افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

حسین مظفری برگزارکننده جشنواره کوچه: جشنواره کوچه مجوز گرفت

  • کد خبر : 227084
حسین مظفری برگزارکننده جشنواره کوچه: جشنواره کوچه مجوز گرفت

حسین مظفری برگزارکننده جشنواره کوچه: جشنواره کوچه مجوز گرفت جشنواره خیابانی مجوز گرفت. از وزارت ارشاد و میراث فرهنگی مجوز گرفتیم. وی درباره عمارت محل برگزاری این مراسم نیز متعجب گفت: جشن خیابانی نقطه عطفی در گردشگری بوشهر شد. آشنایی مردم ایران با بوشهر و به ویژه با بندر بوشهر و استان بوشهر با جشنواره […]

حسین مظفری برگزارکننده جشنواره کوچه: جشنواره کوچه مجوز گرفت

جشنواره خیابانی مجوز گرفت. از وزارت ارشاد و میراث فرهنگی مجوز گرفتیم. وی درباره عمارت محل برگزاری این مراسم نیز متعجب گفت: جشن خیابانی نقطه عطفی در گردشگری بوشهر شد. آشنایی مردم ایران با بوشهر و به ویژه با بندر بوشهر و استان بوشهر با جشنواره کوچه رقم خورد.

جشنواره کوچه به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی و گردشگری بوشهر تا آخرین اجرای این دوره نتوانست ادامه یابد. محدودیت‌های دولت در این زمینه به همراه گلایه‌های اخیر وزارت ارشاد در مورد موارد خلاف ارزش، مانع از پایان جشنواره شد.

حسین مظفری، یکی از اعضای موسس و برگزارکننده جشنواره کوچه، درباره جشنواره کوچه به «طلسم» گفت: جشنواره کوچه مجوز داشت. از وزارت ارشاد و میراث فرهنگی مجوز گرفتیم. در مورد عمارت محل برگزاری مراسم نیز استعلام شد. ما نقل مکان کردیم و در یک عمارت 150 ساله مستقر شدیم. این بنا نماد معماری بوشهر است. ما آن خانه را به روش های مختلف آماده می کنیم. حتی ایمنی و بیمه شرکت کنندگان، آتش نشانی و … را در نظر می گیریم. مجوز حضور تک تک گروه های موسیقی را هم گرفتیم. در نهایت برخی اجراها انجام نشد، تصمیم دوستان بود که گفتند در بافت اجرا نکنیم و به سالن معمولی برویم که همیشه کنسرت برگزار می شود. اصرار داشتند که باید در اتاق اجرا داشته باشید، یک شب با گروه و دوستانشان رفتیم. به ما قول داده بودند که شرایط برای برگزاری مراسم پایانی در عمارت مساعد باشد، اما باز هم به ما گفتند که در سالن کار کنیم. هر چند برای آن عمارت خرج زیادی کردیم. جشنواره ما در خیابان بود نه در اتاق. این جشنواره در این خیابان ها شکل می گیرد و می توان برگزار کرد.

وی در ادامه درباره اقدامات اجرایی برای برگزاری جشنواره گفت: باید ساختمانی که کوچه در آن برگزار می شد آماده شود. چالش های بزرگی از نظر نور و برق وجود داشت. همچنین موضوع آب، کف سازی و تامین آهن مورد بحث قرار گرفت. نظافت نهایی و آماده سازی ورودی و همچنین ساخت طاق های ورودی و نظافت نیز انجام شد. آماده سازی عمارت زمان بر و پرهزینه بود. بچه ها شامل چهار تیم حدود دو هفته پیگیری کردند تا این ساختمان به جشنواره رسید.

کوچه، موسس و برگزارکننده جشنواره با اشاره به محدودیت‌هایی که برای برگزاری جشنواره وجود داشت، خاطرنشان کرد: در زمان اجرا محدودیتی نداشتیم، اما دو گروه را در نظر داشتیم که مجوز آنها صادر نشد. مثلاً گروهی به رهبری هیدوحدایتی بودند که مجوز آنها زیر سؤال رفت. گروه مهدی ساکی هم محدودیت هایی داشت و باید مجوز می گرفتیم. در دقیقه 90 تونستیم به هیدو اجازه بدیم هیچ توضیحی نمیدن که چرا اجازه ندادن. ما روزانه به ارشاد می رفتیم و خیلی درگیر این مجوزها بودیم. یکی از بزرگترین چالش های ما مدیریت اماکن عمومی بود و محدودیت هایی برای حضور ما در آن ساختمان وجود داشت. گفتند نمی توانیم قبول کنیم در ساختمانی که متعلق به اداره بندر است کار کنی. اداره محلی پس از مشاهده عادی سازی ها مجوز داد. یک اراده جمعی کوچه را اشغال کرد.

مظفری درباره ازدحام حاضر در پارتی خیابانی گفت: نمی توانم دقیقا بگویم چند نفر به بوشهر آمدند. ما 14 جلسه با 300 نفر برگزار کردیم. ما 4 جلسه فوق العاده تعریف کردیم. در دوره قبلی که در سال 1997 برگزار شد، بیش از 7000 نفر را پذیرفتیم. جشنواره کوچه نقطه عطف گردشگری بوشهر شد. آشنایی مردم ایران با بوشهر و به ویژه با بندر بوشهر و استان بوشهر با جشنواره کوچه رقم خورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.