افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

حرکت به سمت فولاد سبز یکی از مهمترین موضوعات در صنعت فولاد و حفظ محیط زیست است.

  • کد خبر : 407500
حرکت به سمت فولاد سبز یکی از مهمترین موضوعات در صنعت فولاد و حفظ محیط زیست است.

به گزارش بازار، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در پنل تخصصی فولاد 1403 سمپوزیوم گفت: استفاده از محصولات جانبی تولید شده در صنعت فولاد و تولید فولاد سبز به یکی از مهم ترین موضوعات صنعت فولاد تبدیل شده است. . صنعت و حفاظت از محیط زیست در سال های اخیر ابراهیمی با اشاره به اقتصاد […]

به گزارش بازار، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در پنل تخصصی فولاد 1403 سمپوزیوم گفت: استفاده از محصولات جانبی تولید شده در صنعت فولاد و تولید فولاد سبز به یکی از مهم ترین موضوعات صنعت فولاد تبدیل شده است. . صنعت و حفاظت از محیط زیست در سال های اخیر

ابراهیمی با اشاره به اقتصاد دایره ای گفت: اقتصاد دایره ای یک مدل تولید و مصرف است که هدف آن کاهش ضایعات و استفاده بهینه از منابع موجود است. در این مدل به جای دور ریختن مواد و محصولات، آنها به طور مستمر بازسازی و بازیافت می شوند. این فرآیند چرخه عمر بازیافت را افزایش می دهد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص بازیافت گرما گفت: صنعت فولاد تقریباً 8 درصد تقاضای جهانی انرژی را به خود اختصاص داده است. بین 20 تا 40 درصد هزینه های تولید فولاد مربوط به انرژی است. بررسی ها نشان داده است که گرمای تولید شده توسط صنعت فولاد می تواند 10 درصد برق مورد نیاز این صنعت را تامین کند. بنابراین می توان با اطمینان گفت که بازیافت انرژی حرارتی باعث افزایش راندمان، کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و CO2 می شود. در این زمینه شرکت های فولادی اقداماتی نظیر: پیش گرم کردن فولاد، شارژ اسفنج داغ، پیش گرمایش گاز، تغذیه در فرآیند احیای مستقیم، تولید بخار و برق از طریق روش جذب حرارتی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان در سال های اخیر مطالعات بازیافت حرارتی را انجام داده و این امر منجر به تامین 35 مگاوات برق مستمر می شود. در واقع پتانسیل تولید 50 درصد برق مصرفی با استفاده از انرژی حرارتی وجود دارد.

در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنگره و نمایشگاه سمپوزیوم فولاد، پنل تخصصی با حضور جمعی از مدیران صنعت فولاد کشور برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.