افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

حزب الله و معادله بازدارندگی چرا آمونیاک حیفا مورد حمله قرار نگرفت؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 372912
حزب الله و معادله بازدارندگی چرا آمونیاک حیفا مورد حمله قرار نگرفت؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرلشکرفیض الدویریاین کارشناس نظامی مدعی شد که حزب الله معادله حمله به تل آویو را در مقابل حمله تغییر داده است. حومه شهر بیروت به دلیل محاسبات خود و حمله به کارخانه های آمونیاک در این کشور اقدامی نکرده است حیفا به این دلایل انجام نشد. الدویری […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرلشکرفیض الدویریاین کارشناس نظامی مدعی شد که حزب الله معادله حمله به تل آویو را در مقابل حمله تغییر داده است. حومه شهر بیروت به دلیل محاسبات خود و حمله به کارخانه های آمونیاک در این کشور اقدامی نکرده است حیفا به این دلایل انجام نشد.

الدویری وی در تحلیل خود از وضعیت نظامی منطقه خاطرنشان کرد: مقاومت در شرایط ضعیف دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو. بایدن و تمایل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آتش زدن در منطقه، معادله بازدارندگی او را اعمال نکرده است.

این کارشناس نظامی به پایگاه هوایی حمله کرد رامت دیوید در شمال حیفا – کجا اوف گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از آنجا حزب الله را تهدید کرده بود که به نظر او پیامی نمادین داشت.

وی تصریح کرد که حزب الله نمی خواهد اوضاع را به یک جنگ زمینی تمام عیار تبدیل کند، بلکه می خواهد تعادل بازدارندگی را حفظ کند.

این کارشناس راهبردی در خصوص نوع اهداف اسرائیلی که مورد حمله قرار گرفته اند معتقد است که ویدئوهای منتشر شده از سوی حزب الله اهداف استراتژیک و کلیدی را شناسایی کرده و نشان داده است که حزب الله می تواند به تمامی پایگاه ها و تاسیساتی که قبلا فیلمبرداری شده بود دست یابد.

این کارشناس نظامی اهدافی بالاتر از اهداف کلیدی مانند کارخانه های آمونیاک را هدف قرار می دهد. حیفا وی خاطرنشان کرد که حملات موشکی حزب الله گذشت و هدف نبود.

حزب الله روز یکشنبه اعلام کرد که برای اولین بار از آغاز درگیری های مرزی با رژیم صهیونیستی، با موشکفادی 1″ و “فادی 2″ به مواضع نظامی در شهر حیفا در شمال اراضی اشغالی این حمله منجر به زخمی شدن چند صهیونیست و خسارات مادی جدی شد.

حمله حزب الله در پی ترور رهبران ارشد نظامی حزب الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی حومه شهر در جنوب بیروت و یک رشته انفجار رخ داد که «دستگاه هایپیجر“و”واکی تاکیاو لبنان را در مناطق مختلف هدف قرار داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.