افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

حضور خالق ChatGPT در جلسه استماع “قانون هوش مصنوعی”؛ چه چیزی در انتظار هوش مصنوعی است؟

  • کد خبر : 20342
حضور خالق ChatGPT در جلسه استماع “قانون هوش مصنوعی”؛  چه چیزی در انتظار هوش مصنوعی است؟

در 16 می (26 مه)، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI و خالق چت GPT، قرار است در جلسه استماع با عنوان “نظارت بر هوش مصنوعی: قانونگذاری هوش مصنوعی” با کریستینا مونتگومری قبل از حضور در کنگره ایالات متحده شرکت کند. (کریستینا مونتگومری)، از IBM و گری مارکوس، استاد بازنشسته دانشگاه نیویورک، در مورد هوش مصنوعی […]

در 16 می (26 مه)، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI و خالق چت GPT، قرار است در جلسه استماع با عنوان “نظارت بر هوش مصنوعی: قانونگذاری هوش مصنوعی” با کریستینا مونتگومری قبل از حضور در کنگره ایالات متحده شرکت کند. (کریستینا مونتگومری)، از IBM و گری مارکوس، استاد بازنشسته دانشگاه نیویورک، در مورد هوش مصنوعی صحبت خواهند کرد. مونتگومری عضو کمیته ملی مشاوره هوش مصنوعی است.

گزارش کردن کوین تلگرافآلتمن و مونتگومری از حامیان تداوم توسعه هوش مصنوعی هستند، اما مارکوس از جمله افرادی است که از تصمیم برای توقف توسعه هوش مصنوعی به مدت 6 ماه حمایت می کند.

اطلاعات زیادی در مورد این جلسه در دسترس نیست. با این حال، عنوان آن و لیست شرکت کنندگان نشان می دهد که بحث احتمالاً بر ایمنی و حریم خصوصی کاربر متمرکز خواهد بود.

منبع: توییتر

این اولین جلسه استماع آلتمن قبل از حضور در کنگره ایالات متحده است. البته او اخیرا در میزگردی با کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و مدیران اجرایی هلدینگ آلفابت، مایکروسافت و آنتروپیک شرکت کرده است.

در 22 مارس (2 آوریل) یک نامه طوماری برای توقف موقت توسعه هوش مصنوعی در وب سایت موسسه آینده زندگی منتشر شد و تاکنون توسط بیش از 27500 نفر امضا شده است. در این نامه از تمام شرکت‌های هوش مصنوعی خواسته شده است که توسعه سیستم‌های قدرتمندتر از GPT-4 را حداقل به مدت ۶ ماه متوقف کنند.

مونتگومری در پستی در وبلاگ آی‌بی‌ام با عنوان «توسعه هوش مصنوعی را متوقف نکنید، اخلاق را در اولویت قرار دهید» به این نامه پاسخ داد، مونتگومری ضمن مخالفت با این درخواست، رویکرد دقیق‌تری به مقررات هوش مصنوعی ارائه کرد و نوشت:

خاموشی کامل هوش مصنوعی، همراه با روند فعلی که به نظر می رسد اولویتی برای تمرکز بر استانداردهای اخلاقی در صنعت ندارد، آسیب ها و شکست های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

در یکی دیگر از پست های وبلاگ IBM که بخشی از آن توسط مونتگومری نوشته شده است، این شرکت استدلال کرد که هوش مصنوعی باید بر اساس ریسک آن تنظیم شود.

در حال حاضر، ChatGPT از OpenAI محبوب ترین هوش مصنوعی در جهان است. آلتمن، مدیر این پروژه در گفتگو با لکس فریدمن، در پاسخ به درخواست توقف توسعه هوش مصنوعی، خاطرنشان کرد که از توسعه ایمن و اخلاقی سیستم های هوش مصنوعی حمایت می کند، اما معتقد است که همه باید نظر داشته باشند. در این راستا و این فناوری باید به دنیا عرضه شود.

بیشتر بخوانید: 12 راه آسان برای کسب درآمد با ChatGPT

به نظر می رسد مارکوس یکی از معدود مخالفانی باشد که در جلسه آتی شرکت خواهد کرد. اگرچه مارکوس اعلام کرده است که هیچ نقشی در تهیه نامه خاموش کردن هوش مصنوعی نداشته است، اما حدود یک ماه قبل از انتشار نامه، در وبلاگ خود نوشت: “آیا وقت آن رسیده است که دکمه خاموش کردن هوش مصنوعی را بزنیم؟” منتشر کرد و به نوعی حمایت خود را از این تصمیم نشان داد.

انتظار نمی رود جلسه آتی سنا تأثیر قابل توجهی داشته باشد، اما ممکن است برای شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی مشکلاتی ایجاد کند.

به گفته مونتگومری، اگر کنگره تصمیم بگیرد که مقررات سخت گیرانه تری بر صنعت هوش مصنوعی اعمال شود، ممکن است بدون توجه به نگرانی های ایمنی و حفظ حریم خصوصی، شاهد کاهش نوآوری در این زمینه باشیم.

این موضوع ممکن است زیرساخت های مختلفی را که از فناوری GPT استفاده می کنند نیز تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، در حال حاضر در دنیای فین‌تک، صرافی‌های ارز دیجیتال از فناوری چت بات برای خدمات مشتری، معاملات و تحلیل بازار استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر افرادی مانند ایلان ماسک و مارکوس بر این باورند که عدم اجرای سیاست های صحیح در قبال هوش مصنوعی می تواند منجر به بحران بزرگی برای بشریت شود.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-11 16:13:55

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.