افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

حذف قیمت های دستوری، انتظار مهم بازار سرمایه از سوی دولت چهاردهم

  • کد خبر : 331680
حذف قیمت های دستوری، انتظار مهم بازار سرمایه از سوی دولت چهاردهم

به گزارش بازار، عظیم ثابت حذف مداخله دولت در روند کاری شرکت ها را یکی از انتظارات کانون کارگزاران بورس از دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: در حالی که دولت قبل از هر چیز در فرآیند شرکت ها دست قوی دارد. باید مداخله آشکاری صورت گیرد و در ساختار و فرآیند کاری شرکت ها […]

به گزارش بازار، عظیم ثابت حذف مداخله دولت در روند کاری شرکت ها را یکی از انتظارات کانون کارگزاران بورس از دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: در حالی که دولت قبل از هر چیز در فرآیند شرکت ها دست قوی دارد. باید مداخله آشکاری صورت گیرد و در ساختار و فرآیند کاری شرکت ها پنهان شود. بنابراین برای رشد کسب و کارها به ویژه بخش خصوصی بهتر است دولت سیاست گذار و ناظر باشد. .

وی تسهیل گری را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: دولت باید ضمن تسهیل گری اقداماتی را انجام دهد تا صنایع برای صادرات، توسعه زیرساخت ها و استخراج فناوری جدید با کشورهای همسایه رقابت کنند.

ثابت اضافه کرد: همانطور که رئیس جمهور نیز بیان کردند باید به نظرات کارشناسان اعتماد کنیم. بنابراین لازم است دولت بر اساس تجربیات دنیا عمل کند، زیرا بازارهای مالی در دنیا به هم متصل هستند و ما سازنده بازار سرمایه نیستیم. همچنین لازم است پیشرفته ترین سازوکارهای دنیا در کشور اجرا شود تا از نظر توسعه ابزارها و نهادها به رشد چشمگیری دست یابیم.

وی تحقق وعده های دولت جدید را بر اساس نظرات کارشناسی و انتظارات سایر کارگزاران بورس برشمرد و گفت: مبنای کار دولت باید تحقیق، تحلیل و بررسی بر اساس نظرات کارشناسی باشد و آنها را در اولویت قرار دهید.

لزوم حذف قیمت های دستوری

دبیرکل کانون کارگزاران بورس در بخشی دیگر از گفتگو با مجلس سنا حذف قیمت گذاری دستوری را یکی از مولفه های رشد بورس دانست و افزود: ابتدا باید زیرساخت های کشور فراهم شود. برای رشد بازار سرمایه بهبود یافته است. به عنوان مثال، موضوع قیمت گذاری دستوری که یکی از مشکلات عمده بازار است، باید حذف شود و فرآیندهای حاکمیت شرکتی و عملیات شرکت ها به درستی عملیاتی شود تا نیازهای سهامداران تامین شود.

تابت کسری بودجه، تورم ساختاری و مشکلات قیمت گذاری دستوری را از جمله عوامل موثر بر خروج بازار از روند طبیعی برشمرد و گفت: قیمت گذاری دستوری خسارات جبران ناپذیری به صنایع وارد کرده و باعث شده حاشیه سود شرکت ها از 24 به 25 درصد کاهش یابد. در سال 2019 به 12 درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت.

وی عدم اجرای طرح های توسعه ای شرکت ها و محدودیت سرمایه در گردش آنها را از دیگر عوامل سیاست قیمت گذاری دستوری برشمرد و تصریح کرد: دولت چهاردهم باید فضا را به سمتی سوق دهد که شرکت ها در نظر داشته باشند که اقتصاد قابل پیش بینی است و آنها را پیش بینی کنند. می توانند برنامه های توسعه خود را اجرا کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.