افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

حسن یزدانی سبک کشتی را در جهان تغییر داد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 378343
حسن یزدانی سبک کشتی را در جهان تغییر داد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، آدام برکات (بارهوف) مربی سابق تیم کشتی ترکیه گفت: امروز باید این واقعیت را بپذیریم که متاسفانه در کشتی روسیه و ترکیه روند نزولی وجود دارد. البته باید گفت که ایران و آمریکا در این چند سال پیشرفت کرده اند. این کشتی گیر داغستانی که در سال های 1999 و 2000 […]

به گزارش خبرگزاری مهر، آدام برکات (بارهوف) مربی سابق تیم کشتی ترکیه گفت: امروز باید این واقعیت را بپذیریم که متاسفانه در کشتی روسیه و ترکیه روند نزولی وجود دارد. البته باید گفت که ایران و آمریکا در این چند سال پیشرفت کرده اند.

این کشتی گیر داغستانی که در سال های 1999 و 2000 مدال های برنز جهان و المپیک را از آن خود کرد، تصریح کرد: سبک رزمی ایران با حسن یزدانی تغییر کرد، زیرا او با سبکی تهاجمی ظاهر شد.
برکت درباره دوران قهرمانی خود گفت: در المپیک 2000 در وزن 76 مدال برنز را کسب کردم، در آن زمان کشتی گیران خوبی بودند که در یک سطح بودند اما بعد از آن بویسار سیتیف سرآمد این وزن شد. البته در آن زمان کشتی ایران نیز در وزن های 58 و 97 کیلوگرم توسط علیرضا دبیر و علیرضا حیدری پیشتاز بود.

مربی سابق تیم کشتی ترکیه درباره عملکرد حسن یزدانی گفت: او کشتی گیر بزرگی است که در فینال المپیک با کتف آسیب دیده مبارزه کرد. او در وزن خود پیشتاز است و مطمئنم همه کشتی گیران دنیا منتظر حضور مجدد یزدانی در کشتی هستند.

برکت با تمجید از عملکرد کشتی گیران ایرانی گفت: حمید سوریان چهره بزرگی در کشتی ایران است. البته نیازی به گفتن ندارم، نتایجی که او به دست آورده خودش گویای این موضوع است. سوریان همیشه به تشک می آمد تا آن را بسیار متواضع بداند. البته من سال هاست که رزمندگان ایرانی را دنبال کرده ام، از جمله برادران خادم که به خاطر شیوه جنگیدن آنها را دوست داشتم و دبیر و حیدری که دوستان من هستند و همیشه از آشنایی با آنها خوشحالم.

برکت درباره نتایج کشتی ایران در بازی های المپیک گفت: به عنوان یک کارشناس که سال ها سرمربی تیم ترکیه بودم، شخصا فکر می کردم و پیش بینی ام این بود که کشتی گیران ایران در سال های 65، 86 و 125 به مقام قهرمانی دست پیدا کنند. کیلوگرم وزنه ها

برکات درباره کشتی جهانی گفت: ژاپنی ها در سال های اخیر خیلی به کار خود اضافه کرده اند. چطور توانستند این کار را انجام دهند، به نظر من باید سمینارها و کارگاه های بین المللی زیادی برای مبارزان و مربیانمان برگزار کنیم.

این قهرمان اسبق کشتی در مورد مردم دوستدار کشتی ایران خاطرنشان کرد: در سال 1381 برای حضور در لیگ به ایران آمدم، خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران زیادی در فرودگاه حضور داشتند که فکر می کردم برای یک فوتبالیست یا سیاستمدار آمده اند اما آنها مرا احاطه کردند آنها دور هم جمع شدند و شروع به سوال پرسیدن کردند و من از محبوبیت کشتی در ایران متعجب شدم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.