افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

حدود 700 میلیون دلار از صادرات LPG درآمد داریم

  • کد خبر : 121356
حدود 700 میلیون دلار از صادرات LPG درآمد داریم

به گزارش بازار، داود منظور در نشست علنی امروز و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، تعیین تکلیف برای دولت برای توسعه استفاده از سوخت های جایگزین مانند LPG، CNG و برق را عنوان کرد. مرزهای دانش و افزایش قدرت کشور برای افزایش نسبت خودروهای برقی. بنابراین حرکت به سمت سوخت های فسیلی نوآوری […]

به گزارش بازار، داود منظور در نشست علنی امروز و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، تعیین تکلیف برای دولت برای توسعه استفاده از سوخت های جایگزین مانند LPG، CNG و برق را عنوان کرد. مرزهای دانش و افزایش قدرت کشور برای افزایش نسبت خودروهای برقی. بنابراین حرکت به سمت سوخت های فسیلی نوآوری جدیدی در حوزه حمل و نقل تلقی نخواهد شد.

وی افزود: استفاده از گاز مایع در کشور به 20 سال گذشته بازمی گردد که تجربه موفقی نبود و جایگاه های گاز مایع خارج شد. بنابراین افزودن بین یک میلیون تا یک و نیم میلیون تن گاز مایع به سبد سوخت حمل و نقل کشور به معنای ساخت 600 جایگاه جدید است که نیاز به سرمایه گذاری حدود دو میلیون دلاری دارد، یعنی 100 همات شارژ می شود. منابع ملی، در حالی که اکنون جایگاه و شبکه CNG در سراسر کشور گاز داریم. بنابراین تنها کافی است همان جایگاه های CNG که برای کشور کافی است توسعه و راه اندازی شود و بر این اساس گاز را به سبد سوخت حمل و نقل کشور وارد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر LPG صادر می کنیم و یکی از منابع درآمدی است، گاز طبیعی را نمی توان به راحتی صادر کرد، بازار صادرات گاز طبیعی ما محدود به دو کشور است که برای مذاکره با آنها مشکل داریم. پرداخت.” ترکیه به دلیل برخی ملاحظات قراردادی واردات خود را کاهش داده است.

وی افزود: حدود 700 میلیون دلار از صادرات گاز مایع درآمد داریم، بنابراین تبدیل درآمد صادراتی به ریال در بازار داخلی نه هوشمندانه است و نه اقتصادی. بنابراین بازگشت گاز مایع به سبد سوخت کشور نه صرفه اقتصادی دارد و نه غیراقتصادی و با مسیرهای بین المللی سازگار نیست. ما نباید بار مالی غیراقتصادی جدیدی به وزارت اقتصاد تحمیل کنیم به همین دلیل دولت با این بند مخالف است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.