افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

حجم معاملات گواهی شمش طلا به رکورد بالایی رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 319314
حجم معاملات گواهی شمش طلا به رکورد بالایی رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشتربه گزارش بورس کالا، آخرین آمار ثبت شده از معاملات گواهی سپرده شمش طلا نشان می دهد که با توجه به استقبال گسترده فعالان بازار سرمایه و عموم مردم از این ابزار مالی مبتنی بر طلا، حجم این معاملات از زمان آغاز به کار بیش از حد بوده است. پزو معادل یک […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشتربه گزارش بورس کالا، آخرین آمار ثبت شده از معاملات گواهی سپرده شمش طلا نشان می دهد که با توجه به استقبال گسترده فعالان بازار سرمایه و عموم مردم از این ابزار مالی مبتنی بر طلا، حجم این معاملات از زمان آغاز به کار بیش از حد بوده است. پزو معادل یک میلیون واحد پولی گذشته است.

بر اساس آمارهای ثبت شده، حجم معاملات اوراق گواهی سپرده شمش طلا به بیش از 7.3 تن و حجم سپرده های شمش طلا در خزانه های بورس کالا نیز به حدود 8 تن رسید.

آخرین آمار معاملات اوراق گواهی سپرده شمش طلا به عنوان یکی از زنجیره های ابزار سرمایه گذاری مبتنی بر طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که تعداد عرضه کنندگان شمش از 4 عرضه کننده در ابتدای این بازار به 14 عرضه کننده افزایش یافته است.

همچنین برای ادامه استقبال از سرمایه گذاران، بیش از 600 هزار مشتری در معاملات گواهی سپرده شمش طلا به صورت مستقیم یا از طریق 80 صندوق سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه فعال شده اند.

ثبت این آمار حاکی از آن است که عموم مردم تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزارهای مالی مبتنی بر طلا در بازار سرمایه داشته اند، زیرا امروزه علاوه بر اینکه می توانند در صندوق ها یا گواهی های طلا سرمایه گذاری کنند، می توانند با سپرده شمش طلا می تواند با حداقل سرمایه در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند، اما می تواند خود را از خطرات سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا مانند خطر سرقت و ذخیره سازی، اصالت و کیفیت، مراجعه حضوری به بازار مصون نگه دارد. و غیره

این گزارش می افزاید معاملات گواهی سپرده شمش طلا از 23 اسفندماه در سامانه های یکپارچه بورس کالای ایران راه اندازی شد و اکنون با گذشت 18 ماه از راه اندازی آن، با استقبال چشمگیر مردم و سرمایه گذاران مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.