افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

حذف 17 وزنه بردار از مسابقات جهانی/ اسامی 6 وزنه بردار ایرانی هم در لیست است!

  • کد خبر : 368656
حذف 17 وزنه بردار از مسابقات جهانی/ اسامی 6 وزنه بردار ایرانی هم در لیست است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون جهانی وزنه برداری در آستانه رقابت های قهرمانی جوانان جهان، اسامی 17 وزنه بردار از جمله 6 نفر از تیم جوانان ایران در رده مردان را از لیست شروع مسابقات حذف کرد. دلیل این تصمیم عدم رعایت مهلت اعلام شده از سوی آژانس بین المللی کنترل دوپینگ بوده است. طبق […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون جهانی وزنه برداری در آستانه رقابت های قهرمانی جوانان جهان، اسامی 17 وزنه بردار از جمله 6 نفر از تیم جوانان ایران در رده مردان را از لیست شروع مسابقات حذف کرد. دلیل این تصمیم عدم رعایت مهلت اعلام شده از سوی آژانس بین المللی کنترل دوپینگ بوده است.

طبق آخرین دستورالعمل ITA، کلیه وزنه بردارانی که قصد شرکت در مسابقات قاره ای یا جهانی را دارند، باید در مدت زمان برگزاری مسابقات 2 بار تست ضد دوپینگ انجام دهند، مشروط بر اینکه فاصله بین این 2 تست کمتر از 14 روز نباشد. اما در مورد 6 وزنه بردار تیم جوانان ایران به نام های مهراب دوسری، امیرحسین قربانی، ایلیا صالحی پور، امیرحسین سپه، آریا پایدار و حمیدرضا محمدی تنها این مهلت به درستی رعایت نشد و تکنسین کادرفنی باید به طور شفاف به سوالات پاسخ دهد. دلیلی برای این حادثه ارائه دهد.

در واقع 10 وزنه بردار جوان ایرانی در ماه های اخیر هر کدام 2 تست دوپینگ دادند، اما در مورد 6 وزنه بردار حذف شده، مدت زمان تست به جای 14 روز، 12 روز بود که 48 ساعت کمتر از حداقل است. زمان تعیین شده توسط ITA خواهد بود.

این در حالی است که فدراسیون وزنه برداری ایران که به شدت با تصمیم ITA مخالفت کرده بود، به محض اطلاع از این تصمیم، با ارتباط با رئیس فدراسیون جهانی و سایر مقامات ارشد، تلاش زیادی برای جلوگیری از این تصمیم انجام داد. -مقامات عالی رتبه IWF که تاکنون موفق نبوده اند.

علاوه بر 6 وزنه بردار از تیم جوانان ایران، 4 وزنه بردار از مراکش، 3 وزنه بردار از چین تایپه، 2 وزنه بردار از کامرون و 2 وزنه بردار از کنگو از لیست شروع مسابقات حذف شدند.

در لیست شروع جدید مسابقات قهرمانی جوانان جهان، ایران 4 نماینده در رده مردان دارد: علیرضا عباسپور در دسته 89 کیلوگرم، محمد اسفندیاری در دسته 102 کیلوگرم، حسن عمادی در دسته 109 کیلوگرم و امیررضا آقایی در سوپر. در رده سنگین وزن و در رده بانوان سیده غزل حسینی، فاطمه کشاورز، ریحانه کریمی، سیده هانیه شریفی و کیجان مقصودی نیز در هیئت حضور دارند.

پانزوان: از طریق فدراسیون سعی می کنیم مشکل را حل کنیم

هادی پانزوان سرمربی تیم وزنه برداری جوانان ایران گفت: طبق قوانین جدید ITA باید ملی پوشان را دو بار به مسابقات کنترل دوپینگ اعزام کنیم، این کار را هم انجام دادیم اما متاسفانه آژانس بین المللی کنترل دوپینگ این کار را انجام نداد. بپرس او موافق نبود و معتقد است که فاصله آزمایشی انجام شده روی 6 نفر از اعضای تیم ما 12 روز بوده که ظاهرا کمتر از بازه زمانی اعلام شده است. این در حالی است که تا آنجایی که من می دانم دوره 14 روزه قبلا ذکر نشده بود. در هر صورت ماجرا را از طریق فدراسیون وزنه برداری پیگیری کردیم تا اینکه انشالله مشکل برای 6 وزنه بردار پیش آمد. از انتخاب، خوشبختانه اکثر آنها خود را درست می کنند.

253 258

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.