افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

حساب ZK Nation سکوت در مورد جنجال ایردراپ ZKsync را می شکند. پاسخ به 9 سوال مهم

  • کد خبر : 298946
حساب ZK Nation سکوت در مورد جنجال ایردراپ ZKsync را می شکند.  پاسخ به 9 سوال مهم

در حالی که توزیع ZKsync airdrop برای 17 ژوئن برنامه ریزی شده است، جنجال قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. توزیع ناعادلانه این ایردراپ نه تنها محدود به کاربران آن است، بلکه خشم و نارضایتی شرکت های شرکت کننده را نیز برانگیخته است. در پاسخ به همه این انتقادات، اکانت ZK Nation […]

در حالی که توزیع ZKsync airdrop برای 17 ژوئن برنامه ریزی شده است، جنجال قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. توزیع ناعادلانه این ایردراپ نه تنها محدود به کاربران آن است، بلکه خشم و نارضایتی شرکت های شرکت کننده را نیز برانگیخته است. در پاسخ به همه این انتقادات، اکانت ZK Nation یک اطلاعیه صادر شده در پلت فرم X و در a پست وبلاگ ایشان در 9 بند به ایرادات پاسخ داده است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، عکس فوری تعیین کننده صلاحیت این ایردراپ در 24 مارس 2024 (5 آوریل 1403)، ساعت 0:00 UTC (03:30 بامداد به وقت تهران)، به مناسبت اولین سالگرد ایردراپ گرفته شده است. راه اندازی شبکه اصلی ZKsync Era. تبدیل شد. توزیع 17.5 درصد از عرضه توکن ZKsync حذف خواهد شد، اما حذف چندین شرکت کننده کلیدی باعث خشم جامعه کریپتو شده است.

جامعه کریپتو از ایردراپ ZKsync خشمگین شد

اعضای جامعه کریپتو از تخصیص ایردراپ ZKsync و معیارهای واجد شرایط بودن ناراضی هستند. این اختلاف نظر بسیاری را بر آن داشت تا به سایر کاربران شبکه توصیه کنند وجوه خود را برداشته و به راه حل های جایگزین لایه 2 مانند آربیتروم بروند. منتقدان استدلال می کنند که فرآیند airdrop ZKsync فاقد شفافیت و انصاف است.

از این رو، بسیاری از اینفلوئنسرهای کریپتو، ZKsync را به عنوان یک کلاهبرداری سرزنش می کنند.

برخی از کاربران معترض به توزیع ناعادلانه ZKsync Airdrop نیز تهدید کرده اند که نه تنها تا پایان عمر با این شبکه تجارت نخواهند کرد، بلکه برای نابودی آن دست به هر کاری خواهند زد. از طرفی بی نظمی های زیادی در این ایردراپ مشاهده شده است. برخی ادعا می کنند که این ایردراپ به “حامیان داخلی، نه جامعه” داده شده است. یعنی پروژه هایی که حتی در این شبکه مستقر نشده بودند یا پروژه های داخلی مشکوک بودند.

رئیس پروژه ها هم بی کلاه ماند!

پروژه های برجسته ساخته شده در Layer 2 ZKsync Era، مانند Element (یک بازار NFT) نیز نارضایتی خود را ابراز کرده اند. به عنوان مثال، Element که تا 12 ژوئن نزدیک به 70 درصد از کل حجم معاملات ZKsync Era را به خود اختصاص داده بود، ناامیدی خود را در رسانه های اجتماعی ابراز کرد.

عنصر نوشت:

به عنوان بزرگترین بازار NFT در ZKsync، هیچ ایردراپ دریافت نکردیم، آیا این یک شوخی است؟

احساسات مشابهی توسط ZKApe، یک پلت فرم توسعه NFT که 15 میلیون دلار گاز برای ZKsync جمع آوری کرده است، و DMail، یک پلت فرم پیام رسانی غیرمتمرکز، ابراز شده است.

DMail حذف آن را با توجه به تعامل بالای کاربر و فعالیت تراکنش “غیرقابل باور” خواند.

توییت DMتوییت DM
منبع: ایکس

پاسخ ZK Nation به انتقادات

در پاسخ، ZK Nation یک پست وبلاگ مفصل منتشر کرد که در آن معیارهای واجد شرایط بودن و منطق عملیاتی پشت تخصیص این ایردراپ توضیح داده شد.

در این پست وبلاگ 9 پاراگراف ذکر شده است که عبارتند از:

1- چه کسی می تواند واجد شرایط این ایردراپ باشد؟

کیف پول ها از دو دسته اصلی واجد شرایط ZKsync airdrop هستند:

  • کاربران (89٪ از کل ایردراپ ها): کاربران باید دارایی های رمزنگاری شده را به دوران ZKsync متصل می کردند و یکی از هفت معیار واجد شرایط بودن را برآورده می کردند.
  • شرکت کنندگان (11٪ از کل Airdap): افراد، توسعه دهندگان، محققان، جوامع و شرکت هایی که از طریق توسعه، پشتیبانی، آموزش یا مشارکت در پروتکل و اکوسیستم ZKsync مشارکت کرده اند، صرف نظر از اینکه از شبکه ZKsync استفاده می کنند یا خیر.

برای کیف پول‌های مشارکت‌کننده (11%)، فعالیت ZKsync Era اختیاری بود. تخصیص Airdrop از مشارکت‌کنندگان متمرکز بود، برای مثال، بر افراد و جوامعی که پروژه‌های اولیه را در ZKsync ایجاد کردند، به مخازن مربوطه GitHub کمک کردند، تحقیقات امنیتی انجام دادند، به‌عنوان ناظر Discord خدمت کردند، یا در جوامعی مانند Crypto Bonsai، Degen، Pudgy Crypto The Game شرکت کردند. و میلادی شرکت کردند.

2- وقتی میگی این ایردراپ مبتنی بر استفاده هست یعنی چی؟

تخصیص مبتنی بر کاربر (89٪ از همه ایردراپ ها) در مورد شناسایی و پاداش دادن به گروه متنوعی از کاربران در عصر ZKsync است که برای مدت طولانی به اجرا و رشد ZKsync کمک کرده اند. هدف این بود که افرادی را پیدا کنیم که دارایی‌های رمزنگاری‌شده را به دوران ZKsync پیوند داده‌اند و به آنها چندین بار برای انجام کارهایی که نشان‌دهنده یک کاربر ارگانیک است، پاداش دهیم. چنین افرادی احتمالاً به اعضای ارزشمند جامعه ZKsync تبدیل می شوند.

3. من برخی از معیارهای واجد شرایط بودن را داشتم، اما ایردراپ دریافت نکردم، چرا؟

تخصیص Airdrop به کاربران ZKsync (89٪ از تمام airdropsها) بر اساس ترکیبی از موارد زیر است:

1- چند مورد از 7 معیار واجد شرایط بودن احراز شده است؟

2- مقداری که در ZKsync Era بریج و ذخیره می شود. چه در کیف پول شما و چه در پروتکل های DeFi. این بر اساس تراز میانگین وزنی زمانی (TWAB) طی 12 ماه منتهی به تاریخ عکس فوری است. این به عنوان مقیاس بندی ارزش شناخته می شود (به جزئیات در سوال 5 مراجعه کنید).

3- ضرب کننده پاداش: اگر کیف پول بخشی از یک گروه از پیش تعریف شده باشد، مانند پذیرندگان اولیه ETH، دارندگان NFT ZKsync/توکن های اصلی یا دارندگان airdrop از ARB، OP، ENS و غیره، چه تعداد توسط airdrop دریافت شده است.

مهم: حجم معاملات به تنهایی بر اندازه تخصیص ایردراپ ها تأثیری نداشت.

تخصیص برای کاربران بر اساس معیارهای فوق محاسبه شد. برای دریافت airdrop، نتیجه باید بیشتر از ZK 450 باشد. این به این معنی است که حتی اگر شما هر هفت معیار را داشته باشید، اگر مقدار کمی از دارایی را به طور متوسط ​​در طول زمان داشته باشید یا واجد شرایط نباشید، ممکن است واجد شرایط تخصیص ایردراپ نباشید. برای هر یک از ضرایب پاداش.

جدول مقایسه تخصیص ایردراپ به 3 آدرس کسف پل. منبع: ZK Nation

4. من چهار معیار واجد شرایط بودن داشتم و نسبت به کسی که در پلتفرم X ملاقات کردم و فقط دو معیار واجد شرایط بودن داشت، ایردراپ های کمتری دریافت کردم. چرا؟

تعداد معیارهای واجد شرایط بودن تنها یکی از سه عامل تعیین کننده اندازه تخصیص بود. ZKsync AirDrop Allocation ترکیبی از معیارهای واجد شرایط بودن، تراز میانگین موزون زمانی (TWAB) شما در ZKsync Era و چند برابر کننده پاداش مال شما است

در این مورد، آن شخص ممکن است دارایی های رمزنگاری بیشتری را به ZKsync Era متصل کرده باشد و/یا آنها را برای مدت زمان طولانی تری در شبکه نگه داشته باشد. از طرف دیگر، ممکن است آن شخص واجد شرایط یکی از ضرایب پاداش باشد یا بخشی از یک airdrop مبتنی بر مشارکت باشد، در حالی که شما چنین نبودید.

5- «مقیاس‌سازی ارزش» چگونه عمل می‌کند؟

تخصیص ها تا حدی بر اساس فرمول مقیاس ارزش برای شناسایی و پاداش به کاربرانی است که دارایی های رمزنگاری شده را در پلتفرم ZKsync Era قرار می دهند. این فرمول تخصیص آدرس بر اساس مبالغ نوشته شده در ZKsync Era و بازه زمانی که دارایی های رمزنگاری شده در کیف پول را تنظیم کرده است.

به عنوان مثال، آدرسی که در زمان راه اندازی شبکه اصلی (مارس 2023، اسفند 1401) 100 دلار به ZKsync Era ارسال کرد و از آن زمان تاکنون آن را حفظ کرده است، نسبت به آدرسی که فقط 100 دلار در ماه قبل از عکس فوری قرار داده است. داده ها airdrop را دریافت می کنند.

مقیاس ارزش = تعادل میانگین وزن شده زمانی (TWAB) = مقیاس تخصیص بر اساس مقدار ارزش دارایی های رمزنگاری شده توسط یک شخص و مدت زمانی که آنها را نگه داشته است.

6- اگر فقط از ZKsync Lite استفاده کنم چطور؟ چرا حذف شدم؟

آدرس ها باید واجد شرایط ایردراپ باشند یکی از معیارهای واجد شرایط بودن و همچنین دارایی های رمزنگاری شده دارند همچنین ZKsync Era پل شود. تمرکز این ایردراپ روی دوران ZKsyncاولین زنجیره ZK بود، زیرا در حال تبدیل شدن به هاب غیرمتمرکز برای کل اکوسیستم ZKsync است.

7 معیار واجد شرایط بودن ایردراپ ZKsync7 معیار واجد شرایط بودن ایردراپ ZKsync
7 معیار واجد شرایط بودن ایردراپ ZKsync؛ منبع: ملت ZK

کاربران ZKsync Lite، به عنوان کاربران اصلی (OG) اکوسیستم ZKsync، توانستند حداکثر دو امتیاز واجد شرایط بودن برای استفاده از ZKsync Lite دریافت کنند. اما علاوه بر این، آنها نیاز به داشتن دارایی های رمزنگاری شده در دوره ZKsync در مقطعی داشتند.

برای ایردراپ های مبتنی بر استفاده: اگر کاربری فقط از ZKsync Lite و نه ZKsync Era استفاده کرده باشد، متأسفانه، واجد شرایط دریافت هیچ گونه تخصیص airdrop نیست.

7- چرا آدرس هایی با تراکنش صفر وجود دارد که ایردراپ دریافت کرده اند؟

Airdrops به یک تخصیص مبتنی بر کاربر (89٪ از airdrops) و یک تخصیص مبتنی بر مشارکت (11٪ از airdrops) تقسیم شد. کیف پول‌های دسته‌بندی شرکت‌کننده برای نشان دادن فعالیت در دوره ZKsync لازم نبودند. تخصیص مشارکت‌کنندگان، برای مثال، بر افراد و جوامعی متمرکز بود که پروژه‌های اولیه را بر روی ZKsync ایجاد کردند، به مخازن مربوطه Github کمک کردند، تحقیقات امنیتی انجام دادند، جامعه را در Discord تعدیل کردند، یا در جوامع رمزنگاری مانند Bonsai، Degen، و Pudgy شرکت کردند. Crypto The Game) و میلادی شرکت کردند.

184 آدرس مواردی وجود دارند که معیارهای واجد شرایط بودن در ZKsync Lite و دارایی های پل شده در ZKsync Era را دارند، اما معامله دیگری ندارند. این کیف پول ها واجد شرایط airdrop هستند.

علاوه بر این، 10 آدرس آزمایشی (آزمایشی) به تخصیصات برای تضمین کیفیت داخلی و تست اضافه شد. حداقل 917 توکن به این آدرس ها اختصاص داده شده است. پس از ادعای Calim آنها، این توکن ها سوزانده می شوند.

10 آدرس آزمایشی در ZKsync airdrop10 آدرس آزمایشی در ZKsync airdrop
10 آدرس آزمایشی در ZKsync airdrop. منبع: ZK Nation

8- چرا به گروه های خارجی مانند Degen و Bonsai به جای کاربران ZKsync پاداش داده می شود؟

بخش کوچکی (2.8٪) از کل airdrop برای چنین جوامع آزمایشی رزرو شده است: گیرندگان Bonsai، Degen، Pudgy Crypto The Game و Milady. این جوامع که به عنوان حامیان سرسخت و مدافعان اکوسیستم خود شناخته می شوند، ارزش های سایفرپانک مشابهی با ZK Nation دارند، در حالی که روش های نوآورانه خود سازماندهی را آزمایش می کنند. این انجمن‌ها افزوده‌های ارزشمندی به هر شبکه و امیدواریم اعضای بلندمدت و مباشران ZKsync هستند.

9- چرا برخی افراد بیش از 100000 توکن دریافت کردند؟

100000 توکن حداکثر پاداش برای تخصیص ایردراپ مبتنی بر کاربر است (89٪ از airdrops). ولی 155 آدرس (0.022%) با واجد شرایط شدن برای حداکثر پاداش کاربر علاوه بر واجد شرایط بودن برای پاداش دسته Contributor (11٪ از کل Airdrop) بیش از 100000 توکن Airdrop دریافت کرد.

گروه‌های مثالی که بخشی از دسته مشارکت‌کنندگان هستند عبارتند از: پروژه‌های بومی ZKsync، توسعه‌دهندگان GitHub، محققان امنیتی، مدیران انجمن Discord، مترجمان ZK Credo و غیره.

نتیجه

ZK Nation در اعلامیه خود در پلتفرم X تصدیق می کند که طراحی Airdrop خود را دارد معرفی نشده است بوده و کاستی های خاص خودش را دارد اما به راهی که انتخاب کرده افتخار می کند و معتقد است که کار معقولی انجام داده است. زیرا به صدها هزار نفر پاداش داده و برای بسیاری از آنها فرصت های تغییر دهنده زندگی ایجاد کرده است!

در عین حال می داند که بسیاری از مردم به دلیل دریافت کمتر از آنچه انتظار داشتند، ناراحت هستند و او این موضوع را ساده نگرفت. چندین روز و شب را صرف بررسی گزارش ها و بررسی مجدد داده ها برای رفع خطاهای احتمالی کرد، اما هیچ مشکل عمده ای را شناسایی نکرد. همچنین می‌داند که ارتباطاتش در مورد تفاوت‌های ظریف طراحی airdrop آن به اندازه کافی واضح نبوده است. به همین دلیل مجموعه اولیه سوالات متداول را برای پاسخگویی به سوالات کاربران آماده کرده است.

اما همانطور که از پاسخ های ارائه شده مشخص است، متأسفانه ZK Nation روند ایردراپ خود را به شکلی خودخواهانه تنظیم کرده و اکنون به هیچ منتقد و منتقدی پاسخ نمی دهد. حتی در این 9 سوال نیز پاسخی به ایرادات و انتقادات پیرامون حملات سیبیل داده نشده است.

با وجود این شفاف سازی، جامعه همچنان نسبت به پروژه مشکوک است و هشتگ #ZKsyncScam همچنان به روند خود ادامه می دهد.

وطن بلاک چین

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-15 17:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=298946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.