افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

حدادال، قالیباف و زاکانی جلوتر از رئیسی و جهبه زاغانی. آیا مجلس انقلابی تر می شود؟

  • کد خبر : 130395
حدادال، قالیباف و زاکانی جلوتر از رئیسی و جهبه زاغانی.  آیا مجلس انقلابی تر می شود؟

| ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۴۰:۰۰ سیما پروانه گر-برگزاری مجمع عمومی جبهه پایداری و نشست دبیران استانی احزاب جبهه اصلاحات در روز پنجشنبه، نقش سه غایب مهم همایش انتخاباتی قالیباف را روشن کرد. زاکانی از حداد حمایت کرد، جبهه پایداری مواضع انتخاباتی خود را روشن کرد و اظهارات پایداری ها نیز نشان از اتحاد نانوشته این سازمان با […]



|

۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۴۰:۰۰

سیما پروانه گر-برگزاری مجمع عمومی جبهه پایداری و نشست دبیران استانی احزاب جبهه اصلاحات در روز پنجشنبه، نقش سه غایب مهم همایش انتخاباتی قالیباف را روشن کرد. زاکانی از حداد حمایت کرد، جبهه پایداری مواضع انتخاباتی خود را روشن کرد و اظهارات پایداری ها نیز نشان از اتحاد نانوشته این سازمان با دولت رئیس جمهور داشت.

به گزارش اعتماد، علیرضا زاکانی اکنون در کنار غلامعلی حددادال در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حضور دارد. درست مثل رفتاری که شهدا همیشه در انتخابات اخیر از خود نشان دادند. در مؤسسه اصلی ماندند و سهم خود را به موقع گرفتند. حالا زاکانی در کسوت همان اقدام، شهردار تهران، خط انتخاباتی و ارتباطش با شهدا را روشن کرده است. از درگیری لفظی و سیاسی او با قالیباف خبری نیست. فصل، فصل وحدت استراتژیک برای رسیدن به نتایج مطلوب برای «همه» است.

دو غایب قابل توجه دیگر در کنفرانس اخیر قالیباف، جبهه پایداری و دولت رئیس جمهور بودند. این دو غایب در جریان مجمع عمومی جبهه پایداری روز پنجشنبه نقش خود را روشن کردند. حدادال هر چند در این کنفرانس سعی کرد رویکردی متفاوت از جبهه پایداری به دولت داشته باشد و به همان اندازه که در آن کنفرانس و بعداً در اظهارات اخیر خود ثبات را تهدید کرد و در معادلات وحدت نادیده گرفت، سعی کرد حفظ رابطه را نشان دهد. با دولت رئیس جمهور در همایش انتخاباتی قالیباف. حداد عادل به عنوان رئیس شورای نیروهای انقلاب در پایان سخنان خود در همایش «مبنا» با تاکید بر اینکه «رئیس جمهور می خواست در این جلسه شرکت کند، گفت که درگیر کار بود و به من گفت که سلام خود را به اطلاع من برسانم. اعضای این جلسه.”

در کنار حداد، روزنامه صبح نو از طیف قالیباف نیز صبح روز بعد در ارزیابی این همایش نوشت: اصولگرایان آن را به دلیل کثرت شرکت کنندگان و پیام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مهم می دانند. .

آوازه حدادعادل و تلاش رسانه ای قالیباف نتیجه ای نداشت و دو موضوع اختلاف جدی قالیباف و رئیسی و تثبیت ائتلاف احزاب و دولت رئیسی برای انتخابات دوازدهم به مجلس علنی شد. اولاً واکنش سرد روزنامه ایران فردای همایش بنا و ثانیاً اظهارات اخیر صادق تحفی، دبیرکل جبهه پایداری در مجمع عمومی این سازمان. هر حزبی سعی می کند خود را صاحب وحدت حداکثری نیروهای انقلابی معرفی کند و گویی کنفرانسش لویی جرگه قطعی اصولگرایان است.

اکنون دو رقیب انتخاباتی مشخص شده اند. مابانا – یا شانا – به رهبری غلامعلی حددادال در حمایت از محمدباقر قالیباف و در ائتلاف با علیرضا زاکانی و ایثارگران علیه جبهه پایداری و دولت رئیس جمهور.

مرزبندی این رویارویی به حدی جدی شده است که هفته گذشته غلامعلی حداد عادل در جلسه ای که مربوط به فعالیت های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بود، در خصوص مرزبندی با جبهه پایداری تصریح کرد و هشدار داد کسانی که «در مسائل سیاسی رادیکال هستند» هستند. جایی در این شورا ندارند. پیامی روشن در خط مقدم پایداری.

پیامی که بی پاسخ نماند و یکی از حواشی مهم جلسه روز پنجشنبه جبهه پایداری، پاسخ حدادعادل به این اظهارات است، چرا که هم تدلی و هم آقا تهرانی تلویحاً بر موضوع انتخاب اصلح تاکید داشتند که کلیدواژه آن است. انتخابات گروه های پایداری مقابل تیم قالیباف بود و با دفاع کامل پاسخ دادند. در خصوص عملکرد نمایندگان جبهه پایداری در مجلس، عملکرد خود را قابل قبول توصیف کرده اند. از دیگر نکات مهم سخنان وی در این جلسه تاکید صادق تادی بر حمایت از تغییرات در دولت است و گفت: آیت الله رئیسی نباید از اتهام تطهیر هراسی داشته باشد.

برداشتی که از ائتلاف دولت رئیس جمهور با نیروهای باثبات وجود دارد این است که نزدیکان دولت این روزها تاکید می کنند که هیچ دخالت دولت در عرصه انتخابات وجود ندارد. سخنان دولت‌ها – در مورد بررسی نقش کمیته‌های اجرایی در بررسی مصوبات و رد صلاحیت‌ها – ممکن است درست یا نادرست باشد، اما تردیدی نیست که بخش‌های مهمی از دولت ابراهیم رئیسی به‌طور جدی تلاش می‌کنند نیروهای نزدیک خود را به مجلس بفرستند. در ارزیابی انتخاباتی با نگاهی گسترده تر، قالیباف و رئیسی ممکن است رقیب جدی یکدیگر در انتخابات ریاست جمهوری 1404 باشند، بنابراین طبیعی است که یک رئیس جمهور و دولت او تلاش کنند معادله انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را به نفع خود تغییر دهند. تغییر رئیس مجلس آینده برای رسیدن به این هدف چه طیفی بهتر از جبهه پایداری که با قالیبافان زاویه جدی دارد و تحت هر شرایطی حامی رئیس جمهور باقی می ماند.

در بحبوحه این تقسیم بندی هنوز مشخص نیست وظیفه شورای وحدت، جبهه پیروان خط امام و رهبری و البته تشکیل شریان چیست. شریان و جبهه پایداری تاکید می کنند که به یکدیگر مرتبط نیستند. این گفته ممکن است درست باشد زیرا اولاً پایداری عموماً ساختاری بسته دارد و با برخی از رفتارهای شریان اصلی سازگار نخواهد بود. به خصوص این روزها شریان با دو چهره خود یعنی منصوره معصومی و حمید رسایی مشغول کار انتخاباتی است. حضور فعال یک زن – هرچند از نگاه منتقدان او را بانوی جلسه اصولگرا می نامند – و نحوه خروج رسا از جبهه پایداری یکی از دلایلی است که احتمالاً از همجواری این دو می کاهد. جبهه و شریان، اما دشمن مشترک، قالیباف، می تواند در 90 دقیقه ائتلاف های جدیدی تشکیل دهد.

با وجود غیبت محمدرضا بهنار در گردهمایی مردمی، بعید است که وی در نهایت به لیست مستقل برود. بهنار نماد کار تشکیلاتی در سه دهه اخیر در جریان اصولگرا بوده است و اصلاً نمی توان او را جدا کرد و او را به عنوان ضلع چهارم این صلاحیت ها قرار داد. به نظر می رسد او در تصمیم گیری نهایی خود را در کنار مبنا شانا و حددادال قرار دهد.

شورای وحدت همان وضعیتی را دارد که پیروان و جبهه بانر دارند. با این تفاوت که به جای ماندن در آستانه وحدت که احتمالاً از موضع ضعف اتخاذ خواهد کرد، تصمیم به حمایت از شورای ائتلاف خواهد گرفت. شورای وحدت با احیای جایگاه شیخخیتی و سال های طلایی جماعتین سعی در ایفای نقش در محافل تصمیم گیری اصولگرایان دارد. آرزویی که از عیب سنت گرایان جریان راست است و محقق نمی شود، بنابراین در نهایت احتمالاً با مشارکت هر چند محدود در لیست های تهران و شهرستان ها، این شورا نیز به کنترل سازمان در می آید. شورای ائتلاف .

اما این پیش بینی در مورد شریان و ائتلاف پایداری و دولت رئیس جمهور بعید به نظر می رسد، به ویژه اینکه احزاب پایداری رای دهندگان اصلی اصولگرایان به شمار می روند. برندگان حداقل انتخابات با مشارکت کم در این رقابت پیروز می شوند و قرار است مجلسی انقلابی تر از مجلس انقلابی کنونی بسازند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.