افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

حضرت فاطمه (س) اولین شهید راه ولایت – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 154322
حضرت فاطمه (س) اولین شهید راه ولایت – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی جاودان، استاد اخلاق، به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)س) وی در ایام فاطمیه طی سخنانی در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران گفت: شهدای کشورمان از جمله شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند. و برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنها کوچکترین کاری […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی جاودان، استاد اخلاق، به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)س) وی در ایام فاطمیه طی سخنانی در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران گفت: شهدای کشورمان از جمله شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند. و برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنها کوچکترین کاری است که انجام می دهیم.

وی در خصوص ایثار در راه خدا گفت: گاهی انسان مال و دارایی خود را در راه خدا فدا می کند و در برخی مواقع جان خود را فدا می کند. اما فدا كردن جان در راه خدا با هيچ چيز قابل مقايسه نيست، به همين دليل خداوند بهترين ثواب را به آن داده است.

آیت الله جاودان به نقل از یکی از علمای بزرگ می فرماید: امام حسین(ع)به) از همه چیز برای خدا اعم از مال، دوستان، ناموس، فرزندان و جانشان صرف نظر کردند، پس چه خوب است که خداوند متعال همه چیز را برای او واگذار کرد.

این استاد اخلاق با استناد به آیه ای از قرآن کریم گفت: قرآن از شهدا به نام شهید نیامده است، اگر در قرآن از شهید یاد شده به معنای شاهد حوادث است. شهدا شاهد اعمال ما هستند. خداوند می فرماید کسانی را که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندارید، زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

وی در خصوص بقای شهدا به نمونه ای از شهدای زمان ما اشاره کرد و گفت: فرزند شهید سید مجتبی صالحی خوانساری یک روز پس از شهادت پدرش، پدرش نیاز به امضای برنامه معاینه داشت، این شهید حاضر شد. در خانه با بازگشتی زیبا، او با مهربانی تقویم امتحانی دختر کوچکش را امضا می کند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه بهشت ​​در برابر آنچه خداوند برای شهدا نگه داشته است کوچک است و اظهار داشت: شهدا در بهشت ​​نیستند، نزد پروردگارشان روزی می خورند، این چیزی است که اعضایشان در وجود دنیا می فهمند. شهدا حضور خدا را در زندگی خود درک می کنند.

این استاد اخلاق افزود: ریزکی اینکه شهدا با پروردگار غذا خوردند هیچ جا پیدا نمی شود، آنقدر غرق در شادی هستند که همیشه دوستان خود را به همراهی دعوت می کنند. شهدا لطف و رحمت الهی را به بهترین نحو رعایت می کنند.

ایشان فرمودند هر چه در راه الهی برای کارهای خیر تلاش کنید از بین نمی روند. وی ابراز داشت: متقین کسانی هستند که اعمال و افکارشان کاملاً پاکیزه باشد، همه اعضای خود را در اختیار دارند تا نه تنها به گناه نیفتند بلکه راه راست را طی کنند. آیت الله بهجت یک بنده واقعی خدا بود که عالم غیب را دید.

آیت الله جاودان با بیان اینکه متقیان در غول ها نعیم گفت: همیشه زنده اند. غول ها باغهایی هست که اگر برگی به زمین بیفتد تمام زمین بهشت ​​می شود، اینها ما هستیم غول ها مراقب باشیم چه می فروشیم غول ها نعیم را با آنچه در دنیای پست است عوض نکنید.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خداوند با شهدا برخورد می کند، گفت: حضرت زهرا (س)س) اولین و بزرگترین شهید راه امیر مؤمنان حضرت علی (ع)به) آنها بودند. پس از آن، هرکس بخواهد از حکومت مومنان امام علی (ع) حمایت کند.به) می خواستند شهید شوند. آیت الله مصباح یزدی نیز آبروی خود را تقدیم خدا کرد: ظاهراً شهید نیست، ولی در حقیقت شهید افتخاری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.