افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

حضور قاطعانه مردم در انتخابات امری بزرگ و ستودنی بود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 225642
حضور قاطعانه مردم در انتخابات امری بزرگ و ستودنی بود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی، سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) گفت: ماه رمضان را مانند ماه های دیگر نبینید. خداوند برای ماه رمضان حساب ویژه ای باز کرده است. وی افزود: روزی که در آن روزه می گیرید باید با […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی، سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) گفت: ماه رمضان را مانند ماه های دیگر نبینید. خداوند برای ماه رمضان حساب ویژه ای باز کرده است.

وی افزود: روزی که در آن روزه می گیرید باید با روزی که روزه نمی گیرید متفاوت باشد، بنابراین باید همیشه مراقب زبان، چشم و گوش خود باشید، اما در ماه رمضان این امر را بیشتر رعایت کنید، زیرا دعوت به این تعطیلات توسط روح القدس صادر شده است.

آیت الله خاتمی فرمودند: پیامبر فرمودند ماه شعبان ماه من است اما ماه رمضان ماه خداست. ماه رمضان بهترین ماه و بهترین ماه و سال نو اولیای خداست.

سرپرست امام جمعه تهران گفت: ایشان در خطبه دوم انتخابات هفته گذشته، تکریم و تکریم آیت الله امامی کاشانی، احسان و سیل سیستان و بلوچستان، روز شهدا، مسئله غزه و انفجار جمعه تهران را بیان کردند. دعای 24 مارس 2016. من آن را انجام خواهم داد.

وی افزود: در خصوص انتخابات نیز باید بگویم از حضور قاطع و مصمم شما در انتخابات تشکر می کنم. چه جهاد بزرگی کردی و در انتخابات شرکت کردی و با امام و شهدا بیعت کردی و یک بار دیگر به جمهوری اسلامی رای دادی. این کار کوچکی نبود و کاری بزرگ و ستودنی بود که شما انجام دادید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: همچنین از عزیزانی که در زمان انتخابات زحمات زیادی کشیدند، از وزارت کشور، استانداران، ناظران انتخابات در سراسر کشور و همچنین از مسئولان امنیتی و نیروی انتظامی تشکر می کنم که نباید. اجازه دهید هر مشکلی در این زمینه ایجاد شود. ; در ادامه باید از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که هفته انتخابات را به حق به پایان رساند صمیمانه تشکر کرد.

خاتمی با اشاره به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبری انقلاب تاکید کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری چهار راهکار مربوط به انتخابات را ابلاغ کردند. یکی امنیت انتخابات بود. خدا را شکر می کنم که انتخابات در فضای امنی برگزار شد و مشکلی در این زمینه نداشتیم. دوم سلامت انتخابات بود که الحمدلله در اکثر موارد انتخابات در سلامت کامل انجام شد. البته تخلفاتی نیز گزارش شده است و شورای نگهبان به یاری خداوند منصفانه و قاطعانه به این تخلفات رسیدگی می کند و حق را به مشروع می دهد.

وی ادامه داد: ثالثاً همانطور که گفتید انتخابات باید رقابتی باشد، انتخابات کاملا رقابتی بود و همه سلیقه ها در همه عرصه ها حضور داشت و این پشت صحنه نیست بلکه چیزی است که مردم عزیز ما رعایت کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: موضوع چهارم مشارکت 41 درصدی مردم در انتخابات قابل قبول بود که به چهار دلیل قابل قبول است زیرا کسانی که با نظام خوب نیستند از نظام بسیار عصبانی هستند. . بالاتر از این 41% می گویند نادرست است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: دلیل اول این است که در ماه های منتهی به انتخابات رسانه های بیگانه سعی در بمباران تبلیغاتی مردم داشتند و در فضای مجازی التماس و دروغ می گفتند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.

وی ادامه داد: دلیل دوم این بود که دشمنان حداکثر 10، 15 و 25 درصد را پیشنهاد کردند. شما همه خبر دارید و می دانید دشمنان چه گفتند، اما کور از چشم آنها، شما مردم با 41 درصد رای آمدید و مشت محکمی به دهان آنها زدید.

وی ادامه داد: دلیل سوم این است که با این حجم از مشکلات اقتصادی و معیشتی در حالی که مردم در شرایط گرانی قرار دارند این میزان مشارکت محقق شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به گرانی در کشور اذعان داشت: افزایش قیمت اجازه نمی دهد. صبح یک بهای است و شب بهای دیگر، اما چون این مردم عاشق نظام و انقلاب خود هستند و نظام را دوست نداشتند، دشمن شاد شود 41 درصد آمدند و در این شرایط این جهادگر شایسته است. ستایش

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات هیچ اجباری یا جریمه ای نداشت اما برخی انتخابات ما را با کشورهای دیگر مقایسه می کنند در حالی که در آنجا رای دادن اجباری است و اگر پای صندوق نروند از امتیازاتی محروم می شوند. پس انتخابات ما آزاد است، آنها را با جاهایی مقایسه کردند که اجبار وجود دارد، مقایسه اشتباهی است و این مقایسه برای افراد تحصیلکرده مناسب نیست.

سرپرست امام جمعه تهران گفت: بنابراین راهکارهای چهارگانه مقام معظم رهبری اجرا شد. علاوه بر این، این انتخابات یک برنده، یک بازنده و یک بازنده واقعی داشت. برنده واقعی ملت شما بود، چه آنهایی که از شما حمایت کردند و رای دادند و چه آنهایی که رای ندادند، هر دو برنده هستند زیرا حضور عزیزی که رای نداده انتخابات را داغ کرده است. علاوه بر این، این انتخابات یک بازنده واقعی نیز داشت که در واقع دشمنان آن، ملت بودند. آنها امیدوار بودند که انتخابات در فضایی سرد و بی تفاوت برگزار شود، اما به فضل الهی انتخابات در فضایی گرم برگزار شد.

وی ادامه داد: البته اگر این همه هیاهو وجود نداشت، احتمالاً میزان حضور مردم بیشتر می شد. این میدان میدان جنگ و میدان جهاد بود و در این میدان جهاد این آرای جدید درصدی است که باید از آن تقدیر و تشکر کرد. نکته چهارم اینکه حضور به اصطلاح مردم به مسئولین هم پیام داد و این پیام این است که می بینیم آمدیم و تحت تأثیر شاخ دشمن نبودیم اما حق هم پیدا کردیم و حق ما این است که جلوی این هزینه ها را بگیریم.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: این افراد وفادار هستند و وفاداری خود را ثابت کرده اند و باید بر قیمت ها نظارت کرد. اینطور نیست که هرکسی بتواند محصولی را به هر قیمتی که می‌خواهد بفروشد، پس حداقل به قیمتی که خودتان تبلیغ می‌کنید پایبند باشید. این حق مردم حق قانون است و ما هم این حق را تایید می کنیم.

واعظ موقت تهرانی گفت: نکته دیگر نگاه به خبرگان و رای دهندگان در شورای اسلامی است و آن لطف خداست. البته من نفهمیدم و تا آخر عمرم هم نخواهم فهمید، فردی که دهها میلیارد تومان برای انتخابات هزینه کرده این پول را از کجا آورده است؟ این پول های میلیاردی در چهار سال مجلس به دست نمی آید، بنابراین امیدوارم نمایندگان مجلس ما توجه به خدمت به مردم و همچنین گوش دادن به توصیه های مقام معظم رهبری را داشته باشند تا نشاط جدیدی در مجلس جدید ایجاد شود. و از دعوا و اختلاف و جنجال و تنش پرهیز کنید، این جشن را تلخ نکنید، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری این توصیه را داشتند و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به رحلت آیت الله امامی کاشانی در هفته گذشته گفت: یکی دیگر از مناسبت های این هفته این بود که آیت الله محمد امامی کاشانی امام موقت تهران را از دست دادیم. بزرگمردی که با حدود 500 خطبه بیشترین خطبه را در تهران داد و شما تهرانی ها از او بهره بردید، باید به چهار ویژگی این عالم بزرگوار اشاره کنیم.

وی ادامه داد: یادگار ایشان مجموعه بسیار نفیسی از کتاب های امام زمان است که 16 جلد دارد و قرار بود نازل شود اما مرگ مهلت نداد.

آیت الله خاتمی افزود: ایشان برای این کتاب بسیار زحمت کشیدند و به اروپا، الاحضر، مصر و لبنان سفر کردند و با علمای مسیحی و غیر مسیحی صحبت کردند.

خطیب موقت تهران تاکید کرد: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند آیت الله امامی کاشانی متقی و خدمتگزار بودند. وی 30 مجتمع متوسطه و غیر متوسطه دبیرستان شهید مطهری ونیز را به عنوان یک فعالیت فرهنگی اداره کرد. همچنین ایشان انقلابی قبل از انقلاب و از بطن جامعه روحانیت مبارز است و تا آخر به ولایت مداری باقی ماند. در جلسه امسال آخرین دیدار را با ایشان داشتیم که ایشان اعلام کردند ارادت خاصی به مقام معظم رهبری دارند.

امام جماعت موقت تهران با اشاره به روز نیکوکاری گفت: روز 23 اسفند ماه گذشته مصادف با عید ماه مبارک رمضان است و می طلبد که امسال به ویژه با سیل زدگان سیستان و سیستان بیشتر مهربان باشیم. بلوچستان در اینجا لازم به ذکر است که اگر قسمتی درد می کند نباید برای قسمت های دیگر استفاده شود.

وی افزود: الحمدلله مسئولان در جریان سیل سیستان به خوبی به صحنه آمدند و جا دارد از رئیس جمهور محترم به خاطر شور و اهتمامی که برای سیل زدگان داشتند تشکر کنم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: سومین مناسبت روز بزرگداشت شهدا است که ریاست محترم بنیاد شهید قبل از خطبه ها در مورد آن صحبت کردند و باید گفت علاوه بر احترامی که برای شهدا و خانواده های شهدا قائل هستیم، همانطور که قرآن می گوید ما باید به زبان خود هم توجه کنیم: شهید را مرده نخوانیم یا حتی توهم آن را نداشته باشیم و حریم شهدا و به تبع آن خانواده شهدا را حفظ کنیم.

امام جمعه تهران روز جمعه با اشاره به جنگ غزه گفت: مناسبت دیگر سومین روز از ششمین ماه حمله به غزه است.
وی افزود: دو تابلو در غزه به نمایش گذاشته شد که یکی از آنها اوج سبعیت و جنایت تخریب منطقه مظلوم رژیم صهیونیستی و حامیان آن است که آمریکا در رأس آن قرار دارد. تصویر دیگر اوج مقاومت شجاعانه است. همانطور که یک خانم محجبه در فضای مجازی گفت اگر مردم غزه بخواهند حجاب خود را بردارند، آمریکا، فرانسه و انگلیس از آنها حمایت می کنند، اما این جنگ ایمان و کفر است و این جنایتکاران می خواهند کفر را تقویت کنند.

وی ادامه داد: ما به مردم غزه می گوییم که شما پیروز این صحنه هستید و دیر یا زود این جلادان رژیم صهیونیستی و حامیان آن به فضل الهی نابود خواهند شد.

سخنگوی موقت تهران در برخی از سخنان خود گفت: هفته آینده سالروز انفجار نماز جمعه تهران توسط منافقین و جنایتکاران است.

وی ادامه داد: این جنایت اوج خباثت و جنایت کسانی بود که خدا را نادیده می گیرند، مؤمنان و عباداتی که دلشان با یاد خداست آنجا بودند و همانطور که امام فرمودند مردم زمان ما بهتر از مردم هستند. از جهان.” زمان پیامبر است و به حق. تکه های پیکر عزیزانتان را روی دیوارهای نماز جمعه دیدید، اما نرفتید و نگفتید حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست. همچنین خطیب قهرمان نماز جمعه آن زمان، ولی فقیه امروز ما، با جسارت خطبه های خود را ادامه داد و با آرامش نماز را اقامه کرد. ما به این آهنربای جمعه و مردم افتخار می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.