد برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات ما باید مطابق با ذائقه دانش آموزان باشد و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم از حضور فرهیختگان و شخصیت های فرهیخته و جوانان خلاق و مبتکر بهره ببریم. نسل در این موضوع

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفتنی است؛ نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان 30 شهریور ماه در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.