افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

حددادال توضیح داد: سازوکار انتخاب نامزدهای مجلس برای ارائه لیست تهران

  • کد خبر : 194378
حددادال توضیح داد: سازوکار انتخاب نامزدهای مجلس برای ارائه لیست تهران

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری تسنیمغلامعلی حددادال رئیس ائتلاف نیروهای انقلاب در اجلاس داوطلبان نمایندگی تهران در شورای اسلامی که ظهر امروز (شنبه 14 بهمن) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی استقرار حکومت دینی است. در دنیای سیاست در دنیای غرب، پرونده حکومت تئوکراتیک بسته شد و از رنسانس، […]

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری تسنیمغلامعلی حددادال رئیس ائتلاف نیروهای انقلاب در اجلاس داوطلبان نمایندگی تهران در شورای اسلامی که ظهر امروز (شنبه 14 بهمن) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی استقرار حکومت دینی است. در دنیای سیاست در دنیای غرب، پرونده حکومت تئوکراتیک بسته شد و از رنسانس، جهان غرب به این نتیجه رسید که باید به سمت جامعه‌ای سکولار حرکت کند که مستلزم جدایی دین از سیاست در حوزه سیاسی باشد. شن.

وی افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی با این تصمیم مخالفت کردند و با اشاره به فطرت الهی مردم و ایمان اسلامی مردم، آنها را برای تشکیل حکومت اسلامی به روستاها بردند و مردم نیز با دل اطاعت کردند. و روح تا پیروزی انقلاب اسلامی.

حداد عادل گفت: اگر می خواهید بدانید دولت غیر از خدا با بشریت چه می کند باید به دنیای امروز نگاه کنید. به ادعاها و فلسفه ها و مکاتب نگاه نکنید و به نتایج رویکرد غربی در اخلاق توجه کنید. این جنایاتی که از سوی ایالات متحده در غزه رخ می دهد، جوهر تمدن غرب است. این نتیجه جدایی دین و دینداری است که باعث از بین رفتن اخلاق و اخلاق شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: با ایمان و امید به پیش می رویم. این دو کلمه کلیدی توسط رهبر انقلاب در 23 خرداد در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مطرح شد. پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی در برابر تحریم ها، تحریف ها و انواع تلاش های براندازی نشان از قدرت ماست. اگر چه جمهوری اسلامی از این توطئه ها آسیب می بیند، اما مانند سرو می ماند و پیشرفت می کند و کشور اداره می شود.

حداد عادل با طرح این سوال که آیا اگر یک صدم این فشارها به ملت دیگری تحمیل می شد، می توانست دوام بیاورد، گفت: فقط به کشورهای اطراف خود نگاه کنید. مقامات ارشد کشوری در منطقه خودمان برخلاف میل آمریکا گفتند و در کمتر از دو هفته برکنار شدند، اما ما 45 سال است که به آمریکا و متحدان و متحدانش نه گفته‌ایم و به پیروزی رسیده‌ایم. شعار نه از غرب و نه شرق است و امروز کشور به خود می بالد که توسط خود مردم اداره می شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه استقلال در سطح فردی به آزادی و آزادی در سطح جمعی تبدیل به استقلال می شود، گفت: جمهوری اسلامی در جمهوری خود ترجیح می دهد به رای مردم احترام بگذارد. احترام به رای مردم از آموزه های دینی ماست. وقتی رهبری می گوید رای مردم حق الناس است یعنی اعتبار دادن به رای مردم.

وی خطاب به نامزدهای حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: 4 دوره نمایندگی در مجلس داشته ام و فراز و نشیب های مجلس را تجربه کرده ام. من یک دوره رئیس مجلس بودم، سه دوره رئیس فراکسیون بودم و یک دوره هم رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بودم. من قصد ندارم کسی را ناامید کنم، اما یک واقعیت این است که تهران 30 نماینده می خواهد و امروز 2000 نفر داوطلب ورود به مجلس شدند و تقریبا 80 نفر برای هر کرسی تهران داوطلب شدند. یعنی اگر فقط می خواستیم قرعه کشی کنیم احتمال ورود هر نفر به مجلس 1 به 80 می شد.

حداد عادل گفت: هر یک از شما برادران و خواهران از خود بپرسید چه کسی صلاحیت نمایندگی مردم تهران در مجلس را دارد؟ شباهت جایگاه نمایندگان مجلس در تهران نسبت به سایر شهرها همانند جایگاه شهر تهران نسبت به سایر شهرهای کشور است و در دوره های مختلف همواره نمایندگان تهران موتور محرک و هویت بوده اند. مجلس

وی افزود: اولاً فردی که نماینده تهران است باید دانش بالایی داشته باشد. امروز وارد هر موضوع اساسی می شویم، باید نسبت به آن موضوع آگاه شویم، از جمله اقتصاد که یکی از مسائل اصلی کشور است. نمایندگی نیاز به تجربه دارد. نماینده باید یک چشم به امکانات دولتی داشته باشد و چشم دیگر به نیازها و مشکلات مردم. نماینده بدون در نظر گرفتن امکانات دولت نمی تواند مثل رویا قانون تدوین کند. علاوه بر این، وقتی نماینده ای قانون می نویسد، برای زندگی مردم الزاماتی ایجاد می کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی با تشریح سازوکار انتخاب نامزدهای نهایی از لیست تهران شورای ائتلاف گفت: در گام اول گفتیم که 1200 نفری که در سایت ائتلاف ثبت نام کردند، شورا باید با توجه به تخصص آنها تفکیک شود و حدود 14 مرکز تخصصی تشکیل می دهیم که هر کدام با توجه به تجربه فرد را به این مراکز معرفی می کنیم.

وی افزود: دو روز با دوستان متخصص خود که دارای بینش سیاسی هم هستند قرار گذاشتیم با کاندیداها مصاحبه کنند و از آنها خواستیم بیشتر حرف اعضای کانون ها را بشنوند.

حداد عادل تاکید کرد: این مصاحبه ها از فردا آغاز می شود و در نهایت 20 درصد از افرادی که بالاترین امتیاز را در این مراکز کسب می کنند به مرحله بعدی گزینش راه خواهند یافت.

و افزود: البته جامعه انتظار دارد زنان زیادی وارد مجلس شوند. این نه تنها به دلیل ادعای دروغین زندگی آزادی زنان بود، بلکه این اعتقاد ما بود. در مورد تعادل تخصص ها هم ملاحظاتی داریم. مثلاً باید افرادی را در مجلس داشته باشیم که در حوزه بهداشت، اقتصاد یا فقه تجربه داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.