افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

حضور نظامیان روسی در جولان اشغالی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 139415
حضور نظامیان روسی در جولان اشغالی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه ترکیه»، ارتش روسیه یکی از اصلی ترین کشورهایی که خواهان توقف نسل کشی غزه توسط اشغالگران صهیونیست است، ویدئویی را منتشر کرد که در نزدیکی بلندی های جولان اشغالی گرفته شده است. به گزارش این رسانه، در فیلمی که رسانه روسی «راشا تودی» منتشر کرده است، سربازان […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه ترکیه»، ارتش روسیه یکی از اصلی ترین کشورهایی که خواهان توقف نسل کشی غزه توسط اشغالگران صهیونیست است، ویدئویی را منتشر کرد که در نزدیکی بلندی های جولان اشغالی گرفته شده است.

به گزارش این رسانه، در فیلمی که رسانه روسی «راشا تودی» منتشر کرده است، سربازان روسی در نزدیکی بلندی های جولان اشغالی دیده می شوند.

این گزارش می افزاید: پیام این فیلم برای اسرائیل روشن است. فیلمی که بلندی های جولان، پرچم روسیه، سربازان روسی و جبهه نظامی را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید: حضور نظامی روسیه در سوریه (به درخواست دمشق و بر اساس منشور سازمان ملل) ادامه دارد و این کشور به راحتی می تواند به مرز اسرائیل برسد. اخیرا اسرائیل فرودگاه دمشق در سوریه را بمباران کرد که به شدت از سوی روسیه محکوم شد.

لازم به ذکر است که سوریه جایگاه ویژه ای در استراتژی های کلان رژیم صهیونیستی دارد. با شروع بحران سوریه در سال 2011، اسرائیل به دنبال استفاده از فضای ایجاد شده برای دستیابی به اهداف اصلی خود در رابطه با همسایه شمالی خود بود. از این نظر بلندی های جولان برای رژیم اسرائیل بسیار مهم است. به طور کلی مناطقی که در ارتفاعات قرار دارند، مناطق سوق الجیشی نامیده می شوند، زیرا این مناطق به دلیل ارتفاع بر نواحی اطراف برتری دارند و می توانند تمام حرکات خودی و غیر خودی را زیر نظر داشته باشند; در نتیجه، بلندی‌های جولان نیز از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است زیرا بر سه نقطه از پایتخت و داخل سوریه، شمال فلسطین اشغالی و همچنین مناطقی از لبنان تسلط دارد.

منطقه اشغالی جولان بخشی از استان القنیطره در جنوب غربی سوریه است که رژیم صهیونیستی بخش زیادی از این منطقه را در جنگ شش روزه 1967 اشغال کرد و بخشی از آن را در 14 دسامبر 1981 به طور غیرقانونی ضمیمه کرد، اما جامعه جهانی هرگز این منطقه را ضمیمه نکرده است. این عمل تجاوزکارانه را تشخیص داد.

تعداد ساکنان جولان اشغالی سوریه به حدود 21 هزار نفر می رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات یعنی «مجدال شمس، بغاثا، عین قانیا و مسعده» و با برنامه ریزی های پی در پی صهیونیست ها زندگی می کنند. مهاجمان می خواهند بر این سرزمین ها مسلط شوند و آنها را به یهودی تبدیل کنند و با توسل به زور مواجه می شوند.

جنگ 1967 که بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن رخ داد و به جنگ شش روزه یا جنگ رمضان معروف شد، در 5 ژوئن همان سال با یک حمله هوایی ناگهانی آغاز شد. توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی بر روی یک پایگاه هوایی مصر و ارتش این رژیم توانست نوار غزه و صحرای سینا، شرق بیت المقدس و کرانه غربی رودخانه را از کنترل ارتش مصر اردن از کنترل اردن خارج کند. بلندی های جولان از کنترل سوریه

ارتش سوریه در سال 1973 عملیات بازپس گیری مناطق از دست رفته خود را آغاز کرد اما تنها توانست با امضای توافقنامه خروج در سال 1974 بخشی از آنها را آزاد کند و ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از مناطقی که اشغال شده بود. اواخر جنگ رمضان اشغال کرده بود، عقب نشست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.