افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

حسین سیمای صراف کیست؟ / وزیری که وکیل پایه یک دادگاه است.

  • کد خبر : 322712
حسین سیمای صراف کیست؟ / وزیری که وکیل پایه یک دادگاه است.

به گزارش خبرآنلاین، 45 سال از تصدی مسئولیت علی شریعتمداری در وزارت فرهنگ و آموزش عالی می گذرد. شریعتمداری اولین وزیر فرهنگ و آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی به عنوان یک چهره علمی در عرصه علوم تربیتی شناخته شد و از آن زمان وزارت علوم به مدار فارغ التحصیلان غیر بشردوستانه تبدیل شده است. […]

به گزارش خبرآنلاین، 45 سال از تصدی مسئولیت علی شریعتمداری در وزارت فرهنگ و آموزش عالی می گذرد.

شریعتمداری اولین وزیر فرهنگ و آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی به عنوان یک چهره علمی در عرصه علوم تربیتی شناخته شد و از آن زمان وزارت علوم به مدار فارغ التحصیلان غیر بشردوستانه تبدیل شده است.

از آن زمان تا کنون وزرای علوم جمهوری اسلامی ایران اکثراً فارغ التحصیل رشته های علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه و حتی علوم باغبانی (منصور غلامی، وزیر علوم دولت دوازدهم) بوده اند و اکنون پس از گذشت چندین دهه، دانش آموخته علوم انسانی هستند. فارغ التحصیل مانند گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس ارائه شد.

حسین سیمای صراف وی متولد 1347 در مشهد است، علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و لیسانس حقوق از دانشگاه تهران است.

از شهریور 1398 تا اسفند 1400 (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی میرزایی و قبل از علی بهادری جهرمی، دبیر دولت بود و سوابق اجرایی زیادی در وزارت علوم داشت.

فهرست برخی از سوابق اجرایی سیمای صراف:

معاون حقوقی و امور مجلس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم، مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم در دولت یازدهم، عضو بورس دانشجو شورای مرکزی، رئیس ستاد اسناد وزارت علوم، عضو ستاد آموزشی آموزش عالی، عضو ارشد هیئت مرکزی تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات انضباطی اعضای هیات علمی وزارت علوم، معاون وزیر معاونت علمی در کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد و عضویت در شورای ستادی رفاه هیات علمی نیز در کارنامه مسئولیت های اجرایی سیمای صراف در وزارت علوم به چشم می خورد.

سیمای صراف، وکیل پایه یک دادگستری، عضویت در کمیسیون حقوق شهروندی معاونت حقوقی قوه قضائیه، عضویت در شورای راهبردی بازنگری قوانین شورای اسلامی و عضویت مبلغان را در کارنامه خود دارد. معاونت بین الملل حج بعثه مقام معظم رهبری (از سال 1366 تا 1380).

وی که هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است، موفق به دریافت جوایز علمی و پژوهشی از جمله پژوهشگر برتر دانشگاه در سال 1391، برنده چهارمین دوره کتاب سمینار قم در سال، برگزیده شده است. هفتمین دوره جشنواره بین المللی فارابی و مقام اول بیست و سومین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران به دست آمد.

سیمای صراف تاکنون بیش از 50 اثر اعم از کتاب و مقاله به زبان فارسی و انگلیسی به رشته تحریر درآورده و چندین کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارد.

ایرنا نوشت: لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری تقدیم هیئت رئیسه شورای اسلامی شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی مجلس برنامه ها، اهداف و نقطه نظرات وزرای پیشنهادی دولت را بررسی خواهند کرد و این روند طی روزهای آینده در دو نوبت در مجلس پیگیری می شود. کمیسیون ها

حجت الاسلام علیرضا سلیمی همچنین اعلام کرد که وزرای پیشنهادی دولت در تمامی کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی حضور خواهند داشت و آخر هفته کمیسیون ها نتیجه بررسی ها و جمع بندی را به هیئت رئیسه اعلام می کنند.

جلسه علنی شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه هفته آینده (7 مرداد) آغاز می شود و این روند در دو نوبت در صحن علنی مجلس تا روز چهارشنبه (10 مرداد) ادامه دارد. . ).

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.