افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

حدود 1600 مرکز پرستاری در منزل کار می کنند/ کار امدادگران کمبود پرستار را جبران نمی کند

  • کد خبر : 318218
حدود 1600 مرکز پرستاری در منزل کار می کنند/ کار امدادگران کمبود پرستار را جبران نمی کند

وی با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش پرستاری گفت: دانشگاه های مختلف به دلایل مختلف افتتاح می شود و پرستاران نمی توانند آموزش خوبی ببینند باید آمایش سرزمینی مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: مراقبت های پرستاری علیرغم تاثیراتی که بر نظام سلامت داشت، پاسخگوی کمبود پرستاری و نیازهای جامعه نیست و کادر پرستاری […]

وی با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش پرستاری گفت: دانشگاه های مختلف به دلایل مختلف افتتاح می شود و پرستاران نمی توانند آموزش خوبی ببینند باید آمایش سرزمینی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مراقبت های پرستاری علیرغم تاثیراتی که بر نظام سلامت داشت، پاسخگوی کمبود پرستاری و نیازهای جامعه نیست و کادر پرستاری قادر به رسیدگی به مشکلات بیماران و سالمندانی که نیاز به مراقبت های تخصصی دارند، نیستند.

نجاتیان تصریح کرد: آموزش بهداشت و درمان در مناطق محروم ممکن است منجر به افزایش بار بیماری شود، پیشنهاد می‌شود دانشکده‌های بهداشت افزایش نیافته و همکاران بهداشتی در نظام سلامت ارتقا پیدا کنند.

به گفته وی، برنامه هفتم توسعه فرصت های زیادی را برای پرستاران ایجاد می کند، خدمات پرستاری باید در جامعه گسترش یابد، روش های جایگزین مراقبت در منزل باید اندیشیده شود که بتواند به نظام سلامت کمک کند.

لزوم بازنگری در نرخ خدمات پرستاری در منزل

نجاتیان افزود: لازم است با بازنگری در نرخ تسهیلات پرستاری در منزل و ارائه پوشش های بیمه ای در این زمینه بتوانیم برخی خدمات از جمله ICU در منزل را ارائه دهیم.

وی بیان کرد: سازمان نظام پرستاری آمادگی استفاده از توانمندی های قانون برنامه هفتم توسعه مراقبت در منزل را دارد و لازم است نگاه پزشک محور به مراقبت های پرستاری در منزل نداشته باشد، این مسئولیت بر عهده این نهاد است. مراقبت در منزل بر عهده پرستاران است و شکایت کمی در این زمینه وجود دارد در حالی که این مسئولیت به اشتباه بر عهده پزشکان گذاشته شده است.

نجاتیان تصریح کرد: خوشبختانه کمیته پرستاری زیر مجموعه است. کمیسیون پزشکی و بهداشت شورای اسلامی شکل گرفته است و امیدواریم اقدامات موثری برای کمک به مشکلات پرستاران انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه استخدام های جدید هیچ کاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری انجام نداده است، گفت: تقاضای مهاجرت پرستاران دو برابر شده و این موضوع زنگ خطری برای نظام سلامت کشور است.

نجاتیان ادامه داد: میزان تاخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور 8 ماه است که باید رفع شود و امیدواریم دولت چهاردهم به سلامت توجه ویژه ای داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=318218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.