افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
4

حسین انصاریان: مردم عصبانی نشوند/کسی تحت فشار مذهبی نمی شود

  • کد خبر : 35099
حسین انصاریان: مردم عصبانی نشوند/کسی تحت فشار مذهبی نمی شود

وی ادامه داد: ادیانی که به نام های مختلف می آیند، ادیان نیستند، بلکه احکام مادی و زمینی ناقص یا نامعتبر هستند که موجب سعادت انسان نمی شود. من با بسیاری از علمای اهل سنت، علمای زرتشتی، علمای سحودی، موبدان و مدیران مدارس مادی‌گرا گفتگو کرده‌ام. هیچ یک از این مکاتب ادله عقلی قابل قبولی […]

وی ادامه داد: ادیانی که به نام های مختلف می آیند، ادیان نیستند، بلکه احکام مادی و زمینی ناقص یا نامعتبر هستند که موجب سعادت انسان نمی شود. من با بسیاری از علمای اهل سنت، علمای زرتشتی، علمای سحودی، موبدان و مدیران مدارس مادی‌گرا گفتگو کرده‌ام. هیچ یک از این مکاتب ادله عقلی قابل قبولی نداشتند، اما از سوی دیگر بحث در مورد قرآن و روایات اهل بیت(ع) منجر به تغییر مذهب بسیاری از کشیشان، اهل سنت، ارامنه و… شده است. یک روز رئیس کمونیست های ایران به من گفت که من 70 سال با دانش شش زبان دنیا کمونیسم را در این کشور گسترش دادم، اما زندگی من به قیمت یک مدرسه تمام شد و هزاران نفر را فریب دادم.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آشنایی خداوند با همه ویژگی های درونی و بیرونی انسان، تصریح کرد: خداوند بر اساس همین آشنایی دین مبین اسلام را بر ما نازل کرده است در حالی که هیچ یک از ادیان و مکاتب دیگر از انسان شناسی کامل بهره نمی برند. یکی از زیباترین قوانین اسلام در زمان حضرت آدم (ع) این است که خداوند به حضرت آدم (ع) فرمود که آنچه برای خود می خواهی از دیگران بخواه. خداوند تعیین نمی کند که برای چه کسی خیر و منفعت بخواهید، بلکه می گوید برای هر فردی در این دنیا خیر بخواهید.

استاد انصاریان افزود: امام صادق علیه السلام در حومه شهر در گرمای 50 درجه از مکه در حال بازگشت بودند، شخصی بر روی زمین از تشنگی جان باخت. امام به یکی از اصحابش فرمودند که سریع برایش آب بیاورند. آن شخص به امام گفت که این شخص مسیحی است و من او را می شناسم. وقتی تشنه هستید به آب نیاز دارید، پس باید برای دیگران هم همین را بخواهید و سیرشان کنید. خداوند در قرآن نیز می فرماید به همه نیکی کنید، خداوند نمی فرماید فقط به شیعه یا مسلمان نیکی کنید، بلکه به همه نیکی کنید.

وی با اشاره به دلسوزی امام حسین علیه السلام بر دشمنان خود در روز عاشورا، گفت: در روز عاشورا 71 تن از یاران امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند، اما امام حسین علیه السلام به دشمنان توصیه کرد که زبانش را تشنه کرده و به زبان تشنه سوخته است. گفت از صبح 71 نفر از همرزمانم را کشته ای، من حاضرم تمام خون آنها را ببخشم و تو در عوض دست از کشتن و جنگ با من بردار، من از تو نمی ترسم، اما اگر خون من برای تو بر زمین ریخته شود، درهای توبه به روی تو کاملا بسته می شود. امام به قدری زیبا صحبت کرد که عمر سعد به یکی از سربازان گفت که برو و کارش را تمام کن زیرا نگران بود که سخنان زیبای امام بر سربازان تأثیر بگذارد.

این استاد حوزه علمیه گفت: ممکن است عده ای فکر کنند که دین فقط نماز و روزه است، اما نماز و روزه جزء دین است، همچنان که اموری مانند احسان، احکام خمس و زکات و رعایت حقوق خانواده و افراد از دیگر اجزای دین است.

استاد انصاریان تصریح کرد: راه دین باید برای همه مردم باز باشد و هیچ مانعی در این مسیر ایجاد نشود، مردم عصبانی نشوند و به آنها فشار بیاورند زیرا هیچکس تحت فشار مذهبی نمی شود. لطفا در دهه عاشورا به زنان بی حجاب و بی حجاب برای شرکت در این مجالس فشار نیاورید. در این جلسات سخنانی از خداوند می شنوند و برمی گردند. این افراد خوب هستند و در حال بهتر شدن هستند.

وی با تاکید بر مهربانی امام حسین (علیه السلام) با دشمنان خود گفت: یکی از لشکریان دشمن به امام حسین (علیه السلام) حمله کرد، امام از خود دفاع کرد و در این نبرد ضربه سختی به پای دشمن خورد و از اسب به زمین افتاد. جوانان عزیز! آیا جدا شدن از چنین دین و امام مهربانی خوب است؟ خانم ها و آقایان آیا خوب است از حجاب مادر و خواهر امام حسین (ع) فاصله بگیرید؟

استاد انصاریان با بیان اینکه اطاعت از خدا و رسول خدا مایه سعادت است، گفت: اطاعت از خدا یعنی دوری از حرام و سخت نگرفتن در آنچه خداوند اجازه می دهد. در زندگی مادی به خود سخت نگیرید و قدیس بازی نکنید. چرا بعضی ها میلیاردها تومان قفل می کنند و خسیس می کنند؟! به لطف خدا بخیل نباشید. خیلی ها هستند که نمی توانند گوشت کیلویی 500 هزار تومان و مرغ کیلویی 100 هزار تومان بدهند، پول اضافی خود را به این افراد بدهید و با خدا معامله کنید. قرآن می فرماید اول به افراد خود و اقوام خود نگاه کنید و مشکلات مالی افراد در تنگنا را حل کنید، به خانواده های فقیر جهیزیه بدهید و خانه افراد فقیر را تعمیر کنید.

فرمود: تمام فسق ها و حرام ها در بی دینی حلال است. می بینید که چطور بعضی ها شخصیت دختر را پایین می آورند و می گویند قرار است دختر بازی کنیم! خب آن آدم می خواهد تمام لذت های نامشروع بدن این خداآفرین را بگیرد و شخصیت او را هم از بین ببرد. آمریکایی ها بیش از یک میلیون زن و کودک را در عراق و افغانستان کشتند و بعد روی اجسادشان سیگار کشیدند و خندیدند یا به راحتی ده ها زن و کودک بی گناه را در هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس موشک زدند چون دین ندارند و کشتن زنان و کودکان بی گناه در بی دینی حلال است.

استاد انصاریان خاطرنشان کرد: در مواجهه با این بی دینی، ببینید دین چقدر دقیق و خیرخواهانه است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در آخرین لحظات عمر شریف خود به امیرالمؤمنین (ع) وصیت کرد که به امت من بگوید که اگر از اموال مردم به اندازه یک نخ سوزن در پیش خود دارند – که بی ارزش و بی ارزش است – آن را به صاحبش برگردانند، زیرا در روز قیامت برای این قیامت چه حساب بی ارزشی خواهیم داشت. و سعادت انسان اسلام خداست و آنچه باعث بدبختی انسان می شود بی دینی و دوری از اسلام از خداست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.