افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

حزب الله وارد مرحله جدیدی از رویارویی با رژیم صهیونیستی شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402640
حزب الله وارد مرحله جدیدی از رویارویی با رژیم صهیونیستی شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اتاق عملیات مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در اقدامی قابل توجه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که وارد «مرحله جدیدی از تشدید تنش در رویارویی با دشمن» شده است. “اسرائیلی” و تاکید کرد که روزهای آینده ابعاد این مرحله مشخص خواهد شد. این اطلاعیه در برهه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اتاق عملیات مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در اقدامی قابل توجه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که وارد «مرحله جدیدی از تشدید تنش در رویارویی با دشمن» شده است. “اسرائیلی” و تاکید کرد که روزهای آینده ابعاد این مرحله مشخص خواهد شد.

این اطلاعیه در برهه ای حساس با اتفاقات اردوگاه از جمله شهادت یحیی منتشر شد. گناهفرمانده حماس در غزه موافقت کرده است.

رویدادهای دیگری نیز با این اطلاعیه همراه بود:

1. 20 روز از آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و تشدید درگیری های نظامی با حزب الله در چند جبهه می گذرد که در اعماق سرزمین های اشغالی نیز سرایت کرده و ارتش اشغالگر متحمل خسارت های فراوانی شده است. و تلفات انسانی

2. تأیید آمادگی کامل نیروهای حزب الله لبنان برای مقابله با هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی در حالی که این رژیم 5 تیپ نظامی با بیش از 70 هزار افسر و سرباز به همراه صدها تانک و تجهیزات نظامی را اعزام کرده است. به منطقه .

3. سخنان چند روز پیش شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان که اعلام کرد مقاومت وارد مرحله «عذاب دشمن» شده است و میدان نبرد با ادامه جنگ، نتیجه نهایی را مشخص خواهد کرد. درگیری های سرزمینی و استفاده از موشک و نیروی هوایی.

4. تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به ابتکار عمل آتش بس جدی در لبنان در حالی که رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ ویرانگر خود اصرار دارد، همچنان با شکست مواجه می شود.

مرحله جدید

خوب جانی این کارشناس مسائل نظامی بیانیه صادر شده از سوی حزب الله را چارچوب کلی عملیات دفاعی در زمینه های مختلف زمینی، دریایی و هوایی می داند. این بیانیه به جزئیات استراتژی‌های دفاعی و شکل نبرد، از جمله نحوه استفاده از ابزارهای نظامی و موشک‌ها، با اشاره به دستاوردهای تاکنون اشاره می‌کند.»

وی افزود: نبرد در مرزها ادامه دارد و این نشان می دهد که صهیونیست ها هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته اند.

وی در گفت و گو با الجزیره خاطرنشان کرد: این بیانیه بر وقوع تلفات در صفوف “دشمن صهیونیستی اعم از کشته و زخمی” تاکید می کند و به ارقام خاصی مربوط به نبردها و درگیری ها اشاره می کند. همچنین بر قصد حزب الله برای ورود به مرحله جدیدی از تشدید تنش که ممکن است شامل استفاده از سلاح های جدید مانند موشک های استراتژیک باشد، تاکید می کند.

جانی گمان می رود این احتمال وجود دارد که مناطق و اهداف حساسی که برای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حائز اهمیت هستند از جهت غیرقابل پیش بینی هدف حملات غافلگیرانه قرار گیرند.

علاوه بر این، وی پیش بینی می کند که این عملیات ها ممکن است جنبه های دیگری مانند عملیات دریایی را نیز شامل شود که نشان می دهد حزب الله برای غافلگیری های جدید آماده است.

استراتژی های جدید

جانی همچنین به سه حوزه اصلی برای تبدیل عملیات اشاره می‌کند: تغییر روش‌های عملیاتی، بهبود ابزارهای مورد استفاده مانند موشک و هواپیماهای بدون سرنشین یا سامانه های پدافند هوایی و تمرکز بر اهداف حساس جدیدی که بر رژیم صهیونیستی تأثیر می گذارد.

به گفته این کارشناس نظامی، هدف نهایی توسعه معادله بازدارندگی است، به این معنا که صرف نظر از جهت گیری رویدادها، امکان تشدید مداوم تنش وجود دارد. بنابراین، نبرد ادامه دارد و استراتژی حزب‌الله برای مدیریت آن مبتنی بر رویکردی بلندمدت است که شامل استفاده تدریجی از زور و توسعه قابلیت‌ها می‌شود تا غافلگیری‌ها همیشه امکان‌پذیر باشد.»

کنترل را پس بگیرید

سرتیپ دکتر هشام جابر، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه به الجزیره گفت که همه منتظرند حزب الله از سلاح های جدیدی استفاده کند که هنوز استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه حزب الله هنوز از برخی تسلیحات موجود خود مانند موشک های زمین به دریا، موشک های بالستیک و موشک های ضد هوایی استفاده نکرده است، این موضوع را دلیلی برای ورود به مرحله جدیدی از تشدید تنش ها دانست.

اما در مورد درگیری های میدانی جابر اعلام کرد که تاکتیک های نظامی دستخوش تغییرات اساسی نخواهد شد و حزب الله همچنان از روش «جنگ چریکی» استفاده می کند و دشمن را به عمق می کشاند و حملات و کمین های دقیق انجام می دهد.

وی افزود: تکامل تاکتیک های نظامی به میدان جنگ و رویدادهای روزانه بستگی دارد.

علی بارانپژوهشگر روابط بین الملل و تحلیلگر سیاسی نیز معتقد است حزب الله طبق مراحل خاصی قدم به قدم پیش می رود.

وی معتقد است مرحله اول که پس از حوادث تروریستی آغاز شد، بر بازپس گیری کنترل زمینی متمرکز بود که با حمله به شهرک های شمال سرزمین های اشغالی آغاز شد و ادامه یافت. هیفا همراه با ارسال پیام های متعدد به رژیم صهیونیستی و همچنین حمله شدید به پایگاه بنیامینکه تاثیر بسزایی در مراحل کنونی جنگ و میدانی داشته است.

باران وی در گفت و گو با الجزیره گفت که حزب الله با ادامه راهبردهای خود، هدف حمله به مناطقی مانند مطمئن ادامه دارد و هواپیماهای بدون سرنشین و موشک ها از جمله سلاح های ویژه مانند قادر 1 و قادر 2 به همراه برخی موشک های غیر معمول.

در این راستا، باران گمان می رود حزب الله در حال حاضر بر افزایش «عذاب دشمن» متمرکز شده و مستعمرات جدیدی را در شمال سرزمین های اشغالی و حومه برنامه ریزی کرده است. همیشه آویو هدفی که می تواند به دل باشد. همیشه آویو نیز برسد

وی افزود: «دشمن تجاوزاتی را آغاز کرد که مناطق لبنانی را نیز شامل می‌شود، بنابراین به دلیل حملات جسورانه باید هزینه‌های زیادی متحمل شود».

در موضوع دیگری، باران وی بر این باور است که هدف از بازگشت شهرک نشینان محقق نخواهد شد و خاطرنشان کرد: ممکن است شاهد فرار هزاران شهرک نشین از مناطق شمالی باشیم. هیفا باشد.”

وی خاطرنشان کرد: بین یک تا دو میلیون صهیونیست در کنار پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند و به دلیل حملات مکرر، رنج آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بنابراین به نظر می رسد با تحلیل این وضعیت گام بعدی مشخص شود».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.