افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

حزب الله بداند که تا آخرین لحظه با هم خواهیم بود و با هم خواهیم جنگید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 378098
حزب الله بداند که تا آخرین لحظه با هم خواهیم بود و با هم خواهیم جنگید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر امشب (جمعه ۱۵ مهرماه) در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان و یکصدمین سالگرد فعالیت سازمان آتش نشانی تهران که با شعار «پروانه الف» برگزار شد. قرعه کشی” در ورزشگاه آزادی با حضور 12 هزار نفر با حضور آتش نشانان و خانواده هایشان برگزار شد، […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر امشب (جمعه ۱۵ مهرماه) در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان و یکصدمین سالگرد فعالیت سازمان آتش نشانی تهران که با شعار «پروانه الف» برگزار شد. قرعه کشی” در ورزشگاه آزادی با حضور 12 هزار نفر با حضور آتش نشانان و خانواده هایشان برگزار شد، وی ضمن تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره کارگران جان باخته حادثه معدن طبس، گفت: همه ما موظفیم بدانیم. که شعار “اول ایمنی، بعد کار” باید درست باشد و نباید فراموش شود.

روز آتش نشان روز شجاعت است.

دکتر قالیباف با اشاره به روزهای پایانی هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برگ زرین و افتخار آمیزی برای ملت ماست، ملتی که این افتخار را آفرید، پای آن ایستاد و فرزندان خود را تقدیم کرد. به روح پیروز همه شهدا از جمله شهدای دوران دفاع مقدس درود می فرستیم.

رئیس شورای اسلامی در ادامه روز آتش نشان را روز رشادت و تلفیقی از ایثار، رشادت، مهارت و اخلاص تک تک آتش نشانان در سراسر کشور دانست و این روز را به تمامی آتش نشانان و خانواده های آنان تبریک گفت و افزود: با تشکر از شما برای تمام تلاش های خالصانه آتش نشانان.” من قدردانی می کنم

روحیه ایثار و فداکاری در آتش نشانی همچون دوران دفاع مقدس مشهود است.

وی با اشاره به اواخر شهریور 1383 که در شهرداری تهران شروع به کار کرد، خاطرنشان کرد: در آن زمان آتش نشانی اولین سازمانی بود که به دلیل سرکشی به آنجا رفتم. قبل از اینکه شرایط حضور در آتش نشانی را به من نمی دادند، به همین دلیل آن روز با تمام وجود احساس کردم که از نظر روحی، روحی و روانی به آتش نشانان نزدیک هستم، زیرا در همان هفته دفاع مقدس، محیط زیست . انکار نفس، انسجام، نظم، دوستی، مهربانی، جوانمردی و مهربانی را آنجا دیدم، در حالی که سال ها پس از دوران دفاع مقدس چنین فضایی را ندیده بودم. الان هم ارادت من مثل قبل با شماست و خواهد ماند.

دکتر قالیباف همچنین با بیان اینکه در طول 12 سال خدمت در شهرداری این ایثار را نیز دیدم، گفت: چهره هایی مانند امید عباسی را در آنجا دیدم که به معنای واقعی از خود گذشتگی داشت. وقتی از آتش نشان صحبت می کنیم می فهمیم که او کسی است که زندگی را به خانواده ها باز می گرداند و در مواقع سخت امنیت را تامین می کند. امید عباسی را دیدم که چطور ریحانه خانم را از دود و آتش نجات داد و ماسک را روی دهانش گذاشت و بعد بر اثر استنشاق گاز جان باخت. این نشان دهنده روحیه فداکاری و فداکاری است که در این سازمان وجود دارد.

جان 16 آتش نشان شجاع حادثه پلاسکو جان بیش از 4000 شهروند را نجات داد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به حادثه دردناک پلاسکو گفت: در آن زمان بیش از 4 هزار شهروند در این ساختمان حضور داشتند و این آتش نشانان بودند که جان مردم را نجات دادند. این عزیزان می توانستند در پی تخلیه تقریبی ساختمان از پله ها پایین بیایند، اما تمام تلاش خود را انجام دادند و طبقه به طبقه و اتاق به اتاق را جستجو کردند تا مطمئن شوند کسی در ساختمان نمانده است و در لحظات پایانی که به طبقه همکف رسیدند. ساختمان فروریخت و در حالی که همه مردم نجات یافتند، 16 آتش نشان شجاع، ایثارگر و شهید زیر آوار ماندند و جان خود را فدای جان نزدیک به 5000 شهروندی کردند که تاکنون بوده ایم. اجر شما با خداست.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس گاهی خانواده هایمان در کنار ما بودند و گاهی در شهرهای ما می ماندند. خانواده ها بیشتر از رزمندگان تحت فشار روحی و روانی بودند زیرا فکر می کردند هر لحظه خبر بدی به آنها می رسد که پدر، برادر، شوهر یا پسرشان شهید یا جانباز شده اند.

ما به سختی کار آتش نشانان در مجلس ادامه خواهیم داد.

دکتر قالیباف اضافه کرد: در آن زمان که عملیات ها شروع شد با منازل رزمندگان تماس می گرفتند تا بین خانواده ها غذا توزیع کنند که این زنگ را نگران می کردند که آیا این زنگ برای غذا بود یا خبر از دست دادن عزیزان آنهایی که امروز هم می بینیم که هر روز وقتی یک آتش نشان از خانه اش خارج می شود، دل خانواده ها همچنان نگران اوست.

رئیس قوه مقننه افزود: امروز فرصت دارم به عنوان نماینده مردم در مجلس در خدمت شما باشم. بحث مربوط به سختی کار را حتما ادامه می دهم و پیش می برم.

آمادگی جسمانی، نوسازی تجهیزات، آموزش و هوش از ارکان آتش نشانی است.

وی در ادامه انضباط و انضباط در سازمان آتش نشانی را اصلی دانست که همه باید رعایت کنند و افزود: ارتقای آمادگی جسمانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر و نوسازی تجهیزات امری همیشگی است که مسئولان کشور باید برای آن تلاش کنند. آموزش زیربنای این مجموعه برای کمک به مردم بهتر از گذشته است. هوش نیز یکی از مسائل مهم سازمانی است که باید به آن توجه کنیم. همچنین همانطور که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، مردمی سازی باید از طریق بسیج در حوزه آتش نشانی انجام شود و آموزش در عرصه عملیات به عنوان یک موضوع مهم مورد غفلت قرار نگیرد.

دکتر قالیباف با اشاره به موضوع شهرداری های کشور تصریح کرد: به عنوان مسئولی که 12 سال در شهرداری تهران کار کرده ام و امروز در شورای اسلامی هستم با رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و سایر دولتمردان صحبت می کنم. و همکارانم بر اساس تجربیاتم؛ شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به درستی شناخته نشده اند و از ظرفیت شهرداری ها و شوراهای شهر کشور استفاده نشده است.

کارهایی که جنبه مدیریتی دارد را به شهرداری ها بسپارید تا دولت به وظایف اساسی بپردازد.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس افزود: قوای سه گانه کشور باید بر اساس 7 اصل قانون اساسی که به شوراها و شهرداری ها اشاره دارد به این توانمندی ها بها دهند و مأموریت های متعددی را که در کشور وجود دارد و بر عهده دارند، انجام دهند. تصدی به شهرداری ها تا دولتمردان بتوانند به مأموریت های اصلی و اساسی کشور بپردازند.

وی افزود: شهرداری ها باید برای تامین نیازهای جاری و روزانه، هفتگی و ماهانه که به رفاه مردم کمک می کند، تامین شود که در این صورت وضعیت مدیریت رفاه و آسایش مردم در کشور خواهد بود. بسیار بهتر از وضعیت فعلی باشد. دولت نیز باید مراقب ارزش پول ملی، حل مشکل تورم و هزاران کار مهم و بزرگ دیگر باشد، پس این یک واقعیت است که باید از ظرفیت شهرداری ها و شورای شهر استفاده کنیم.

دکتر قالیباف در این قسمت از سخنان خود با بیان اینکه طرحی در این زمینه در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفت اما به دلیل اینکه در انتهای دوره بودیم به نتیجه ای نرسید، گفت: این طرح باعث می شود در دوره 12 پیگیری شود.

جبهه مقاومت پاسخ قاطعانه ای به جنایات صهیونیست ها خواهد داد

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به بمباران وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی و سخنان غیرمنطقی نتانیاهو که نشان دهنده ماهیت حیوانی، کودک کش و جنایتکار نخست وزیر این رژیم بود، گفت: رژیم صهیونیستی نامشروع. باید بدانید که جبهه مقاومت هرگز اجازه ادامه این جنایات را نخواهد داد. قطعاً پاسخی دلخراش به جنایاتی که باعث کشته شدن مردم بیگناه در لبنان، فلسطین و غزه شده است خواهد داد.

وی افزود: باید مطمئن باشید که جبهه مقاومت، به ویژه مدافعان آرمان، انسانیت، مسلمانان و مظلومان که مورد هجمه قرار گرفته‌اند، قطعا پاسخ قاطع خواهند داد و هرگز اجازه تداوم غصب و جنایت تروریست‌ها را نخواهند داد . امیدواریم کشورهای اسلامی به ویژه دولت هایشان نیز به این موضوع توجه کنند.

ما تا آخرین لحظه از حزب الله حمایت خواهیم کرد/ کشورهای اسلامی باید غیرت عربی داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر در پایان خطاب به دولت های کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دیدگاه اسلامی ندارید غیرت عربی داشته باشید و از این مردم مظلوم دفاع کنید که این وظیفه ما و عزیزانمان است. آنهایی که در جبهه مقاومت مردم عزیز لبنان، فلسطین و بخصوص حزب الله باید بدانند که ما تا آخرین لحظه از آنها در میدان حمایت خواهیم کرد و در همه عرصه ها همرزم و همرزم و همنورد آنها خواهیم بود و جنایتکاران نیز این غیرت و غیرت را خواهند دید. . علیه ظلم رژیم منحوس صهیونیستی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.