افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

حضور کشورهای مختلف در رزمایش مشترک دریایی نشان از انزوای ایران دارد

  • کد خبر : 403849
حضور کشورهای مختلف در رزمایش مشترک دریایی نشان از انزوای ایران دارد

به گزارش ایرنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه رزمایش مشترک دریایی Iones 2024 که در کشورمان برگزار شد، در خصوص اهمیت اجرای این رزمایش با توجه به شرایط وی افزود: برقراری امنیت مهمترین موضوعی است که کشورها و به ویژه نیروهای مسلح برای تامین اقتصاد […]

به گزارش ایرنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه رزمایش مشترک دریایی Iones 2024 که در کشورمان برگزار شد، در خصوص اهمیت اجرای این رزمایش با توجه به شرایط وی افزود: برقراری امنیت مهمترین موضوعی است که کشورها و به ویژه نیروهای مسلح برای تامین اقتصاد دریایی و امنیت خطوط دریایی به آن توجه دارند.

وی توجه به امنیت دریایی را یکی از مهمترین موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص سند توسعه دریامحور دانست و گفت: علاوه بر این، جامعه جهانی نیز حدود 70 درصد نیازهای شما را مبادله و تامین می کند. . از طریق تجارت دریایی در این شرایط، عده‌ای همواره تلاش کرده‌اند تا قسمت شمالی اقیانوس هند که بیشترین تبادلات دریایی در آن صورت می‌گیرد، منطقه‌ای ناامن به نظر برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزاری رزمایش مشترک دریایی Iones 2024 را نشانه امنیت بالا در منطقه شمالی اقیانوس هند اعلام کرد و افزود: این رزمایش بزرگ و مهم که توسط نیروی دریایی ارتش انجام شد. نیروی دریایی اقیانوس هند نشان می دهد که کشورهای این منطقه با آنها همکاری و همراهی می کنند و می توانند امنیت خطوط ارتباطی دریایی و تجارت دریایی را تضمین کنند و حضور نیروهای غیرموجه ضروری نیست و نیروهای دریایی هندوستان Ocean The coast با همکاری شما امنیت خطوط ارتباطی دریایی و اقتصاد را تضمین می کند و ملوانان و بازرگانان می توانند وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت نمایندگان کشورهای مختلف در رزمایش مشترک دریایی نشان می دهد که ایران اسلامی قابل انزوا نیست، گفت:

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: اقدامات بشردوستانه را نیز انجام می دهیم. اگر کشتی کشوری آسیب ببیند، نیروهای ما بلافاصله به مناطق آسیب دیده می رسند و کمک می کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از کشورهای مدعی دیگر به ناتوانی خود در این زمینه اعتراف می کنند زیرا فکر می کنند باید محور باشند. خوشبختانه امروز همه ما در منطقه متحد هستیم و هدف آسایش و آرامش مردم منطقه است.

دریادار ایرانی تصریح کرد: پیچیده ترین سناریو در این رزمایش امنیت کشتی ها در دریا بود. هنگامی که یک کشتی در دریا با وضعیت اضطراری مواجه می شود، نیروها و کشورها به طور مشترک وضعیت اضطراری را با زبان مشترک درک می کنند و برای انجام عملیات نجات همکاری می کنند. اینجا همه هویت پیدا می کنند و آن همدلی و آن هم زبانی در دریا برای ما خیلی مهم است. خدا را شکر امروز این همکاری مشترک محقق شد و به نظر من این یکی از مهمترین دستاوردهای این رزمایش بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات غیرسازنده کشورهای غربی گفت: نگرانی اصلی غربی ها این است که دیگر هیچ توجیهی برای حضور ناموجه آنها در منطقه وجود نداشته باشد. موضوع تنگه هرمز و اقتدار دریایی مربوط به نظام و کشور است که به لطف خداوند به این توان دست یافته ایم. اما امروز هدف ما اقتصاد جهانی، امنیت جهانی و کمک به سایر کشورها و دریانوردان است و کشورهای منطقه به این قابلیت دست یافته اند.

وی افزود: در گذشته چنین تمریناتی را انجام نداده ایم. در سایر رزمایش‌ها بیشتر توجه ما به حوزه نظامی بود، اما امروز روی امنیت جمعی تمرکز می‌کنیم. این امنیت جمعی از طریق مشارکت حاصل می شود و نه با خود محوری. ما میزبان هستیم و این استقبال افتخاری برای کشور و ملت ایران است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.