افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

حدود 80000 دانش آموز استثنایی در آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس حضور دارند

  • کد خبر : 369179
حدود 80000 دانش آموز استثنایی در آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس حضور دارند

مدیرعامل سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پیش بینی ورود 80 هزار دانش آموز استثنایی برای سال تحصیلی آینده به مدارس است، گفت: سال گذشته یک هزار و 745 مدرسه استثنایی در سطح کشور برای این دانش آموزان وجود داشت که امسال این تعداد افزایش یافته است. حجت الله الماسی در گفت وگو […]

مدیرعامل سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پیش بینی ورود 80 هزار دانش آموز استثنایی برای سال تحصیلی آینده به مدارس است، گفت: سال گذشته یک هزار و 745 مدرسه استثنایی در سطح کشور برای این دانش آموزان وجود داشت که امسال این تعداد افزایش یافته است.

حجت الله الماسی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه آماده سازی مدارس استثنایی از جمله مدارس عادی، شهید و سمپاد بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان است، گفت: از نظر محتوایی و کیفی کارهای زیادی انجام شده است. منابع آموزشی انسانی.”

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد دانش آموزان استثنایی نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است، افزود: برای سال تحصیلی آینده پیش بینی می شود حدود 80 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس حضور یابند. البته هنوز ثبت نام برخی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی به پایان نرسیده است.

مدیرعامل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به موضوع توانمندسازی نیروی انسانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: دوره توانمندسازی برای 2500 معلم جدید در تابستان امسال برگزار شد تا با روش های شناسایی، گزینش و مداخله موقت آشنا شوند. همچنین دوره توانمندسازی ویژه معلمان اوتیسم برگزار شد که در آن 1480 نفر از معلمان و مدیران مدارس اوتیسم شرکت کردند و آماده ورود به سال تحصیلی جدید هستند.

الماسی با بیان اینکه کار اقتباس 212 عنوان کتاب درسی از جمله خط بریل و کتاب صوتی انجام شده است گفت: در مجموع 400 عنوان کتاب توسط سازمان استثنایی و پژوهشگاه برای این گروه از دانش آموزان اقتباس شده است.

بر اساس آمار سال گذشته یک هزار و 745 مدرسه استثنایی برای این دانش آموزان در سراسر کشور وجود داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.