افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

حزب الله عراق تمامی عملیات نظامی خود علیه آمریکا را متوقف کرد/ایران با حملات ما علیه آمریکا مخالفت کرد

  • کد خبر : 191711
حزب الله عراق تمامی عملیات نظامی خود علیه آمریکا را متوقف کرد/ایران با حملات ما علیه آمریکا مخالفت کرد

در پی تشدید تنش در خاورمیانه و احتمال حملات آمریکا آفتاب نیوز: حزب الله عراق در بیانیه ای هدف از این اقدام را رصد امور سیاسی دولت عراق در شرایط کنونی اعلام کرد. در بیانیه حزب الله عراق که به امضای «ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان های حزب الله رسیده است، آمده است: مقاومت اسلامی، گردان […]

در پی تشدید تنش در خاورمیانه و احتمال حملات آمریکا

آفتاب نیوز:

حزب الله عراق در بیانیه ای هدف از این اقدام را رصد امور سیاسی دولت عراق در شرایط کنونی اعلام کرد.

در بیانیه حزب الله عراق که به امضای «ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان های حزب الله رسیده است، آمده است: مقاومت اسلامی، گردان های حزب الله، تصمیم خود را برای حمایت از مردم مظلوم غزه گرفته و به میل خود استقامت کرده است. و بدون دخالت دیگران ما می دانیم که چگونه جهاد می کنیم و برخی اغلب به فشار و تشدید تنش علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه اعتراض می کنند و تعهد ما به انجام وظایف انسانی و عقیدتی خود با درایت، برنامه ریزی و تدبیر بوده است. بررسی دقیق کار، و ما تعادل قانونی و اخلاقی را در سخت ترین شرایط در نظر گرفته ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اعلام تعلیق عملیات نظامی و امنیتی علیه نیروهای اشغالگر، به دفاع از مردم غزه از راه های دیگر ادامه می دهیم و این توصیه را به مجاهدان دلیر گردان های آزاد حزب الله اعلام می کنیم. زمان: اگر اقدام خصمانه از سوی آمریکا انجام شود، همانطور که قبلا انجام شده است، انشاءالله تصمیم خواهیم گرفت و همه کارها دست خداست.

پیش از این کتائب حزب الله عراق با انتشار بیانیه ای در سایت رسمی خود به مناسبت سالگرد خروج نیروهای آمریکایی از عراق اعلام کرد: در دوازدهمین سالگرد شکست متجاوزان آمریکایی، مقاومت همچنان پابرجاست و چیزی بیش از این نیست. شکست دشمن آمریکا و وابستگان آن در منطقه را نمی پذیرد

لازم به ذکر است که در پی حمله اخیر به نیروهای آمریکایی در اردن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها سرباز آمریکایی شد، تنش در خاورمیانه افزایش یافته است.

نیروی مقاومت اسلامی عراق مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که تصمیم گرفته به این حمله پاسخ دهد.

متن کامل بیانیه دبیرکل مقاومت اسلامی کتائب حزب الله به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم ترین

(بر شما مقرّر شده است که بجنگید اگر چه آن را نپسندید. و چه بسا از چیزی کراهت داشته باشید و آن برای شما خوب باشد و چه بسا چیزی را دوست داشته باشید و آن برای شما بد باشد. و خداوند آن را می داند و شما را ، چرا این کار را نمی کنید؟

قدم گذاشتن در راه جهاد سخت و دشوار و مالیات آن سنگین است و آزادگانی که آن را برمی‌دارند در می‌یابند که بهای ایثار هر چقدر هم که گران باشد در برابر رضای خدا و حفظ آن ناچیز است. مستضعفان و مقاومت اسلامی کتائب حزب الله با اراده خود و بدون دخالت دیگران تصمیم خود را برای حمایت از مردم مظلوم و ثابت قدم غزه اتخاذ کرد و بلکه برادران ما در محور به ویژه در جمهوری اسلامی این کار را انجام می دهند. ما نمی دانیم کار جهادی ما چگونه است و تحت فشار شدید و تشدید تنش علیه نیروهای اشغالگر هستیم. آمریکایی ها در عراق و سوریه تظاهرات می کردند و ما در تعهد به انجام وظیفه انسانی و عقیدتی خود با درایت و درایت عمل می کردیم و در سخت ترین و سخت ترین شرایط موازین شرعی و اخلاقی را به شدت رعایت می کردیم.

ما برای جلوگیری از شرمساری دولت عراق، تعلیق عملیات نظامی و امنیتی علیه نیروهای اشغالگر را اعلام می کنیم و به دفاع از مردم خود در غزه به شیوه های دیگر و دفاع از مجاهدان شجاع و آزاده کتائب حزب الله ادامه خواهیم داد. غیرفعال (به طور موقت) در صورت هرگونه اقدام خصمانه ایالات متحده علیه آنها، توصیه می کنیم (لیاکدزی-الله-امر-کان-ما-فاو-اول-وال-الله-ترجا-الامور).

ادعای آمریکایی

پنتاگون اعلام کرد: ما مطمئن هستیم که شبه نظامیان مورد حمایت ایران کسانی بودند که به نیروهای ما در اردن حمله کردند. ما در زمان و مکانی که انتخاب کنیم به حمله اردن پاسخ خواهیم داد. گزارش‌هایی را دیده‌ایم که گردان‌های حزب‌الله در عراق اعلام کرده‌اند که به حملات خود پایان خواهند داد، اما عملکردها بلندتر از حرف‌ها هستند.

الجزیره همچنین مدعی شد که واشنگتن طی دو روز گذشته چندین پیام از طریق واسطه ها به تهران ارسال کرده که خواهان جنگ تمام عیار نیست و هشدار داد که گسترش جنگ با اقدامات آمریکا همراه خواهد بود. ایران در پاسخ هشدار داد که حمله در داخل خاک این کشور خط قرمز است و با پاسخ مناسب همراه خواهد بود.

بایدن: ما خواهان جنگ گسترده تر در خاورمیانه نیستیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز ضمن تکرار اتهامات علیه ایران گفت: فکر نمی کنم ما نیازی به جنگ گسترده تری در خاورمیانه داشته باشیم.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گرفته است چگونه به حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در اردن پاسخ دهد، گفت: “بله”. اما او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.